ikke92 schreef:
Is volvo echt zo een goede kwaliteit ofniet?
De Volvo die ik lease is mijn eerste ervaring met dit merk. Hij heeft in ca 105.000 kilometer nog geen slag verkeerd geslagen, dus de bedrijfszekerheid is tot dusver maximaal. Of de viercilinder D4-motor net zo betrouwbaar is kunnen we denk ik nog niet zeggen, omdat ik inschat dat er nog maar heel weinig rijders met dit blok meer dan 100.000 kilometers gemaakt hebben. Maar omdat die D4 een puur Volvo-product is en de D2 ism PSA/Ford ontwikkeld is, lijkt me dat wel een interessant punt.
Een ander aspect van kwaliteit zit 'm natuurlijk in details die niet bedrijfskritisch zijn. Het interieur van de V40 is niet van de duurste plastics opgebouwd, dat is voor sommigen een teken van gebrekkige kwaliteit. Zelf hecht ik niet aan een knuffelbaar dashboard, maar sommigen doen dat wel. Van mij mag het allemaal kneiterhard materiaal zijn, als het maar niet rammelt....En dat doet het dus helaas wel. Althans deed; allebei de voorportieren zijn resonantievrij gemaakt, en het dashboardkastje is volledig vervangen. Nu is 'ie weer overwegend stil, al hoor ik zo nu en dan en hier en daar wel een tikje of een rateltje. Verder is de vloermat bij de bestuurdersstoel al twee keer doorgesleten, twee keer volledig nieuwe set erin en de huidige houdt het langer uit, al begint 'ie dun te worden. Wel knullig maar ik vind het geen halszaak.
Dat waren mijn aandachtspunten wat betreft kwaliteit meteen ook wel, al met al heb ik zeer veel vertrouwen in deze auto en heb ik veel zin om er nog 80.000 kilometer verder mee te rijden.
Voor de rest: Lees dit forum goed door zou ik zeggen.