Uitrusting XC60 (Xenon, open dak, premium audio,...)

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Helspie
2nd Gear member

Ik moet keuzes maken (omwille van budget :'( ) betreffende enkele packs of uitrustingen...

Het lightpack vond ik wel leuk, mede door de Xenons en de "sfeerverlichting"
Nu vroeg ik me af wie er ervaring heeft met xenon verlichting?
Geven ze daadwerkelijk meer licht? Wat is de onderhoudskost van Xenons?
Iemand foto's van die sfeerverlichting?

Open dak :
Als ik de Xenons niet zou nemen, ga ik voor het open dak...

Premium audio :
wie heeft de premium audio genomen op zijn Volvo?
Is dit zijn meerprijs waard? Ben zelf groot een groot muziekliefhebber.
hoeveel muziek kan er precies op die harde schijf van 8 (?) Gig?
Vermoed dat daar ook nog de gegevens van de Navi op moeten...

en uiteindelijk, automaat?
Heb nu met de manuele D3 gereden en de D4 automaat. Die 8-traps is geweldig, maar vergelijkbaar met de 6-traps?

Keuzes, keuzes, keuzes...
Zal ze zelf wel maken, maar graag toch met wat meer info :D
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
diesel01
Geartronic member

Xenon is altijd +veel, eenmaal xenon en je wilt nooit meer zonder en zou ik zeker boven het open dak verkiezen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
lint
Geartronic member

Altijd Xenon kiezen heb je iedere rit in het donker voordeel van, een schuif/kantel dak is misbaar maar wel erg leuk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MacDeluxe
2nd Gear member

Xenon zeker doen! (kun je kiezen voor de active bochtverlichting?)
Open dak zou ik lekker dicht laten ;)

En als je een audio liefhebber bent, dan zou ik ook zeker voor de premium audio gaan! Als je twijfelt over hoe dat klinkt, dan kun je zo ff bij een dealer langs om een vergelijk te maken natuurlijk!
mga1600
6th Gear member

Ik had altijd zoiets van "xenon....moet dat nou?" Een vorige auto van me (geen Volvo) had alleen xenon dimlicht, dat kon me absoluut niet overtuigen.
Mijn XC60 heeft Xenon groot- en dimlicht en dat is echt briljant! Ik ben nu overtuigd van het nut ervan, ook het dimlicht in Xenon is zoveel helderder dan halogeen...het is geen vergelijk! Ik woon in Noord-Holland Noord waar het in de nacht echt heel donker kan zijn op de provinciale wegen hier en geloof echt dat het een stuk veiliger is. Alles licht heel gauw op in de verte zodat je nog tijd genoeg hebt om bij te sturen. Meesturende koplampen zijn daarbij ook fijn!

Die "sfeerverlichting" zit er ook in, maar dat voegt wat mij betreft weinig toe. Een beetje vaag wittig schijnsel in de portiervakken vòòr, bij de voeten...dat is geloof ik alles. Niet echt onthutsend spannend......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
mga1600
6th Gear member

....en oh ja....., mijn auto heeft HP audio, geen Premium. Het verdient de kwalificatie "aardig", zeker niet "geweldig". Ik heb er zelf een kleine subwoofer bijgeplaatst om het geluid wat "voller" te krijgen. Maakt het beter, maar de Premium audio in de V70n met originele subwoofer klonk een heel stuk mooier.
Hoe een XC60 met Premium klinkt weet ik niet, maar als ik nu een auto zou moeten kiezen zou dat wel op mijn " te onderzoeken" lijstje staan.

En een panoramadak heb ik ook, het extra licht dat je binnen krijgt met de bekleding open en het raam dicht is prettig, zeker in deze donkere dagen, maar met het dak open wordt het mij gauw te lawaaiig. Het dak sluit overigens prima, het geeft in gesloten toestand geen extra windgeruis en er blijft hoofdruimte genoeg.....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
BlackcurrantV70
7th Gear member

Mijn XC60 had destijds xenon, open dak en HP audio.

