Ervaringen V70 Nordic+ D4 handgeschakeld

Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Zoals de topic titel al doet vermoeden;
Wie o wie schrijft hier zijn ervaringen neer.......:-) Enne liefst ook met een dikke sleurhut erachter enzo.... THNX alvast..... :-)
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20984
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Toch maar weer aan de Volvo? Prima actie dan.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Msuidgeest schreef: Toch maar weer aan de Volvo? Prima actie dan.
Ik ga er voor.... Maar of de Duuters er ook zo over denken..... :'( :'( Dat is helaas nog ff afwachten. 8-)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28571
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Probeer ze maar te overtuigen met een mooi betoog over de voordelen van een Volvo V70.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
BraboFrits
5th Gear member
Berichten: 1257
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Als die V70 naast je MG komt te staan...niets mis mee.
Allebei hartstikke leuk speelgoed :D
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ik heb een nieuwe D4 H6 meegenomen op vakantie dit jaar zat alleen in een V60 r (stuiter) design een fijne motor, blok is echt zuinig en krachtig powerband is een stuk groter dan de 5 cil D3/4 waardoor het met een handbak ook erg fijn rijdt. Ik haalde gemidddeld zo'n 1 : 17 en je moest echt flink doorhalen om het verschil met de D5 te kunnen merken. Icm met een V70nn moet dit gewoon een perfecte wagen zijn.
Gebruikersavatar
Martin_D4
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
Locatie: Huissen

@Hans oet Twente.

Ik heb nu ongeveer een half jaar en 20.000 km gereden in een V70 D4 Nordic+
ik heb al eens mijn eerste rvaringen opgeschreven, qua ergonomie en dingetjes waar je aan moet wennen.

Na dik een half jaar ervaring, kan ik zeggen dat dit echt super rijdt. Ik gooi regelmatig aanhangers er achter (groot/klein) en die merk je niet meer terug tijdens het rijden. Nou is een sleurhut wel iets anders dan een aanhanger, dus ik kan mij voorstellen dat je deze altijd merkt. Qua vermogen heb je niets te vrezen met de D4 icm de 6-bak. Je hebt onderin voldoende trekkracht. Risico is volgens mij wel dat je zoveel trekkracht hebt, dat je te laag in toeren gaat rijden. Een sleurhut met van 1, 5 ton zou ik zelf toch het liefst met 2000 toeren willen rijden, en dan zit je vlg mij meer in zijn vier dan in zijn vijf.

Qua ruimte in de auto heb je als bestuurder niets te klagen. Vier of vijf volwassenen is een ander verhaal. Dat ging eigenlijk alleen goed met mijn Skoda SuperB.
De laadruimte is mooi vlak en lekker breed. De hoogte is beperkt (door die enorme loze ruimte onder de mat) ook de ruimte die de elektrische achterklep nodig heeft, beperkt het formaat van de achteringang.
Stoelen zijn zoals zo vaak gemeld, meer dan goed. Rij regelmatig naar Duitsland en stap dan na 350 km heerlijk uitgerust uit.
In dat zelfde Duitsland rij je ook lachend 200 km p/uur. Blok is heerlijk soepel en draait nog mooi rustig op de achtergrond bij snelheden van 160 km p./uur en harder.
Een mooie klank uit de diesel? Nee.. alleen bij stevig doortrekken hoor je de diesel en daarna is hij op de achtergrond verdwenen.
Hoor je dan helemaal niets? Nee, dat is helaas ook niet zo. In mijn beleving was de oude V70 classic een van de stilste auto's die ik kende, en mijn verwachting was dan ook hoog gespannen toen ik in mei de nieuwe V70 op haalde. Helaas hoor je naar mijn idee toch wel fors het bandengeldui en windgeruis. Bij 120 km p/uur grenst het aan storend. Gek genoeg, rij je bijvoorbeeld 150 km p/uur dan valt het eigenlijk wel mee.
Dus alles is relatief...

Verbruik is bij relatief veel korte stukjes en af en toe wat langere stukken 1 op 15. Ik denk dat 1 op 17/18 haalbaar moet zijn bij meer snelweg gebruik. De opgegeven 1 op24 is echt complete onzin. Dat A-label en die 20% bijtelling.. ? ik zou zeggen bedankt, maar het slaat nergens op.

