Hallo allemaal,
ik heb even een vraag over de antenne van de S70, ik weet dat er meerder soorten zijn. Ik heb de versie waarbij de gehele antenne in 1 keer eraf geschroefd kan worden. Nu had ik al een aantal keren gehoord dat de auto met hoge snelheden (80+) een suizend geluid maakt. Eerst dacht ik dat het uit door de carrosserie kwam, maar later verschoof het vermoeden naar de antenne. Deze week reed ik weer op de snelweg en was ik met iemand in de auto (hierdoor stond de radio uit). Weer hoorden we het geluid (normaal met de radio aan hoor ik het geluid niet of amper) en vroegen ons af hoe het kwam. Ik heb toen gister avond is besloten om de antenne er even af te schroeven en een stukje over de snelweg te rijden en jahoor, het geluid was weg!
Nu weet ik dus zeker dat het geluid veroorzaakt wordt door de antenne die door de wind "snijdt", alleen is de vraag is er wat aan te doen? Het functioneren van de antenne is verder niet slecht of wat dan ook. Weet iemand toevallig of de 850 dezelfde antenne aansluitingen heeft en net zo monteert als de S70? Hier in de buurt staat namelijk een 850 op de sloop en kan altijd kijken of ik die antenne misschien over kan zetten om te proberen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een suizende antenne, het klinkt alsof de windt in de carrosserie blaast (in werkelijkheid snijdt de antenne erdoor). De antenne is enigszins flexibel en kan mee buigen als de tegenwind door het rijden erg zwaar wordt (ook staat de antenne al onder en hoek naar achter).
alvast bedankt voor de tips.
S70 antenne suist in de wind
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
- Geus
- 4th Gear member
Ik zou even op de sloop gaan kijken naar een ander "opschroefdeel". Hoeft niet van Volvo te zijn, als het schroefdraad maar past. Andere vorm/ lengte/ dikte en de kans is groot dat je ruis weg is.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tips! Ja hij suist behoorlijk rond de 100/110, met wat muziek is het wel te doen, maar anders is het toch een beetje jammer.
Is de S70 ook uitgevoerd met een elektrische antenne trouwens, ik weet dat er op de 850 wel elektrische antennes hebben gezeten (met een knopje bij het stuur).
Maar voor de S70 geloof ik weer niet, maar dat kan ik fout hebben, ga sowieso even kijken voor een andere schroef antenne.
alvast bedankt en mocht er nog wat zijn, ik hoor het weer graag!
Is de S70 ook uitgevoerd met een elektrische antenne trouwens, ik weet dat er op de 850 wel elektrische antennes hebben gezeten (met een knopje bij het stuur).
Maar voor de S70 geloof ik weer niet, maar dat kan ik fout hebben, ga sowieso even kijken voor een andere schroef antenne.
alvast bedankt en mocht er nog wat zijn, ik hoor het weer graag!
Laatst gewijzigd door TheDutchTango op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
Vandaag toevallig een elektrische antenne uit een 850 op een andere sloop gevonden, deze heb ik nu mee genomen. Weet iemand hoe het werkt met die antenne? Ik heb namelijk een aftermarket Pioneer radio ingebouwd en heb geen originele Volvo radio. Is het gewoon een kwestie van antenne monteren en achter de radio de blauwe kabel verbinden? Anders moet ik zelf een schakelaar in het dashboard monteren.