Hallo
Ik heb sinds een 3-tal weken mijn V40 ontvangen en heb twee vraagjes. Het betreft kleine probleempjes waar ik geen oplossing voor vind (noch via gezond verstand, noch in de gebruikershandleiding, noch online op jullie forum of andere sites).
- Na een aantal dagen gebruik van mijn wagen merkte ik dat het alarm voor flitspalen niet meer functioneerde. De eerste dagen ging alles prima en produceerde het Sensus-systeem een alarmtoon wanneer ik een flitspaal naderde, nu echter niet meer... Enkel wanneer het systeem zich in het navigatiemenu bevindt, verschijnt rechtsbovenaan het scherm het flitspaalsymbool met de toegelaten snelheid (maar zonder auditief alarmsignaal). Nu ben ik net meteen een laagvlieger, maar ik vind dit de alarmtonen toch handig en zou deze bijgevolg graag gebruiken.
- Ik merkte afgelopen weekend dat de automatische bediening van de zijruiten vooraan niet meer werkt. Ik bedoel hiermee de functie dat de ruiten helemaal naar beneden schuiven wanneer je het knopje "diep" induwt. De ruiten vooraan zijn wel nog "manueel" te bedienen, waarbij het knopje dus "licht" ingehouden wordt om de ruit op of neer te bewegen. Bij de ruiten achteraan werkt de automatische bediening wel nog prima.
Zijn dit zaken die nog iemand heeft voorgehad en waar een oplossing voor bekend is?
Alvast bedankt voor jullie tijd!!
V40 D2, nieuwe gebruiker
- lint
- Geartronic member
Welkom.
De waarschuwing voor flitspalen is in te stellen via het menu. De problemen met de voorruiten zijn waarschijnlijk op te lossen door een software aanpassing door de dealer.
De waarschuwing voor flitspalen is in te stellen via het menu. De problemen met de voorruiten zijn waarschijnlijk op te lossen door een software aanpassing door de dealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
Bedankt.
Ik was niet zo duidelijk in mijn eerste bericht, maar de alarmfunctie voor flitspalen staat weldegelijk aangevinkt in het menu. Indien dit niet zo is, wordt er ook geen melding gegeven op het scherm wanneer navigatie actief is. De optie werkt dus maar deels, nl. wel visueel maar niet auditief.
Wat betreft softwareprobleem zijruiten; is het gebruikelijk dat dit zich reeds na een aantal weken voordoet?
Ik was niet zo duidelijk in mijn eerste bericht, maar de alarmfunctie voor flitspalen staat weldegelijk aangevinkt in het menu. Indien dit niet zo is, wordt er ook geen melding gegeven op het scherm wanneer navigatie actief is. De optie werkt dus maar deels, nl. wel visueel maar niet auditief.
Wat betreft softwareprobleem zijruiten; is het gebruikelijk dat dit zich reeds na een aantal weken voordoet?
- TimothyJames
- 2nd Gear member
Ik heb dat met de ramen in mijn S60 wel een keer gemerkt toen ik met het knopje zat te spelen.... omhoog, auto-omhoog, *STOP*, omlaag, auto-omlaag, omlaag, auto-omlaag, etc.... tot ik daarna bij een slagboom wegreed en merkte dat ie het daarna niet meer "auto" deed. Na direct nog een aantal keer gespeeld te hebben werkte het weer als vanouds.... dus wellicht een poging om eerst nog een paar keer te testen of ie met wat "spelen" weer gaat werken.
Was in ieder geval een leermoment om niet zomaar op de knopjes te rammen.
Was in ieder geval een leermoment om niet zomaar op de knopjes te rammen.
- D2
- 3rd Gear member
Het kan zijn dat de automatische ruitbediening gereset moet worden: Knop omhoog houden totdat ruit helemaal naar boven is, één seconde vasthouden, dan kort loslaten, en vervolgens nog een seconde lang omhoog houden.
Zie ook pagina 100 van het boekje:
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... _16775.pdf
Zie ook pagina 100 van het boekje:
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... _16775.pdf
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- TimothyJames
- 2nd Gear member
Wow! Goeie vondst D2! +1 

- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Heb je wellicht de navigatiestem uitgezet want dan laat het systeem ook geen toontjes meer horen bij flitspalen? Nu is de informatie niet lekker up-to-date (de A9 staat volgens het systeem nog vol met palen (bij Amstelveen) terwijl die al een tijdje weg zijn).
-
- Starter
@D2, het resetten had ik reeds geprobeerd maar bracht geen soelaas. De oplossing van TimothyJames wel, na wat spelen met de knopjes werkt alles plots weer prima 
@fret, jouw suggestie probeer ik vanavond! De stem heb ik inderdaad uitgezet, vind dit persoonlijk nogal irritant. Fingers crossed dat dit de oplossing biedt!

@fret, jouw suggestie probeer ik vanavond! De stem heb ik inderdaad uitgezet, vind dit persoonlijk nogal irritant. Fingers crossed dat dit de oplossing biedt!
-
- Starter
Fret, jouw suggestie heeft mijn probleem opgelost.
Bedankt allen!
Bedankt allen!