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het graag.
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Thnx voor jullie reply!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1191
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik rij sinds maart 2014 de D4 Nordic+ luxury pakket.
Over het algemeen bevalt de auto goed op een paar probleempjes na.
Ik heb een trekhaak laten plaatsen maar heb er nog geen gebruik van gemaakt. Power heb je meer dan genoeg. Ik schatte volvo altijd in als zeer degelijk. Nu valt het mij wel op dat er veel irritante kraakjes in het interieur zitten. Met name uit de B-stijl. Nu zo in de winter komen daar in het begin kraakjes uit totdat de auto op temperatuur is. Mijn vorige peugeot 508 was wat dat betreft superstil. Wat me ook opvalt is de trillende pook in de 4e en af en toe 5e versnelling. Een bekend euvel waar men nog geen oplossing voor heeft.
Maar al met al rij ik met veel plezier in de auto.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28571
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb geen D4 maar mijn V70 heeft ook teveel rammels en andere bijgeluiden. Past niet echt bij Volvo vind ik, mijn 240 heeft minder rammels en bijgeluiden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

lint schreef: Ik heb geen D4 maar mijn V70 heeft ook teveel rammels en andere bijgeluiden. Past niet echt bij Volvo vind ik, mijn 240 heeft minder rammels en bijgeluiden.
Hmmmm De Ex-V70 had ook allerlei knispers en kraakjes. Dat kwam door plastic op plastic enzoooo
Fodje heeft ook wel wat geluidjes maar valt reuze mee. Rechter achterdeur speaker kraakt. Middenvoor hemeltje met de regensensor kraakr ook. Voor de rest eigenlijk niet.
Nieuwe Fod is 10K voordeliger, maar heeft niet de uitrusting die de Nordic wel heeft.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28571
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het aller belangrijkste is dat Fodje geen Volvo V70 is en ook nooit zal worden. De V70 rijdt verder prima en is gewoon een erg goede auto met een paar minpuntjes.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

lint schreef: Het aller belangrijkste is dat Fodje geen Volvo V70 is en ook nooit zal worden. De V70 rijdt verder prima en is gewoon een erg goede auto met een paar minpuntjes.
Klopt as een zere doem!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Vraag;
Zit er een verschil in de voorstoelen? Of zijn alle stoelen gelijk?
Bij verschil; Is er een stoel die dunner/platter is?Oftwel die iets verder naar achteren kan?
Zit er een verschil tussen de stand van de pedalen Handgeschakeld en Automaat?

Heb gereden met een D4 automaat. Qua beenruimte hield dat niet over...:-( Later in een handgeschakelde gezeten waarbij ik de indruk had dat de beenruimte iets ruimer was. Zat een Dynamic line op....

Ik heur het wel.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28571
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De stand van de pedalen zal wel gelijk zijn bij de diverse uitvoeringen. De stoelen kunnen wel verschillen, is afhankelijk van de uitvoering, normaal of sport. Dat geeft verschil in stoelvorm en dikte van het schuim.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

volgens mij is er ook een verschil in zithoofte tussen een e bedeining van de stoel en handmatig
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28571
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat klopt een stoel met handverstelling kan lager worden gezet door het ontbreken van de verstelmotoren onder de stoel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
René D
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 30.03.2014 - 21:38

Ik heb proef-gereden met een Momentum en een Summum.
De stoelen van de Summum zijn vlakker qua afwerking.
Persoonlijk vind ik dat lekkerder zitten.
Ook bevalt stoel verwarming er goed.
V70 MY2011 2.0t Summum Als het maar zwart is.
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V


DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Inmiddels in een Automaat gereden. Soepel blok hoor! Voldoende vermogen lijkt mij. Op de Caravantrekker punt NL site van mien moat ff gekeken en mijzelf kennende wordt ik daar heel vrolijk van. 1800KG Is mooi. Hij kan dan de nieuwe sleurhut mooi door Europa trekken.

De beenruimte voor laat te wensen over. Echter dat had ik met de V70N ook. En dat was toch wel een hele fijne kar. Ik denk ook dat dat ff wennen zal worden mocht het er van komen. Zit positie ie heel anders dan de lig positie in de Fod.

Al met al een zeer complete auto. Fingers crossed! Hou jullie op de hoogte.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Met het aankruisen van een aantal -relatief- betaalbare opties kan je een eind komen met jouw wensen, alleen de bijgeluiden zal je voor lief moeten nemen. Het is 'officieel' een E-segmenter, maar qua materiaalgebruik e.d. vind ik die vlieger niet opgaan.. Neem de Security Line, of los de gelaagde zijruiten, handmatig verstelbare sportstoelen, automatische niveauregeling en je hebt volgens mij een V70 die je gaat bevallen. De V70 is niet meer de nieuwste, staat tegenover dat zo een Nordic+ natuurlijk wel zeer compleet is, dat voordeel heb je met een uitloopmodel.. Maar het is idd jammer dat met de doorontwikkeling de rammels en kraakjes niet zijn geëlimineerd..
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”