Ik zag vanochtend dat de "verwarmde" ruitensproeiers op mijn motorkap loszitten (beiden kantelen schuin naar buiten toe). Ze werken prima, echter optisch ziet het er niet zo netjes uit en daarnaast sproeien ze het ietwat schuin op de ruit.
Zijn deze los te bestellen en gemakkelijk te vervangen?
Hebben meerderen hier last van?
Groet,
Andre
Ruitensproeiers op motorkap komen los
- dbosker
- 6th Gear member
dat de buitenspiegels verwarmd zijn, wil niet zeggen dat de sproeiers dat ook zijn. Volgens mij zijn ze bij dit model S60 niet in verwarmbare variant geleverd.
Heel gemakkelijk te controleren - even onder de motorkap kijken of er behalve een slangetje ook een electriciteitskabeltje naar de sproeier loopt.
Heel gemakkelijk te controleren - even onder de motorkap kijken of er behalve een slangetje ook een electriciteitskabeltje naar de sproeier loopt.
laatste Volvo (960) verkocht
- lint
- Geartronic member
Als de ruitensproeiers loszitten kan je kijken of ze uit de bevestiging zijn gekomen en proberen terug te drukken, als er kunststof delen defect zijn kan je beter nieuwe sproeiers kopen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Of gewoon vastkitten....... 

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- dbosker
- 6th Gear member
kleine klepjes welke de sproeiers afschermen???
De sproeiers vallen gewoon in een uitsparing in de motorkap. Deze kunststof delen gaan naar buiten toe (als een soort muurplug), om te voorkomen dat de sproeiers loszitten.
Mijn mening - gewoon 2 nieuwe halen bij de dealer (kosten praktisch niets) en er nieuwe in zetten. Goedkoper als zelf met kit knoeien. En ... kit is ook niet gratis.
De sproeiers vallen gewoon in een uitsparing in de motorkap. Deze kunststof delen gaan naar buiten toe (als een soort muurplug), om te voorkomen dat de sproeiers loszitten.
Mijn mening - gewoon 2 nieuwe halen bij de dealer (kosten praktisch niets) en er nieuwe in zetten. Goedkoper als zelf met kit knoeien. En ... kit is ook niet gratis.
laatste Volvo (960) verkocht
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Vastkitten? Ik neem aan dat dat een grapje was 
Ze kosten (uit mijn hoofd) € 7,- per stuk bij de dealer. Vind je wellicht veel, maar als ze voor € 14,- weer 9 jaar meegaan, zou ik ervoor tekenen...

Ze kosten (uit mijn hoofd) € 7,- per stuk bij de dealer. Vind je wellicht veel, maar als ze voor € 14,- weer 9 jaar meegaan, zou ik ervoor tekenen...
Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
Uiteraard was de kit n grap 
Ik zal eens bij de dealer langsrijden, ik vraag mij echter af hoe deze te vervangen (uiteraard weten ze dat bij de dealer). Ik dacht van binnenuit te kunnen bekijken welke draadjes er lopen. Ik denk dat de afdekklepjes waar ik het over heb de isolatie binnenkant motorkap vasthouden? Durf de sproeiers nu niet zomaar los te trekken.

Ik zal eens bij de dealer langsrijden, ik vraag mij echter af hoe deze te vervangen (uiteraard weten ze dat bij de dealer). Ik dacht van binnenuit te kunnen bekijken welke draadjes er lopen. Ik denk dat de afdekklepjes waar ik het over heb de isolatie binnenkant motorkap vasthouden? Durf de sproeiers nu niet zomaar los te trekken.
Volvo S60 2005 bifuel cng
-
- 3rd Gear member
Even uit hoofd, is weer een aantal jaren gelden:
Aan de binnenkant op de plek van je ruitensproeiers zit onder je motorkap een zwart ovalen stukje plastic, zit er gewoon ingeduwd, kun je zo met je vingers losmaken.
Deze zit volgens mij nog voor de isolatie.
Nu kun je de ruitensproeier leiding een klein stukje aantrekken om iets meer ruimte te krijgen.
Ruitensproeier vanuit de onderzijde van de motorkap naar buiten duwen, als je vingers of een tangetje erbij kan, uitstulping een beetje inknijpen.
Slangetje van de oude sproeier af, op de nieuwe drukken en de nieuwe sproeier in de motorkap duwen.
Plastic afdekkapje aan de binnenzijde weer plaatsen en klaar.
Klusje van niks
Aan de binnenkant op de plek van je ruitensproeiers zit onder je motorkap een zwart ovalen stukje plastic, zit er gewoon ingeduwd, kun je zo met je vingers losmaken.
Deze zit volgens mij nog voor de isolatie.
Nu kun je de ruitensproeier leiding een klein stukje aantrekken om iets meer ruimte te krijgen.
Ruitensproeier vanuit de onderzijde van de motorkap naar buiten duwen, als je vingers of een tangetje erbij kan, uitstulping een beetje inknijpen.
Slangetje van de oude sproeier af, op de nieuwe drukken en de nieuwe sproeier in de motorkap duwen.
Plastic afdekkapje aan de binnenzijde weer plaatsen en klaar.
Klusje van niks
Volvo XC60 My17