Windgruis en kachelunit

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
shackle
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.01.2013 - 20:14
Locatie: Doha, Qatar

Goedemorgen allemaal,

Ik ben de trotse eigenaar van een V70 2.0T ocean race en sinds kort een C70 2.3T5. over deze laatste auto heb ik 2 vragen:

Volvo C70, 2.3T5, 1998, automaat

- Windgeruis langs de voorramen, vooral linksvoor toch best wel veel, wat kan ik hier aan doen?

- Kachelunit werkt soms wel en soms niet(lampjes branden dan wel normaal) maar reageert niet op aut of laag-hoog stand en er komt dan geen lucht.

Afbeelding

Hoor graag jullie tips en trucs.

Groet, Shackle
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Windgeruis waarschijnlijk bij de deuren - er zitten geen raamstijlen op de deuren, ramen zitten in/op de rubbers. Dit geeft meer windgeruis.
Ik zou de auto even uit laten lezen voor wat betreft de storing in het ECC systeem.
Laatst gewijzigd door dbosker op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Windgeruis voor kan zijn doordat het afdekklepje van de spiegel niet goed is gemonteerd. Heb dit een keertje bij die van mij gehad en het verbaasde me hoe zoiets schijnbaar onbenulligs zo'n invloed kan hebben op de 'fit' van het raam in het rubber en veel windgeruis kan veroorzaken. Iets vergelijkbaars is als het deurpaneel niet goed is gemonteerd (bovenkant moet over een soort rubber strip die weer op de bovenkant van de deur past worden geschoven), maar in mijn geval kreeg ik daardoor windgeruis aan de achterkant van het raam. Maar moraal van het verhaal is dat het mogelijk is om zonder ook maar enig windgeruis te rijden, zelfs in een 12+ jaar oude C70 cabrio, zonder het raam bij te hoeven stellen vanaf origineel, en met nog de originele raamrubbers.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”