XC60 D3 Ocean Race edition

De eerste generatie XC60
Helspie
2nd Gear member

Vandaag testritje gemaakt met de D4 automaat... Eén woord : WoW!!! :love:

Vlotte motor, krachtig, misschien wel beetje té voor deze voortrein, comfortabel als het moet, sportief als het mag.
Tikkeltje rumoerig soms, D3 klinkt persoonlijk leuker.

Jammer van het prijsverschil van +6000€... Zou het wel weten... O-)
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
mga1600
6th Gear member

Ik heb mijn XC60 nu sinds maart en heb er 20.000 mee gereden. Het is mijn 9e en veruit lekkerste Volvo tot dusverre. Zit prima, stuurt heerlijk zeker en strak en is lekker stil (als T5). Mijn auto heeft 20" zomerwielen en 18" winterwielen. De zomerwielen geven de auto een heel strak rijgedrag zonder (naar mijn smaak) het comfort aan te tasten. De 18" winterbanden moeten, om niet te wiebelig te worden, flink wat harder worden opgepompt.

Als ik vandaag een nieuwe auto moest/mocht kiezen werd het weer een XC60!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Helspie
2nd Gear member

Nu ben ik toch wel een beetje verward...

Op Facebook had ik gereageerd op een topic van Volvo car Belgium, waarin ik zei te twijfelen om nu reeds te bestellen of toch nog even te wachten tot het salon. Zij hadden daarop gereageerd dat het zeker de moeite zou zijn om te wachten tot het salon, omdat de condities pas ingaan vanaf 16 januari (condities onbekend trouwens).

Enkele minuten later werd dat bericht aangepast.
Om zeker contact op te nemen met een lokale dealer voor meer info betreffende de condities...
Maar er werd niets meer gezegd dat wachten interessanter zou zijn.

Wat moet ik daar nu van denken??
Laatst gewijzigd door Helspie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
ex-Mooseman
4th Gear member

dat er iemand te snel gesproken heeft...
Helspie
2nd Gear member

tja, da's waar... maar schept wel (onterechte) verwachtingen hé...

Misschien toch eens informeren hoelang ik mijn huidige offerte kan geldig houden.

Maar het pleit wel voor Volvo dat ze zo snel reageren (informeren??).
Helspie
2nd Gear member

Vandaag van Volvo Belgium bericht gekregen dat op de XC60 geen extra promo's voorzien tijdens het autosalon.
Dus mag ik concluderen dat we de beste prijs verkregen hebben... Komende week maar eens bestelbon gaan tekenen zeker.. :D :D :D
Helspie
2nd Gear member

k zit nog met enkele afwegingen die ik moet maken. En dit vooral betreffende de kleur.

Ocean Blue, vind ik wel stijlvol, tijdlozer, lijkt me onderhoudsvriendelijk, al rare foto's gezien op internet waarop het hele andere kleur is...
Afbeelding

Crystal white, valt mooi op, geeft de auto wel iets extra's, minder onderhoudsvriendelijk?
Afbeelding

en heb dezelfde keuze te maken met het interieur

licht interieur : vind ik knap, maar interessant met kinderen? En hoe ziet het er binnen 10 jaar uit?
Afbeelding

Donker interieur met donkere hemel : sportief, minder vuil op te zien, te donker?
Afbeelding

Graag jullie insteek...
RoaldH
6th Gear member

Is Ocean Blue ook te bestellen met een bruin interieur? Misschien is dat een betere combinatie met de blauwe lak dan met een zwart interieur.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
RoaldH
6th Gear member

Oh ja. Wit is echt besmettelijker dan blauw, zwart of grijs. En een wit interieur is inderdaad een ramp met kids of spijkerbroeken :(
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Herbal
2nd Gear member

De koetswerkkleur, dat is uiteraard allemaal persoonlijk en we weten met z'n allen dat een zwarte wagen er sneller "vies" uitziet dan een lichtgrijze.

Wat de binnenbekleding betreft toch nog even dit: ik heb nu bijna 7 jaar met een sandstonebeige leder interieur gereden in onze V70. Ik ben nu niet bepaald iemand die iedere week zijn auto staat te wassen gewoon wegens te weinig tijd en/of te weinig goesting. Ik vind dat het interieur van onze V70 er nochtans nog steeds erg goed uitziet, ondanks kinderen (geboren in 2000 en in 2003) en het dragen van jeans. Gewoon een paar keer per jaar met een vochtig doekje het leder afwassen en klaar is kees. Kwartiertje werk. Eventueel 1 keer per jaar wat voedingscreme er nog over en klaar.
Mijn ervaring is zelfs omgekeerd: in een zwart interieur zie je echt elk stofje liggen en dat zie je niet in een bleek interieur. Een zwart ziet er volgens mij gewoon veel sneller vuil uit. Ik vind ook dat een bleek interieur een veel ruimere en helderdere indruk geeft aan je rijervaring. Ik heb mijn keuze gemaakt, en was er wat dat betreft meteen uit.
ruffie
3rd Gear member

