Vragen over lichtschuifje en gescheiden temperatuur

Plaats reactie
marsman
2nd Gear member

Ik rij inmiddels een week of 6 tevreden rond in mijn V60. Ik heb 2 vragen waar ik geen antwoord op vind.

Links bij het stuur zit het schuifje waarmee je de lichtsterkte van het dashboard en interieur kan bedienen. Dat schuifje werkt alleen 's avonds als het donker is en als mijn dimlichten aan staan. In de ochtend- en/of avondschemer (als ook mijn dimlichten aan staan) werkt het soms wel en soms niet. Ik kan niet achterhalen waarom dat is. Ik heb het idee dat het te maken heeft met de voeler die het licht meet en daarmee de dimlichten automatisch regelt. In de overgangszones tussen licht en donker 's ochtends of 's avonds wil ik het schuifje ook kunnen gebruiken, maar dat gaat dus niet. Iemand een idee hoe dat wel kan????

Verder vind ik het irritant dat je de temperatuurzones aan beide kanten met beide knoppen op dezelfde temperatuur moet draaien. Zit er ergens een knop of instelling verborgen waarmee je de temperatuur voor beide zones met 1 knop kan bedienen???
Laatst gewijzigd door marsman op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

De bediening van de lichtsterkte van het dashboard staat ook onder invloed van de lichtsensor voor de mate van buitenlicht.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
toppie71
2nd Gear member

Betreft het licht knopje, dit is mij nog niet opgevallen.
Maar inderdaad de knoppen van de temparatuur regeling is mij ook onduidelijk waarom het zo gemaakt is.
Ik had hiervoor een C30, waarbei je de temparatuur wel apart kon regelen, door 1x op de knop te drukken kon je bv. Links regelen, door 2x op de knop te drukken kon je rechts regelen, maar door gelijk te draaien aan de knop zetten je beide zijde tegelijk hoger of lager, ook als er onderling verschil was.
Dit werkte veel makkelijker, ik begrijp overigens ook niet waarom als er een goed werkend principe is dit verandert moet worden, want dit is niet vernieuwend of een stap vooruit.............
Volvo S60 D3 5 cilinder Geartronic bj.2012
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”