Nieuwe V40 D4 R-design Black

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
JordyD4
1st Gear member

Beste Volvo-rijders,

Over ongeveer een week mag ik mezelf ook een Volvo-rijder noemen.
Enkele weken terug heb ik een aanbod gekregen om een leaseauto te mogen rijden. Bij ons op het bedrijf rijden op dit moment al 8 Volvo V40's rond, en daar gaat er volgende week een bij komen.
Ik heb hierbij de mazzel gehad dat de garage nog v40's "nieuw op voorraad" had. Echter moesten deze nog wel van de band rollen in de fabriek.
Vorig weekend heb ik het kentekenbewijs binnengekregen met daarop de data: 31-12-2014. Past perfect voor de 14% bijtelling!
Volgende week komt deze fysiek binnen in de garage, worden de winterbanden gemonteerd en kan ik hem ophalen.

Kan nauwelijks wachten, maar nog even geduld! Ik heb natuurlijk al enkele kilometers gemaakt in de auto van een collega. Hij rijdt heer-lijk!

Wat krijg ik?
Het wordt een Volvo V40 D4 R-design zwart. Er waren "helaas" alleen nog R-designs op voorraad, dus was de keuze snel gemaakt. Daarbij nog het Business connection pakket.
Op dit moment rij ik een Volkswagen Polo 1.4 met 84 pk... Er komen dus flink wat paarden bij!

P.S. Ik had gelezen dat de performance-theme van de R-design rood is in 2014 bouwjaar? Toch jammer eigenlijk als het hele R-design in het thema staat van blauw... Maar we wachten af!

Groet Jordy
Volvo V40 Business R-Design Black Sapphire
lint
Geartronic member

Welkom.
Dat is handig om zo nog een bijtellingsvriendelijke V40 te rijden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
descheep
1st Gear member

Vandaag mijn V40 (kenteken 31.12) opgehaald.

Was inderdaad al op zoek naar de mogelijkheid om de kleur van performance thema aan te passen.
Ik hoef dus niet verder te zoeken ;-)

Veel succes ermee....heerlijke auto
JordyD4
1st Gear member

descheep schreef: Vandaag mijn V40 (kenteken 31.12) opgehaald.

Was inderdaad al op zoek naar de mogelijkheid om de kleur van performance thema aan te passen.
Ik hoef dus niet verder te zoeken ;-)

Veel succes ermee....heerlijke auto
Nee, volgens mij is die performance kleur standaard rood nu bij elke v40?

Dat komt wel goed! Woon dicht bij de grens ;)
itsLochii
1st Gear member

Daar ga je een hoop plezier van beleven Jordy!

Erik
Mike421
1st Gear member

Je plezier zal heel goed bevallen met al die extra paardekrachten tov van de polo :)
MY15 V40 D4 Business Ocean Race - Ocean Blue II
JordyD4
1st Gear member

Het is bijna zover! Aankomende woensdagmiddag kan ik hem ophalen!
Zodra ik hem heb, zal ik een paar foto's plaatsen ;)
JordyD4
1st Gear member

Zo, wat een heer-lij-ke wagen!!! De eerste kilometers (ongeveer 200km) gisteren gemaakt van Spijkenisse naar het oosten des lands. Vanochtend nog naar het werk een kleine 60km.
Het is wel even wennen zo'n overstap van een Polo naar een V40, maar dat gaat helemaal goed komen (de eerste 10km in de 5 gereden i.p.v. de 6... Even wennen zo'n 6-bak).

Heb helaas nog geen tijd gehad om een paar goede foto's te maken. Heb er snel eentje gemaakt bij de dealer:

Wanneer het weer wat verbeterd, zal ik een paar foto's maken van binnen en buitenzijde! Top-auto!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door JordyD4 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
JordyD4
1st Gear member

Delete?
Laatst gewijzigd door JordyD4 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poolrev
5th Gear member

Ziet er alvast goed uit op die ene foto :-). Zitten er nu 16 of 17 inch velgen onder?

En ik kan me voorstellen dat het een hele (goede) grote stap is na een Polo! :-D
JordyD4
1st Gear member

Poolrev schreef: Ziet er alvast goed uit op die ene foto :-). Zitten er nu 16 of 17 inch velgen onder?

En ik kan me voorstellen dat het een hele (goede) grote stap is na een Polo! :-D
Ja vandaag maak ik nog een paar foto's! Er dacht ik 16 inch velgen onder, ben blij met die r-design velgen ;)
De stap is inderdaad groot, alleen al in pk's er meer dan 100 op vooruit! :D

Ik had nog een vraagje ten aanzien van het koppelen van mijn telefoon. Bij mijn polo was het zo, dat als ik in de auto stapte, gestart had en dan de bluetooth op m'n mobiel aanzette, dat hij gelijk ging connecten. Heb dus ook een app die ervoor zorgt dat als ik gebeld wordt, dat de bluetooth aangaat, en dus automatisch connect. Echter bij de V40 wilt hij niet automatisch connecten als ik m'n bluetooth aanzet NA het starten. Voor het starten moet dit als het goed is wel lukken had ik ergens gelezen? Is het mogelijk om ergens in te stellen dat bluetooth automatisch verbind als een gekoppeld apparaat aan staat & in de buurt is?
JordyD4
1st Gear member

