Na 70 dkm blijkt ik mijn eerste ervaring: bij rechtuitijden vind ik dat het stuur ruimte heeft. Ik bedoel dat ik, ook al rijdt de auto rechtuit oftwel staat het stuur in de neutraal-rechtuitstand, je het stuur iets naar links en naar rechts kunt bewegen. Ik vind dat irritant. En weet niet of dit exemplarisch is voor mijn auto of dat iedereen dit ook zo ervaart. 2 aandachtspunten
- ik heb niet de optie van instelbare bekrachtiging (helaas). Deze is achteraf ook niet in te bouwen
- ik heb het gevoel dat op mijn wintervelgen+banden (17 inch) dit nog iets erger is dan op mijn zomberbanden (18 inch).
Ik zou dit graag verholpen hebben. Heeft iemand tips?
stuuruitslag bij rechtuitrijden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het kan slijtage zijn van onderdelen in de stuurinrichting, bij winterbanden heb je vaker een wat wollig stuurgevoel maar dat komt door die winterbanden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
k heb het gevoel dat op mijn wintervelgen+banden (17 inch) dit nog iets erger is dan op mijn zomberbanden (18 inch).
Dat is normaal en komt doordat de 18" altijd wat directer stuurt. je wiel doorsnede is ook iets groter omdat de 235/45 bandbreedte/wanghoogte bij beide maten bij deze auto gelijk zijn.
Als je heel langzaam het stuur rond de middenstand heen en weer beweegt, zou de auto daar wel direct op moeten reageren (zeker bij 80km.u en meer)
heb je speling, kan heeft de stuurinrichting een dode slag, dat is onwenselijk. Wellicht kan het wel iets nagesteld worden. Info bij dealer
Dat is normaal en komt doordat de 18" altijd wat directer stuurt. je wiel doorsnede is ook iets groter omdat de 235/45 bandbreedte/wanghoogte bij beide maten bij deze auto gelijk zijn.
Als je heel langzaam het stuur rond de middenstand heen en weer beweegt, zou de auto daar wel direct op moeten reageren (zeker bij 80km.u en meer)
heb je speling, kan heeft de stuurinrichting een dode slag, dat is onwenselijk. Wellicht kan het wel iets nagesteld worden. Info bij dealer
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Je voelt gelukkig wel 3x het zelfde. 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk