Ik spreek Duits, heeft iets met mijn opleiding te maken... Kort samengevat:
Plus:
- XC60 heeft bij ADAC in Duitsland met 81,9% cliëntentevredenheid de eerste plaats behaald.
- Het is de populairste Volvo
- Tijdloos design
- De enige echte concurrent voor de Duitse premiums (en als een Duitser dat zegt....)
- Beste autostoelen op de markt (eigenlijk TV- of salonstoelen)
- D4 wordt in deze bijdrage erg geprezen omwille van de downsizing (is maar wat je wil, zelf kies ik liever voor "de roffel" )
- Veiligheidsitems (actief + passief) van deze wagen zijn hun tijd heel ver vooruit
Min:
- Het zicht naar achter toe is redelijk dramatisch
- Te grote draacirkel
- De passagiergordel vooraan in het geteste voertuig rammelt constant
- Prijs is aan de hoge kant
XC60 D3 Ocean Race edition
- Helspie
- 2nd Gear member
Dat de prijs aan de hoge kant is relatief natuurlijk... met de nodige kortingen kan daar een mouw aangepast worden 
Heb toevallig een offerte teruggevonden van 2 jaar geleden. De facelift is welliswaar duurder geworden. Maar toch zit ik met de huidige offerte onder de prijs van toen...

Heb toevallig een offerte teruggevonden van 2 jaar geleden. De facelift is welliswaar duurder geworden. Maar toch zit ik met de huidige offerte onder de prijs van toen...
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor