Ik kon het niet laten; een 940 :D
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Nou ik heb weer even gecheckt na een ritje hoor...
Tankje helemaal leeg en druppelen aan de onderkant
Goed geprobeerd te kijken en ik vermoed dat het lekt bij de waterpomp.... daar is het erg nat in de buurt en kwam stoom vandaan...
Ik kon nergens lekke slangen vinden en het expansievatje was helemaal droog, ook er onder.
Morgen laat ik denk ik de anwb even komen voor een betere diagnose... maar ik vermoed dus de waterpomp.... als deze pakking lek is, is dat heel erg (duur) om dit te vervangen?
groetjes



picture hosting
Tankje helemaal leeg en druppelen aan de onderkant

Goed geprobeerd te kijken en ik vermoed dat het lekt bij de waterpomp.... daar is het erg nat in de buurt en kwam stoom vandaan...
Ik kon nergens lekke slangen vinden en het expansievatje was helemaal droog, ook er onder.
Morgen laat ik denk ik de anwb even komen voor een betere diagnose... maar ik vermoed dus de waterpomp.... als deze pakking lek is, is dat heel erg (duur) om dit te vervangen?
groetjes



picture hosting
Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Toch maar zelf naar de garage gereden in Bunnik hier 5 km vandaan.. Zij doen veel 940's ook. En ik kreeg te horen dat het de koppakking was die naar buiten toe lekt....
Dus ik ben nu op zoek naar een plek waar ik dat voor niet al te veel geld kan laten fixen... daar kostte het rond de €1000,- en dat gaat me te ver...
kutje ditttt
Dus ik ben nu op zoek naar een plek waar ik dat voor niet al te veel geld kan laten fixen... daar kostte het rond de €1000,- en dat gaat me te ver...
kutje ditttt

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Als de koppakking alleen naar buiten toe lekt (compressie cylinders checken, check op uitlaatgas in koelcircuit) dan is het wellicht geen kritische plek waar de lekkage zit en is de mechanische belasting ook gering. Bij dit soort auto's kan je een Ghetto fix overwegen met behulp van een Bar's Leaks product. http://barsproducts.com/catalog/brand/b ... nt/gaskets
Ook in NL verkrijgbaar hoor.
(Zou ik nooit doen bij een meer waardevolle auto maar als de waarde van een 'goede' reparatie tevens een economisch total loss betekent dan wordt de rekensom anders natuurlijk.....)
Gr. Marc
Ook in NL verkrijgbaar hoor.
(Zou ik nooit doen bij een meer waardevolle auto maar als de waarde van een 'goede' reparatie tevens een economisch total loss betekent dan wordt de rekensom anders natuurlijk.....)
Gr. Marc
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Jemig wat een pech.
Ik vraag me af of Bar's dit kan oplossen: het loopt er kennelijk zo hard uit dat je na 1 ritje alweer leeg bent. Bovendien, je wilt liever niet eerst Bar's erin gooien en later alsnog besluiten een nieuwe koppakking te doen. Dan moet je gewoon direct besluiten een nieuwe koppakking te doen zonder je motor te vervuilen met die rotzooi. Een laatste optie is om een nieuwe 940 te kopen en de huidige in onderdelen te verkopen, dat is financieel waarschijnlijk het voordeligst (maar kost veel tijd & plek om het 'wrak' te stallen).
edit: Als je nog lang met deze 940 wilt gaan rijden dan wordt dit een investering en is het wat mij betreft waard (gegeven dat de rest van de auto op dit moment technisch in goede staat lijkt - evt. oordeel vragen aan ervaren monteur). Het concept van 'economisch total loss' kent zijn beperkingen, vooral bij liefhebberswagens van uitzonderlijk lange levensduur zoals deze Volvo's.
Ik vraag me af of Bar's dit kan oplossen: het loopt er kennelijk zo hard uit dat je na 1 ritje alweer leeg bent. Bovendien, je wilt liever niet eerst Bar's erin gooien en later alsnog besluiten een nieuwe koppakking te doen. Dan moet je gewoon direct besluiten een nieuwe koppakking te doen zonder je motor te vervuilen met die rotzooi. Een laatste optie is om een nieuwe 940 te kopen en de huidige in onderdelen te verkopen, dat is financieel waarschijnlijk het voordeligst (maar kost veel tijd & plek om het 'wrak' te stallen).
edit: Als je nog lang met deze 940 wilt gaan rijden dan wordt dit een investering en is het wat mij betreft waard (gegeven dat de rest van de auto op dit moment technisch in goede staat lijkt - evt. oordeel vragen aan ervaren monteur). Het concept van 'economisch total loss' kent zijn beperkingen, vooral bij liefhebberswagens van uitzonderlijk lange levensduur zoals deze Volvo's.
Laatst gewijzigd door MU op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Goed advies van Lint. Misschien ken je iemand die weet hoe het moet. Ik wil ook best helpen maar daar heb je niet zoveel aan omdat het voor mij ook een leermomentje wordt 

