XC60 als caravantrekker
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Hij is echt leuk!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.01.2012 - 20:42
Alhoewel we inmiddels alweer een paar maanden verder zijn en ik niet weet of je inmiddels als een XC60 hebt gekocht, kan ik mijn ervaring met caravan van 1600kg en XC60 D5 AWD R-Design delen.
Kort en krachtig, de XC60 heeft er geen enkel probleem mee. De combinatie rijdt fantastisch!
Ik was bang dat hij zou gaan doorhangen, omdat wij hiervoor een XC90 met niveauregeling hadden. Maar de XC60 hangt niet door (door de R-Design uitvoering is mij door de kenners verstaan gegeven)
Op de Duitse Autobahn is het heerlijk cruisen met de ACC op 110 km/u (let wel op de kogeldruk en juiste belading). Het voordeel is dat je met deze snelheid de vrachtwagens en andere caravanners vlot inhaalt (overigens rijden wij wel met een caravan met 100km sticker, wat betekent dat de caravan voldoet aan de Duitse normering om er 100km mee te rijden).
De XC60 is door Rica getuned naar 245pk/500Nm, daardoor schakel ik af en toe wel even zelf, want door dit enorme vermogen wil de geartronic als de berg niet te stijl is in zijn 6 blijven. En om nu met 3500kg (volle verpakking auto en caravan) met 1700 rpm een berg op te rijden, is niet wenselijk.
Kort en krachtig, de XC60 heeft er geen enkel probleem mee. De combinatie rijdt fantastisch!
Ik was bang dat hij zou gaan doorhangen, omdat wij hiervoor een XC90 met niveauregeling hadden. Maar de XC60 hangt niet door (door de R-Design uitvoering is mij door de kenners verstaan gegeven)
Op de Duitse Autobahn is het heerlijk cruisen met de ACC op 110 km/u (let wel op de kogeldruk en juiste belading). Het voordeel is dat je met deze snelheid de vrachtwagens en andere caravanners vlot inhaalt (overigens rijden wij wel met een caravan met 100km sticker, wat betekent dat de caravan voldoet aan de Duitse normering om er 100km mee te rijden).
De XC60 is door Rica getuned naar 245pk/500Nm, daardoor schakel ik af en toe wel even zelf, want door dit enorme vermogen wil de geartronic als de berg niet te stijl is in zijn 6 blijven. En om nu met 3500kg (volle verpakking auto en caravan) met 1700 rpm een berg op te rijden, is niet wenselijk.
Volvo XC60 AWD D5 (205pk > Rica 245pk/ 500nM) 2010, Geartronic R-Design, Family/ Security/ Professional/ Climate/ Audio Lines, Driver Support, Park Assist Camera, RSE, Savile Grey Pearl
Volvo XC90 AWD D5 (185pk > Rica tuning 240 pk) 2007, geartronic Momentum, DVD in hoofdsteunen incl DVB-T, standkachel, stoelverwarming, sunroof, Parrot MKi9200
Volvo V70 D5 (163pk) 2002, automaat Comfortline, automatische niveauregeling, afneembare trekhaak, Parrot MKi9200[/s]
Volvo XC90 AWD D5 (185pk > Rica tuning 240 pk) 2007, geartronic Momentum, DVD in hoofdsteunen incl DVB-T, standkachel, stoelverwarming, sunroof, Parrot MKi9200
Volvo V70 D5 (163pk) 2002, automaat Comfortline, automatische niveauregeling, afneembare trekhaak, Parrot MKi9200[/s]