Hallo, ik heb een S60 2009 met 140Pk.
Wat voor soort benzine moet hierin, 95 of 98?
Lees bij Rico dat als ik hem naar 170Pk laat tunen dat er dan 98 in moet.
Wie heeft hier info over?
Groet,Gerrit
Benzine soort
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29904
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je kan beide soorten benzine tanken met de S60. Na tuning wordt wel euro 98 aangeraden.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29904
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Waarschijnlijk niet maar suggestie speelt ook een rol met dit soort zaken.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Bij non-turbo modellen schijn je dit niet echt te merken. Ik merk het in ieder geval niet echt. Ik heb een 'originele' 170 pk. Tank meestal gewoon 95, als het even kan wel van Shell. Weet niet of er veel verschil is met een Tango of Tinq, maar 'stel nou' dat de brandstof van de witte pomp op den duur minder goed voor de motor is dan die van een 'grote jongen', dan tank ik voor het prijsverschil liever Shell. Als je het goed uitkient kun je op kortingsdagen voor een cent of max 2 per liter méér tanken dan bij de witte pomp, dat heb ik er wel voor over. Plus, ik steun de lokale economie (bemande Shell hier in de wijk).
Tijdens vakanties tank ik vaak wel 98, of V-Power in Duitsland, maar dat komt vooral omdat de brandstof in het buitenland (veel) goedkoper is
Tijdens vakanties tank ik vaak wel 98, of V-Power in Duitsland, maar dat komt vooral omdat de brandstof in het buitenland (veel) goedkoper is

Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27529
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Na de tuning van je 140 pk kan je gewoon 95 blijven tanken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37
Ik heb mijn S70 van 140pk naar 170pk zo'n 100.000km geleden laten chippen bij Rica en je qua vermogens toename merk je niet zo veel of je nu op 95 of 98 rijd. Qua verbruik is het wel merkbaar (bij mij althans;) Op 95 kwam het gemiddelde verbruik bij mij op 8.8L /100km en met V-power (euro 97) van de Shell kom ik uit op een gemiddelde van 8.3l/100km. Ik rij elke dag 100km woon-werk verkeer en heb dit gemeten door eerst een maandje 95 te tanken en daarna maand V-power. Komt tevens bij dat de shell bij mij om de hoek maar een prijsverschil hanteert van 8ct tussen 95 en V-power. Dus per maand (ong 2000km) is het prijsverschil maar iets van 2 euro....
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.