Xenon vond ik vroeger zwaar overdreven tot je het eenmaal gehad hebt, dan wil je nooit meer halogeen, vroeger met halogeen moest ik regelmatig met grootlicht flashen op donkere wegen, sinds ik xenon heb gebruik in geen grootlicht meer.
Open dak is voor mij een must, heerlijk om vroeg in de ochtend weg te rijden met dak open en bakken frisse lucht in de auto en in de zomer is de hitte er zo uit.
HP audio in de XC60 is redelijk maar HP audio in de V70N was stukken beter, als ik nu nog een Volvo koop moet het premium audio worden.
De HP audio in de XC70NN komt iets dichter in de buurt van de HP audio van de V70N maar het zou nog veel beter kunnen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
diesel01
Geartronic member

Dus ik denk dat je wel antwoord hebt of xenon echt meerwaarde heeft..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Helspie
2nd Gear member

diesel01 schreef: Dus ik denk dat je wel antwoord hebt of xenon echt meerwaarde heeft..
Ja, ik ga het moeten geloven... :D

Toch eens proberen om die Premium audio te testen in een XC60.
Heb er thuis maanden aan geknutseld om mijn 'sound' zo goed mogelijk te krijgen, ik speel stereo en enkel LP's, dus eerder analoog.
Die premium gaat niets anders zijn dan digitaal, daarom niet slechter, maar ga er zelf niet veel meer aan kunnen veranderen vermoed ik. 8-)
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Helspie
2nd Gear member

Nog 1 keuze te maken...

Pano dak of premium sound

Ideetjes?
De high performance klinkt goed, maar heb premium nog niet kunnen testen..
lint
Geartronic member

Helspie schreef: Nog 1 keuze te maken...

Ideetjes?
Open dak is erg leuk, muziek luisteren kan je beter thuis doen dan in de auto.
MGB GT 1976
M@rcel
6th Gear member

lint schreef:
Helspie schreef: Nog 1 keuze te maken...

Ideetjes?
Open dak is erg leuk, muziek luisteren kan je beter thuis doen dan in de auto.
Grappig, ik kijk er net anders naar:

Open dak is leuk hebbedingetje. Goeie geluidsinstallatie is essentieel.

:)
lint
Geartronic member

Blijft interessant die verschillende persoonlijke voorkeuren.
MGB GT 1976
Helspie
2nd Gear member

inderdaad... maar je vraagt je achteraf wel af waarom je die vraag toch weer gesteld hebt. :'( :D
Ach ja, hopelijk brengt dit weekend raad. :sleep:
Lambert
5th Gear member

Ik heb beide opties, premium en open dak en zou beide niet willen missen, wel is het goed om te melden dat je niet echt harder kunt dan 90 km indien je tenminste niet te veel wind wil horen, want het open dak is best luidruchting in vergelijk met andere Volvo's die ik heb gehad....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Helspie
2nd Gear member

open dak is om eerder te cruisen op de kempische wegen, en daar mag je doorgaans maar 70km/u. O-) O-)

Wat zijn je ervaringen met het premium systeem? Ben niet zozeer op zoek naar veel volume, eerder diepgang in de muziek.
Heb vroegen nog soundQ wedstrijden gedaan met wagens. Had in mijn Corolla van '99 een installatie van om en bij 5000€... Dat heb ik er nu niet meer voor over, maar een goede muziekinstallatie is toch altijd fijn als je wat Km's doet...
ex-Mooseman
4th Gear member

Ik heb het High Performance-systeem en ik ben er wel tevreden mee, voor een af-fabrieksysteem te zijn, die dan nog niet top-of-the-range is.

Ik heb vroeger zelf nog inbouw-projecten in de ICE-sfeer (maar toen bestond die term zelfs nog niet :D), en ik hoor dus wel het verschil tussen bagger (BMW Business bv.) en het betere/aanvaardbare.
Lambert
5th Gear member

Wat zijn je ervaringen met het premium systeem? Ben niet zozeer op zoek naar veel volume, eerder diepgang in de muziek.
Nou dat is dan wel grappig... ik heb voor Premium gekozen omdat ik dat 3 x eerder heb gehad. Ik kom uit de hifi-wereld en heb vroeger ook altijd auto's omgebouwd.... Nu dus weer voor Premium gekozen en ook voor de originele subwoofer onder de laadvleor.... dat klinkt dan wel aardig, maar wel wat wollig. En omdat ik weet dat het beter kan... heb ik een Rockfort Fosgate versterker en 15 inch Rockfort Fosgate subwoofer toegevoegd. LFE signaal vanaf de Volvo-woofer afgetakt en dat via een verzwakker aan de versterker aangeboden. Rechtstreeks vanaf de accu een 20mm voedingskabel laten trekken door de dealer, want zelf is dat niet meer te doen. De dealer is daar een 6 uur mee bezig geweest, die auto zit zo vol en strak in elkaar....