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Heeehoi!
Met de hulp van Timen Smit (Volvo700 forum) de koppakking vervangen en ook gelijk distributie
Ze doet het perfect! Ook nog allerlei andere pakkingen vervangen, omdat toch alles los moest...
Was een enorm gezellige, succesvolle en leerzame dag gisteren!!!
Het beestje is helemaal uit elkaar geweest haha 
Groetjess ^^
Met de hulp van Timen Smit (Volvo700 forum) de koppakking vervangen en ook gelijk distributie

Ze doet het perfect! Ook nog allerlei andere pakkingen vervangen, omdat toch alles los moest...
Was een enorm gezellige, succesvolle en leerzame dag gisteren!!!


Groetjess ^^
Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Gaaf!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Cylinderkop gevlakt ook ?
Ik heb het jaren geleden ook eens gedaan samen met mijn schoonvader bij een Opel Record 2.1 diesel
Ik heb het jaren geleden ook eens gedaan samen met mijn schoonvader bij een Opel Record 2.1 diesel

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Ik heb zelf geholpen met alles eigenlijk.... maar ik heb vooral alles losgehaald en vastgezet aan de kant van de injectie en Timen aan de andere kant haha
De kop is inderdaad ook gevlakt
En ze doet het weer perfect haha ^^
De kop is inderdaad ook gevlakt

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- T5 gek
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
- Locatie: Grunn
Wauw, gaaf zeg! Knap hoor!
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Even een kleine update van mijn kant 
De 940 heeft sinds maart stilgestaan, omdat ik sindsdien reed in mijn MX5. Vorige week moest die MX voor apk en niks aan het handje gelukkig!
Nu vandaag mijn 940 en gelukkig ook gewoon weer verse apk, alleen de achterremmen moesten worden schoongemaakt vanwege een remverschil.
Donderdag ga ik hem halen
Mijn to do lijstje voorlopig is:
- Deurrubber linksvoor (gescheurd en lekkage)
- winterbanden
- deurrubber rechter achterdeur lijmen
- nieuwe deurpanelen
In ieder geval vanaf donderdag weer een extra 940 op de weg ^^

De 940 heeft sinds maart stilgestaan, omdat ik sindsdien reed in mijn MX5. Vorige week moest die MX voor apk en niks aan het handje gelukkig!
Nu vandaag mijn 940 en gelukkig ook gewoon weer verse apk, alleen de achterremmen moesten worden schoongemaakt vanwege een remverschil.
Donderdag ga ik hem halen

Mijn to do lijstje voorlopig is:
- Deurrubber linksvoor (gescheurd en lekkage)
- winterbanden
- deurrubber rechter achterdeur lijmen
- nieuwe deurpanelen
In ieder geval vanaf donderdag weer een extra 940 op de weg ^^
Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37
En, rijdt je 940 weer als vanouds na stilstand? De mijne had er geen moeite mee. Wat voor winterbanden zoek je? Met velgen? Mooie deurpanelen zijn wel te vinden denk ik. Rubbers van een sloper af halen of nieuw bij een webshop?