Parkeersensor piept soms continu

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
BarBaar
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 13.04.2010 - 11:35

MarioC70 schreef:Je maakt een denkfout,er staan vooraf gestelde prijzen voor reparaties,of hij er 10 min of een uur over doet,je betaald hetzelfde..
Been there, done that. Mijn dealer rekende overigens niets, omdat ze ook niets hebben kunnen vinden ;)

Ik hoop voor je dat er wat gevonden wordt, misschien heb ik er ook wat aan :P

Zover ik begrepen heb ligt er 1 unit in je achterbak. Maar ?ergens? ligt er nog een.. wat/waar weet ik alleen niet..
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje :) . 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
bios
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 17.07.2013 - 17:35
Locatie: Sneek

Zou laatst al naar de dealer en ja hoor de PDC werkt gewoon een week zonder problemen...
Nu heeft hij sindsdien weer kuren.
Als de auto nog koud is werkt de PDC blijkbaar nog een minuut of 2 tot 5, daarna continu een pieptoon.
Kan dit ook aan de accu liggen welke ten einde loopt eigenlijk ?
Volgens mij is deze nog nooit vervangen en ca. 8 jaar oud.
Anders denk ik zelf aan vocht of een stekkertje wat los zit, of mss is het maar een kwestie van de boardcomputer resetten zover dat mogelijk is.

Graag hoor ik weer wat feedback van de experts hier :-)
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Heb het wel eens gehad na het autowassen, waarschijnlijk dat er water tussen komt.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Storing in één van de sensoren!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
bios
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 17.07.2013 - 17:35
Locatie: Sneek

Vandaag wederom even langs de dealer geweest om een en ander uit te laten lezen... en er is een oorzaak gevonden !
Het schijnt dat de kans groot is (niet 100% zeker) dat het aan de REM module ligt en dat deze a € 750,- vervangen moet worden.... ahum.
Maar eventueel kan het ook aan de bedrading liggen maar dan moeten ze nog een uurtje langer werken om deze goed door te meten.

Schrok hier wel even van, wat moet je hier nu mee.... ?
2e hands zo'n module aanschaffen en op goed geluk of verdere onderzoekskosten....
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
bios
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 17.07.2013 - 17:35
Locatie: Sneek

Zo, gisteren op advies van een electronica specialist met een multimeter de REM module doorgemeten, althans zekering nummer 26 van de parkeersensor gedeelte dan.
Als de REM module het probleem zou moeten veroorzaken zou hier dus geen spanning op moeten staan of de zekering zou kapot moeten zijn.
De zekering zelf doormeten gaf al snel aan dat deze prima in orde is en ook krijgt de PDC netjes 14 Volt vanaf deze zekering.
Volgens mijn bescheiden mening (en electronica specialitst en nog andere garage) zou het dan niet aan de REM module kunnen liggen.... maar moet de oorzaak ergens anders gezocht worden.
Wat mij eigenlijk een beetje irriteert is dat de Volvo dealer dit zelf toch ook wel had kunnen opmeten en kunnen concluderen, ik heb hun hier tenslotte toch ook voor betaalt.
Wat wel opviel is dat mijn accu toch wel minder wordt, gaf 14 Volt aan met draaiende motor en met motor uit zakt deze al snel onder de 12 Vol.

Om mijn zoektoch voort te zetten vraag ik toch nog even advies hier, hopelijk heeft iemand ervaring van electronica hier op het forum ;-)

Ik neem aan dat de spanning wordt doorgegeven aan de PDC module (PAM), kan ik deze ook op een of andere manier doormeten met een multimeter om te zien of hier spanning wordt ontvangen ?

En ik heb inmiddels al een paar keer een accu reset gedaan (tevergeefs) maar lees ook dat je de REM module kunt resetten door de zekering zelf van de Rem module er even uit te halen.
Klopt dit en kan ik deze er gewoon uit halen met contactsleutel op stand 2 en er vervolgens gewoon weer in stoppen zonder dat er vreemde dingen gebeuren ?

Volgende optie is gewoon een software reset/ update bij de Volvo dealer te laten doen voor zover dit nut heeft.... iemand een idee of er ooit een update is gekomen betreffende de parkeersensoren ?

En als laatste is het niet anders maar kan het volgens mij toch echt alleen maar of aan de sensors zelf liggen of de kabelboom tussen de sensors en de PDC module....
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27537
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Om maar even in te haken in een oud topic, heb je de oorzaak al kunnen vinden?
Ik heb sinds vandaag ook last van een constant piepende PDC. Gisteren al een keer maar toen was het over en nu blijft hij constant piepen.

Sensoren werken allemaal, al lijkt er een wat minder hard te tikken dan de andere 3.

Een nieuwe module zie ik ook niet zitten qua kosten. Wat bij mij op kwam is een sensor bestellen en de boel net zo lang te wisselen tot de kapotte tevoorschijn komt.
De sensor is het geld niet en de bumper eraf en er weer op dat is ook nog goed te overzien, maar mocht er een andere oplossing uit zijn gekomen is dat nog beter natuurlijk :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Duckman
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07

Een oud topic..... maar ook ik heb last van dit euvel en ik heb nog geen oplossing kuknnen ontdekken.

Iemand die wat weet??
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27537
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij mij is het vanzelf weer gestopt, dus weet helaas geen oplossing.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Duckman
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken op het net maar vind nergens de oplossing....

De piepers doen het soms wel, soms niet. En soms continu zodra de R ingeschakeld wordt. Heel irritant gewoon.
Gebruikersavatar
Turbotom
2nd Gear member
Berichten: 170
Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
Locatie: Zuid-Holland

Mijn BMW heeft dat soms ook na een wasbeurt. Mogelijk vocht in de sensor.

Tom
Gebruikersavatar
JPV70
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17

Volgens mij duid dit op een (bijna) defecte sensor. Met VIDA is wellicht uit te lezen welke het is.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27537
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Of een rondje achter de auto langs lopen.
Met het contact aan en de auto in z'n R kan je de sensoren horen tikken. Althans als ze werken, een defecte tikt niet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Duckman
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07

Ik had hetzelfde en bleek een defecte sensor te zijn, makkelijk te vervangen. Heb er voor 13 euro eentje uit China gehaald.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”