Onze Volvo 2.0D V50 uit 2005 (80-KGH-2) regenereert m.i. te vaak, daardoor is het verbruik nu erg hoog 7.6L/100KM
Is het verstandig het DPF filter te verwijderen en de software hiervoor er uit te laten schrijven? (wat kost dat?)
Nu we toch bezig zijn, wil ik graag ook de EGR afdoppen, is hier iets op tegen bij deze auto's?
Ik hoor graag jullie adviezen.
Met vriendelijke groet,
Wybren Groen
Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28883
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je kan dat inderdaad doen, neem eens contact op met http://volvotunenl.wix.com/volvotune
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik heb het een paar jaar geleden ook laten doen met m'n V50-2.0D bij volvotune uit Uden.
Koste me toen € 275, maar was het meer dan waard.
Het filter wordt uitgeboord, EGR dicht gezet, en de software wordt "aangepast" zodat het motormanagment nooit meer naar de in- en output sensoren kiken van het filter, het regeneratieproces begint nooit.
Je hebt er een heel andere auto terug....met zuiniger rijden.
Koste me toen € 275, maar was het meer dan waard.
Het filter wordt uitgeboord, EGR dicht gezet, en de software wordt "aangepast" zodat het motormanagment nooit meer naar de in- en output sensoren kiken van het filter, het regeneratieproces begint nooit.
Je hebt er een heel andere auto terug....met zuiniger rijden.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.01.2015 - 16:49
Elst is voor mij ook niet in de buurt en ik heb diverse offerte's aangevraagd. Maar volvotune komt het voordeligst uit en de recensies zijn hier op het forum zeer goed. Ik heb aankomende woensdag een afspraak daar.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
En toch zou ik het zelf nooit doen. En als mensen me daarom een "moraalridder" noemen, dat vind ik dat nog prima ook.
http://www.dragtimes.com/video-viewer.p ... _k&feature
Het verwijderen van een roetfilter wordt in sommige kringen opgevat als een oplossing voor een probleem en een rechtvaardige actie. Dat is het echter allerminst. Met het definitief verwijderen van een roetfilter pleegt u een milieudelict. Stappen tegen deze stroming zijn inmiddels genomen door RDW, Douane, en verzekeringsmaatschappijen (t.t.v. april 2012) Een auto waar van het roetfilter verwijdert is voldoet niet meer aan de emissienormen, en juridisch gezien niet meer aan de typegoedkeuring. Ervaringen die het verwijderen van roetfilter "goedpraten" gaan steevast over een verbeterd verbruik, en trekkracht. Dat valt eenvoudig te verklaren: het roetfilter was immers verstopt en dat kan gemakkelijk dergelijke symptomen veroorzaken. Het monteren van een gereinigd roetfilter, of een nieuw roetfilter, had hetzelfde bewerkstelligd.
http://www.dragtimes.com/video-viewer.p ... _k&feature
Het verwijderen van een roetfilter wordt in sommige kringen opgevat als een oplossing voor een probleem en een rechtvaardige actie. Dat is het echter allerminst. Met het definitief verwijderen van een roetfilter pleegt u een milieudelict. Stappen tegen deze stroming zijn inmiddels genomen door RDW, Douane, en verzekeringsmaatschappijen (t.t.v. april 2012) Een auto waar van het roetfilter verwijdert is voldoet niet meer aan de emissienormen, en juridisch gezien niet meer aan de typegoedkeuring. Ervaringen die het verwijderen van roetfilter "goedpraten" gaan steevast over een verbeterd verbruik, en trekkracht. Dat valt eenvoudig te verklaren: het roetfilter was immers verstopt en dat kan gemakkelijk dergelijke symptomen veroorzaken. Het monteren van een gereinigd roetfilter, of een nieuw roetfilter, had hetzelfde bewerkstelligd.