IK heb ongeveer 100.000km ervaring met CS (XC60 en XC70) en heb welgeteld 3 interventies gehad en alle 3 waren terecht, 1 keer echt schade vermeden.
Ik heb dagelijks 2 keer te maken met slagbomen bij het werk en ben er nog niet in geslaagd CS te laten ingrijpen, ik rem steeds eerder omdat het mijn inziens te spannend wordt !
V40 City Safety en slagbomen....pfff. Ervaringen?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik denk dat daar ook het verschil gemaakt word, wat de 1 spannend vind is voor de ander ruimte genoeg.BlackcurrantV70 schreef: IK heb ongeveer 100.000km ervaring met CS (XC60 en XC70) en heb welgeteld 3 interventies gehad en alle 3 waren terecht, 1 keer echt schade vermeden.
Ik heb dagelijks 2 keer te maken met slagbomen bij het werk en ben er nog niet in geslaagd CS te laten ingrijpen, ik rem steeds eerder omdat het mijn inziens te spannend wordt !
Ik zie het dagelijks om mij heen..
Dan is cc toch makkelijk voor degene die denkt "ruimte genoeg" terwijl de computer daar anders over denkt..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29552
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je blijft altijd mensen houden die de grenzen van de mogelijkheden blijven opzoeken en er ook soms over heen gaan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Jongens... Het heeft niets met spannend te maken, of als een idioot op een slagboom af rijden. Je laat je auto stapvoets naar de slagboom rollen. Als die een beetje ruim is afgesteld gaat hij open als je eraan komt rollen. Je hoeft dan niet te stoppen, maar kunt gewoon stapvoets door blijven rollen, ruim onder de stijgende boom door. In die situatie heb ik al een keer of tien een onterechte ingreep van cs gehad.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb een roldeur wanneer ik aankom of vertrek bij mijn werk en heb nog nooit ingrepen op die deur gehad terwijl hij juist voor die camera omhoog gaat.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
volgens CS is het een terechte ingreep. Immers, de compu ziet niet dat die slagboom over enkele momenten open kan gaan. Daarom is CS te overrulen; wij als mens zien meer dan het systeem. Probeer eens zachtjes de voet op de rem te houden, dan overrule je CS. Die denkt dan dat je zelf al actie onderneemt
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Natuurlijk denkt CS dat het terecht is. De programmeurs zullen niet voor de grap ingebouwd hebben dat de auto af en toe om niks remt. Het punt is dat CS zich vergist. De ingreep is niet terecht. CS grijpt pas in als de slagboom al zover open is dat de auto er onderdoor kan. Ik verwacht dus niet van het systeem te anticiperen. Ik anticipeer zelf ook niet zozeer op het opengaan. Ik rol eropaf met de intentie tot stilstand te remmen. Als echter de boom vroeg opengaat pas ik mijn strategie aan en rem ik dus niet tot stilstand. Ook helemaal conform instructies van de prodrive trainer. De grootste efficientie winst behaal je door minder te remmen.Walter schreef: volgens CS is het een terechte ingreep. Immers, de compu ziet niet dat die slagboom over enkele momenten open kan gaan. Daarom is CS te overrulen; wij als mens zien meer dan het systeem. Probeer eens zachtjes de voet op de rem te houden, dan overrule je CS. Die denkt dan dat je zelf al actie onderneemt
Voet op de rem maakt niet uit.
(Ik ben denk ik al meer dan 750 keer met mijn V60 onder de slagboom doorgereden waar CS het vaakst onterecht ingrijpt. Meestal gaat het dus gewoon goed)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb het vandaag weer geprobeerd, ik rij stapvoets (bak in D, zonder gas geven) naar de slagboom toe en mijn voorbumper is al op gelijke hoogte met de slagboom (die hoger is dan de motorkap) en nog grijpt CS niet in....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18.08.2014 - 16:34
Bij mij en ook bij mijn collega is het zo dat het systeem ingrijpt als ik al rollend op de slagboom af kom. De neus moet bijna onder de boom in om aan het kaartje te komen overigens. Als ik dan zacht rem om volledig tot stilstand te komen zegt het systeem ho maar en gooit alle 4 de ankers uit.BlackcurrantV70 schreef: Ik heb het vandaag weer geprobeerd, ik rij stapvoets (bak in D, zonder gas geven) naar de slagboom toe en mijn voorbumper is al op gelijke hoogte met de slagboom (die hoger is dan de motorkap) en nog grijpt CS niet in....
Dit zelfde gebeurt als de boom al rollend open gaat en die beweging detecteerd CS om vervolgens ook de ankers uit te gooien. Zoals IkeV70 ook beschrijft.
Laatst gewijzigd door vantpatje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D4 Momentum Business MY15
Volvo V50 1.6D Drive Sport start/stop 2010
Volvo V50 1.6D Drive Sport start/stop 2010
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 20.12.2014 - 09:11
Afgelopen week mijn eerste CS momentje. Systeem werkt! Wilde het parkeerterrein verlaten, slagboom ging omhoog en ik wilde langzaam wegrijden. CS had een andere mening, schoot in de vlekken en zette de auto abrubt stil. Netjes een administratieve melding op het dashboard. Was er niet echt op voorbereid. Volgende keer even wachten tot slagboom wat verder omhoog is. Storend? Niet echt, gewoon opslaan en weer verder.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:51
Gisteren eerste ervaring met CS, bij Muiden, langzaamrijdend, was druk aan het praten met collega, niet goed opgelet, stom, collega zegt nog kijk uit..., ik wilde remmen maar systeem greep al in, als een blok stond ik stil, aanrijding voorkomen, met melding op dashboard dat systeem heeft ingegrepen
Dank Volvo! De geweldige V40 is nog heel!



- LtStone
- 4th Gear member
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
- Locatie: Amstelveen
Kijk zo gaat dat, je hebt het geld er nu alk uit! Je hoort vaker verhalen ook van kinderen die voor de auto rennen en dat ding remt, wát een uitvinding zeg. Dit is echt zowat dé safety feature sinds de driepuntsgordel en de airbag.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart