Wij zijn sinds een 3tal maanden tevreden eigenaars van (onze eerste) Volvo V40, er is enkel één ongelofelijk ambetant iets die we graag zouden willen veranderen.
Bij het uitstappen van de wagen, bvb de bestuurder, ontgrendelt enkel de deur die geopend werd. Bij de meeste wagens zijn dat alle deuren die ontgrendeld worden eenmaal er een deur geopend wordt (of dat kan toch aangepast worden in de boordcomputer van de wagen).
Dit is echt heel onhandig wanneer men (in ons geval) de maxicosy moeten uithalen, maar dat de deur nog gesloten is en dat men dan opnieuw de sleutel moet bovenhalen en op de ontgrendel-knop drukken.
Ik weet dat dat ook kan ontgrendeld worden adhv het slot-knopje aan de deur van de bestuurder, maar dat is iets die vaak vergeten wordt.
De dealer raadt ons aan om het automatisch vergrendelen van de deuren bij een bepaalde snelheid af te zetten, zodat de deuren altijd open blijven, en dat bij het uitstappen die andere deuren dus nog steeds open zijn, maar dit vinden we maar niks.
Nu mijn vraag is: kan deze optie toch aan / afgezet worden, maar dan met zo'n externe computer die men aansluit op de auto en in de software vd wagen aanpassingen doet ? Ik meen mij bvb te herrineren dat je in het begin dat BMW het systeem geïntroduceerd had van een (irritante) belsignaal te laten afgaan wanneer je je veiligheidsgordel niet aanhad, dat dat ook kon afgezet worden in de software vd wagen

Heeft er iemand daar al ervaring mee ? Ik denk dat de dealer gewoon niet weet hoe dit moet verholpen wordt maar mss heb ik ergens anders meer geluk.
Mvg uit België,
Heavy_84