Het begon lang geleden....

Thuis gekomen, auto aan de stekker en de volgende dag niks aan de hand. Later kwam er nog de melding "Pure niet beschikbaar door tijdelijke storing hybride systemen".
Ik was al redelijk op de hoogte dat als er zo'n waarschuwing komt je moet opletten.
Gisterenavond vertrouwde ik het niet helemaal dus heb ik een proefritje gemaakt van uiteindelijk drie kilometer... dat ging niet zonder meldingen.
Eerst netjes elektrisch in Hybride weggereden. Al snel verviel het elektrische deel, dus op Pure gedrukt om te kijken of de auto nog warm werd en alles goed bleef functioneren. Vervolgens kreeg ik weer de melding "Pure niet beschikbaar....." en daarna de melding dat de accuspanning te laag was. Hierbij gingen er twee lampjes branden op het dashboard, namelijk het rode acculampje en het rode driehoekje met een uitroepteken!
Gelukkig kon ik gewoon thuis komen en daar maar gelijk VOC gebruikt.
De Anwb is geweest en kon geen bijzondere codes uitlezen..??? Dus de beste man heeft een meting gedaan om te kijken of de 12-volt accu geladen werd tijdens het draaien van de motor. Dit was niet het geval.
De conclusie van hem is dat de dynamo kapot is. De auto wordt zo dadelijk naar de dealer gebracht voor verder onderzoek en reparatie.
Ik ben niet zo technisch maar mag ik aannemen dat de dynamo in de D6 veel zwaarder wordt belast dan in een niet hybride auto doordat deze ook kan zorgen voor het opladen van het accupakket achterin als dat nodig is?
Ik hou jullie op de hoogte.