Ik zou anytime voor ocean blue kiezen... :D
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Max
7th Gear member

ruffie schreef:Ik zou anytime voor ocean blue kiezen... :D
ik ook
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Fulaks
6th Gear member

Zeker blauw :-) !
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
BlackcurrantV70
7th Gear member

Zeker blauw en licht interieur, onze C70 is nu 4 jaar oud en de XC70 3 jaar beiden met licht interieur en 1-2 keer per jaar effe schoonmaken met Volvo care pakketje en ze zijn weer als nieuw, spijkerbroeken geven soms wat blauwe gloed af maar dat is in een mum van tijd weg.

Mijn XC60 had een offblack interieur en dat wil ik nooit meer, je lijkt wel in een donkere kamer te zitten....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Helspie
2nd Gear member

veel voorkeur voor het blauw blijkbaar :D
En ik vind het ook wel mooi, als je onderstaande foto ziet, maar er zijn ook andere voorbeelden hoor...
En ik heb het nog nooit in het echt gezien. heeft er iemand van jullie misschien een foto van je eigen auto?

Afbeelding
Herbal
2nd Gear member

en licht interieur, onze C70 is nu 4 jaar oud en de XC70 3 jaar beiden met licht interieur en 1-2 keer per jaar effe schoonmaken met Volvo care pakketje en ze zijn weer als nieuw, spijkerbroeken geven sons wat blauwe gloed af maar dat is in een mum van tijd weg.

Mijn XC60 had een offblack interieur en dat eil ik nooit meer, je lijkt wel in een donkere kamer te zitten....

Ik kan dit alleen maar beamen. Een licht interieur is een meerwaarde, ruimtelijkheid, helderheid en in tegenstelling tot wat beweerd wordt tevens onderhoudsvriendelijk. Gewoon doen!
Helspie
2nd Gear member

Ben net gaan kijken in Brasschaat, daar stond een V40 in het Ocean blue. Is toch niet mijn smaak.
Ik heb vroeger wel blauwe auto's gehad, maar die waren donkerblauw. Deze is toch wat lichter, met een paarse schijn in... toch niet mijn ding.
Zoals ik hierboven al zei, moest hij zo mooi zijn als op de foto's was het makkelijk kiezen, maar het is niet hetzelfde blauw. (foto mogelijks bewerkt?)

Dus zal het een Crystal white pearl worden.

Blijft nu het interieur nog over om te kiezen. :'( :'(
Lambert
5th Gear member

Bij een lichte auto zou ik een donker interieuer kiezen, althans de stoelen en dan de rest licht.... lekker sportief
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Bartvds
1st Gear member

Helspie schreef: Ben net gaan kijken in Brasschaat, daar stond een V40 in het Ocean blue. Is toch niet mijn smaak.
Ik heb vroeger wel blauwe auto's gehad, maar die waren donkerblauw. Deze is toch wat lichter, met een paarse schijn in... toch niet mijn ding.
Zoals ik hierboven al zei, moest hij zo mooi zijn als op de foto's was het makkelijk kiezen, maar het is niet hetzelfde blauw. (foto mogelijks bewerkt?)

Dus zal het een Crystal white pearl worden.

Blijft nu het interieur nog over om te kiezen. :'( :'(
Hallo,ik heb 5 jaar met xc 60 drive 175 pk gereden,prima wagen genoeg vermogen. Ik heb pas nieuw gekocht een v60 d 4 met 181 pk geartronic ,we wilde eerst ook de Xc60 nemen met die motorisatie maar was nogal prijzig :( . Ik heb met de xc 136 pk gereden en vond persoonlijk te weinig vermogen , allee dat is mijn gevoel natuurlijk ,maar voorts is en blijft het een prachtige wagen
Helspie
2nd Gear member

Heb ook met de D4 gereden, rijd fantastisch, in die is inderdaadf aan de prijzige kant... Vond de D3 nu zeker niets te kort komen. Is misschien ook beter voor de portomonee zowel in aankoop als de boetes...

Maar nu heb ik dit filmpje gevonden, en ben echt fan van dat blauw, maar toch ziet dat er in het echt altijd anders uit...
[youtube][/youtube]

[video][/video]

Spreek wel geen woord duits, dus weet niet of het nu positief of negatief was. Maar blijft een schitterende wagen.
Heeft ook wel mooiere velgen dan de portunus, dus geen standaard Ocean Race in het filmpje.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”