T4 1.9

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gesloten
S40Wrak
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16.11.2013 - 22:47

Hallo,

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de betrouwbaarheid van de 1.9 T4
Ik heb er 1 op het oog met ongeveer 200.000 km op de teller.
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Is helemaal afhankelijk hoe met deze motor is omgegaan. Ik heb zelf jarenlang een T4 gereden, en geen enkel technisch probleem gehad, (alleen de normale slijtage van onderdelen).
V70 R
Volv in schaapskleren
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

inderdaad, valt of staat helemaal met staat van de auto en diens geschiedenis
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

In de basis een goede motor, zelfde als het eerste type t5 motor (850) met hydraulische klepstoters, alleen dan met een cilinder minder.
De handbak is ook een 850 bak.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Kan er ook weinig negatiefs over zeggen al rijd ik in de gechipte 2.0T (blokken zijn allen iedentiek op cilinderinhoud na)
zolang het niet afgetrapt is, super blokken.
en kunnen ze zelfs veilig gechipt en geüpgraded worden.

Onderhoud is uiteraard wel wat duurder dan non turbo gebakjes.
Laatst gewijzigd door volvo-s40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Topic is bijna een jaar oud en TS is na juni niet meer hier geweest. Denk niet dat hij het nog leest. Vandaar het slotje
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gesloten

Terug naar “Turbo”