Ik heb in mijn S 60 normale H7 Lampen, maar het licht is niet echt helder..met moeite kan ik in het donker stoepranden e.d. onderscheiden.
Welke lampen geven wat meer licht en gaan wat langer mee ? M.a.w. ik zoek goede heldere H7 lampen. Er is veel aanbod..
welke h7 lampen zijn goed en geven een helder licht ?
- Fredhead
- Geartronic member
Ikzelf heb Philips Nightguide lampen waar ik erg over te spreken ben.
Heb ze al in meerdere auto's gebruikt, dus konden ook niet ontbreken in de S60
Heb ze al in meerdere auto's gebruikt, dus konden ook niet ontbreken in de S60
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ijsga
- 5th Gear member
Heb zelf deze Philips VisionPlus, geeft inderdaad meer licht dan de H7 halogeen lampen van Volvo zelf.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- johnnyS
- 2nd Gear member
ik heb er nu Philips bleu vision in zitten. Deze geven inderdaad meer en blauwer (helderder) licht. Maar helaas is mijn lichtbeeld niet meer zo mooi als met de "gewone"h7 lampen. Ondanks dat ik nu meer licht heb gaan er als ze stuk zijn weer gewone H7 lampen in.
- LtStone
- 4th Gear member
Wel met mijn gelimiteerde inbeeldingsvermogen wat je precies onder "helder" verstaat het volgende.
Wil je spierballen licht halogeen neem Phillips X-TremeVision 130% (deze zijn nieuw en vervangen de oude X-TremeVision 100%). De X-tremes staan er om bekend dat ze relatief niet zo lang meegaan, de fabrikant beweert (uiteraard) dat ze nu (nog) langer meegaan. Ze zijn nieuw dus ik heb er nog niets over gehoord. Maar geloof me dat spierbalen licht is het def waard.
Wil je Xenon look halogeen (van wit tot blauw) dan is een leuk alternatief GP Thunder, ze hebben verschillen de lumi waarbij hoe hoger het bedrag hoe "blauwer". Staat er om bekend dat ze goede producten leveren. Ze zijn heel populair bij de straatracers, en voor iedereen begin te zeiken over Johnny gehalte, die "johnny's weten goede producten echt wel te spotten.
Nog een alternatief voor echt heftig licht dan is er nog de Sparco 50 of 100XW helder wit. Deze heb ik her en der gehoord dat ze in de Rallysport furore maken. Sparco is een hele grote naam in de autosport dus tsja, ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel. Ik ben er zelf niet bekend mee en heb nog geen gabbers die ze hebben. Op basis van de naam alleen zou je wel een heel eind moeten kunnen komen.
Voor wat het waard is, en dat durf ik wel aan, alle lampen hier zullen het beter doen dan origineel, dus je hebt niets te verliezen.....
Succes!
Wil je spierballen licht halogeen neem Phillips X-TremeVision 130% (deze zijn nieuw en vervangen de oude X-TremeVision 100%). De X-tremes staan er om bekend dat ze relatief niet zo lang meegaan, de fabrikant beweert (uiteraard) dat ze nu (nog) langer meegaan. Ze zijn nieuw dus ik heb er nog niets over gehoord. Maar geloof me dat spierbalen licht is het def waard.
Wil je Xenon look halogeen (van wit tot blauw) dan is een leuk alternatief GP Thunder, ze hebben verschillen de lumi waarbij hoe hoger het bedrag hoe "blauwer". Staat er om bekend dat ze goede producten leveren. Ze zijn heel populair bij de straatracers, en voor iedereen begin te zeiken over Johnny gehalte, die "johnny's weten goede producten echt wel te spotten.
Nog een alternatief voor echt heftig licht dan is er nog de Sparco 50 of 100XW helder wit. Deze heb ik her en der gehoord dat ze in de Rallysport furore maken. Sparco is een hele grote naam in de autosport dus tsja, ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel. Ik ben er zelf niet bekend mee en heb nog geen gabbers die ze hebben. Op basis van de naam alleen zou je wel een heel eind moeten kunnen komen.
Voor wat het waard is, en dat durf ik wel aan, alle lampen hier zullen het beter doen dan origineel, dus je hebt niets te verliezen.....
Succes!
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik gebruik al een jaar of 10 Philips Premium H7. Philips beweert tot 30% meer lichtopbrengst. Dat heb ik natuurlijk nooit kunnen controleren, maar je ziet na plaatsing wel gelijk verschil.
Het zijn absoluut géén lelijke witte of blauwige lampen en er horen ook niet van die lelijke stadslichtjes in het blauw of zilver bij. Gewoon normaal halogeen licht wat ietwat geel licht geeft. Mooi en niet duur en inderdaad beter dan de Osram die je bij Volvo koopt.
Het zijn absoluut géén lelijke witte of blauwige lampen en er horen ook niet van die lelijke stadslichtjes in het blauw of zilver bij. Gewoon normaal halogeen licht wat ietwat geel licht geeft. Mooi en niet duur en inderdaad beter dan de Osram die je bij Volvo koopt.
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
Ik heb in het verleden een aantal jaren Philips H7 Rally lampen gebruikt. Zijn 80w en geven een bak licht
Ik weet dat de meningen over dit soort slapen nogal verschillen, daarom slechts een gebruikers ervaring van mijn kant.
gr. Fred

Ik weet dat de meningen over dit soort slapen nogal verschillen, daarom slechts een gebruikers ervaring van mijn kant.
gr. Fred
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hier ook Philips Nightguide H7R. Worden niet meer gemaakt, dus lastig te krijgen. Vorig jaar 6 setjes gekocht dus kan nog even vooruit.
Wat ik daarna moet kopen weet ik ook niet, want de standaard lampen vielen mij ook tegen.
Wat ik daarna moet kopen weet ik ook niet, want de standaard lampen vielen mij ook tegen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
'vroeger kocht ik altijd Philips BlueVision, maar die gingen nooit lang mee. 10k km en dan gaven ze wel de geest. Nu Osram Nightbreaker erin. Deze geven een iets witter, helder lichtbeeld en gaan al 30k km mee.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D