Maar het resultaat is er dan ook naar. Door de uitgebreide regelmogelijkheden met eq en de wooferlevels, de filtering en het kantelpunt op de versterker heb ik een hele strak klinkende set, die heel hard kan zonder een krimp te geven, maar ook juist bij de lagere volumes zeer lekker klinkt. En Volvo weet wel goed het warme audio-gevoel in de premium sets te leggen...

Dus dat is zeker een aanrader.... ik ga niet (meer) voor de dB's maar wel voor een pure audiobeleving in een geweldige stoel in een geweldige auto...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Helspie
2nd Gear member

Lambert schreef:
Nou dat is dan wel grappig... ik heb voor Premium gekozen omdat ik dat 3 x eerder heb gehad. Ik kom uit de hifi-wereld en heb vroeger ook altijd auto's omgebouwd.... Nu dus weer voor Premium gekozen en ook voor de originele subwoofer onder de laadvleor.... dat klinkt dan wel aardig, maar wel wat wollig. En omdat ik weet dat het beter kan... heb ik een Rockfort Fosgate versterker en 15 inch Rockfort Fosgate subwoofer toegevoegd. LFE signaal vanaf de Volvo-woofer afgetakt en dat via een verzwakker aan de versterker aangeboden. Rechtstreeks vanaf de accu een 20mm voedingskabel laten trekken door de dealer, want zelf is dat niet meer te doen. De dealer is daar een 6 uur mee bezig geweest, die auto zit zo vol en strak in elkaar....

Maar het resultaat is er dan ook naar. Door de uitgebreide regelmogelijkheden met eq en de wooferlevels, de filtering en het kantelpunt op de versterker heb ik een hele strak klinkende set, die heel hard kan zonder een krimp te geven, maar ook juist bij de lagere volumes zeer lekker klinkt. En Volvo weet wel goed het warme audio-gevoel in de premium sets te leggen...

Dus dat is zeker een aanrader.... ik ga niet (meer) voor de dB's maar wel voor een pure audiobeleving in een geweldige stoel in een geweldige auto...
en laat dat nu net zijn wat ik zoek... En toegegeven, deze wagen is voor ons een hele investering, maar dan mag het ook wel iets hebben natuurlijk.
alvast bedankt voor je feed-back Lambert!!!
xel
1st Gear member

Hi Helspie,

ik heb xenon, panoramisch dak en premium sound nu twee jaar in gebruik. Als ik één daarvan moest missen, dan zou dat het premium sound systeem zijn. Theoretisch alleszins, want het premium sound systeem was de voorwaarde voor een paar andere opties die ik ook niet zou willen missen. Maar puur voor het geluid vind ik het een beetje ontgoochelend.

Dan liever het panoramisch dak. Dat is mooi lang en maakt de binnenruimte helder en aangenaam. Het dak staat bij mij ook bijna altijd gekanteld, en als het weer het toelaat, dan helemaal open. Het geruis vind ik zelfs op de autoweg niet overdreven.

Het xenon-licht is fantastisch helder, het verlicht mooi breed en ver. Onderhoud tot nu toe 0.-€ (Ik heb ook een andere wagen met xenon, onderhoud daar in de laatste 12 jaren eveneens 0.-€). Xenon wil je niet missen. Aan de actieve bochtverlichting daarentegen heb ik niets. Het licht is op zich al zo breed dat de extra verlichte ruimte bij het indraaien voor mij echt niet nodig is.

Uitproberen, zou ik zeggen!
Laatst gewijzigd door xel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 AWD MY2012, 304pk, geartronic 6-trapsautomaat, ice white, Eriksberg T-Tec bekleding, zomerbanden op Achilles 19"; donkergrijs, winterbanden op 18"; Zephyrus, Summum + Xenium packs, Advanced Safety pack, panoramisch dak, elektrisch bediende achterklep, Four-C elektronisch regelbare chassis, Premium Sound System, front camera, Volvo alu lastdragers, afneembare trekhaak
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”