Update: Op de prijslijst staat bij de "kosten rijklaarmaken" wel een "lifehammer". Dus nog even zoeken waar die zit, ben hem nog niet tegengekomen. Kan zijn dat hij in de kofferbak zit?
spacewagon
3rd Gear member

JordyD4 schreef: Update: Op de prijslijst staat bij de "kosten rijklaarmaken" wel een "lifehammer". Dus nog even zoeken waar die zit, ben hem nog niet tegengekomen. Kan zijn dat hij in de kofferbak zit?
Bij mij zat 'ie in het "zakje" aan de voorkant van de bestuurdersstoel, zo legde de verkoper uit toen ik de auto ophaalde.
Mijn V40: D2 Summum
JordyD4
1st Gear member

spacewagon schreef:
JordyD4 schreef: Update: Op de prijslijst staat bij de "kosten rijklaarmaken" wel een "lifehammer". Dus nog even zoeken waar die zit, ben hem nog niet tegengekomen. Kan zijn dat hij in de kofferbak zit?
Bij mij zat 'ie in het "zakje" aan de voorkant van de bestuurdersstoel, zo legde de verkoper uit toen ik de auto ophaalde.
Hmm, ik zal vanmiddag eens kijken of ik hem ergens kan vinden, anders eens een mailtje richting de dealer sturen ;)
JordyD4
1st Gear member

Vandaag eindelijk een paar foto's kunnen maken!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rha007
5th Gear member

Ziet er goed uit!
Heb je de lifehammer inmiddels gevonden?
Wbt je telefoon:
Je zal deze eerst eenmalig moeten pairen. De volgende keer vind de auto je telefoon dan vanzelf. Op youtube staat een filmpje van Volvo zelf hoe dit werkt.
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
jeroenv_
2nd Gear member

Rha007 schreef: Wbt je telefoon:
Je zal deze eerst eenmalig moeten pairen. De volgende keer vind de auto je telefoon dan vanzelf. Op youtube staat een filmpje van Volvo zelf hoe dit werkt.
Dat pairen is hem wel gelukt, maar als je bluetooth niet aan hebt staan als de auto wordt gestart vind hij hem daarna ook niet meer als je bluetooth inschakelt tijdens de rit. Je moet dan echt de auto uitzetten en opnieuw starten. Is mij ook al eens opgevallen toen ik, nadat iemand anders in mijn auto had gereden, met draaiende motor overstapte en hij mij telefoon niet oppakte. Oplossing? Geen idee.

Normaal laat ik bluetooth eigenlijk gewoon altijd aan staan, dus heb er geen last van.
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
lint
Geartronic member

Mooie V40 geworden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
DanielD1976
2nd Gear member

Dat pairen is hem wel gelukt, maar als je bluetooth niet aan hebt staan als de auto wordt gestart vind hij hem daarna ook niet meer als je bluetooth inschakelt tijdens de rit. Je moet dan echt de auto uitzetten en opnieuw starten. Is mij ook al eens opgevallen toen ik, nadat iemand anders in mijn auto had gereden, met draaiende motor overstapte en hij mij telefoon niet oppakte. Oplossing? Geen idee.
Je hoeft de auto niet opnieuw te starten. In het keuze menu van de telefoon staat een optie om deze te (dis)connecten, maar dat doet hij inderdaad niet automatisch.
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
JordyD4
1st Gear member

Rha007 schreef: Ziet er goed uit!
Heb je de lifehammer inmiddels gevonden?
Wbt je telefoon:
Ja dankje! Uh ja, hij lag gewoon achterin de kofferbak. Heb hem nu dus in het "zakje" voor in de voorstoel geplaatst. Het pairen is (zoals jeroen zei) inderdaad gelukt, alleen het automatisch connecten wanneer bluetooth pas aangaat NA dat de auto gestart is, gaat niet automatisch.
jeroenv_ schreef:
Rha007 schreef: Wbt je telefoon:

Normaal laat ik bluetooth eigenlijk gewoon altijd aan staan, dus heb er geen last van.
Ja klopt, ik zet nu m'n bluetooth ook maar aan voor ik hem start, toch jammer dat hij niet connect wanneer bluetooth later aan gaat. Had een appje dat m'n bluetooth aan ging als ik gebeld werd. Die kan nu dus weg ;)
DanielD1976 schreef:
Je hoeft de auto niet opnieuw te starten. In het keuze menu van de telefoon staat een optie om deze te (dis)connecten, maar dat doet hij inderdaad niet automatisch.
Ja precies, in het keuzemenu is het ook nog mogelijk om de telefoon opnieuw te connecten, echter zal dit te lang duren als ik al gebeld word, m'n bluetooth dan aan gaat, en dan nog via de radio moet connecten. Dus de oplossing is gewoon zorgen dat de telefoon geconnect is voordat ik weg rijd ;)
Plaats reactie

Terug naar “V40”