Een populair topic op andere forums. Ik trap even af, want ik heb heel wat gedaan!
- beide buitenste homokineten vervangen - is wel een kliederboel met al dat vet
- links het driepoot lager op de aandrijfas vervangen (ook kliederboel)
- beide draagarmen vervangen, alsook de 'balljoints' die er aan de onderkant in zitten
- onderste motorsteun rechts vervangen
- stabilisatorstang-links vervangen, beide kanten
- schokbrekers rondom vervangen met 'sport' Bilstein (P6 geloof ik)
- aan de voorkant ook nieuwe veerschotels en -lagers
De auto rijdt weer als nieuw, hoewel die Bilsteins behoorlijk stug zijn vergeleken bij de oude (originele) schokbrekers. Met name de voorste waren flink versleten na 145.000 km. Als je eenmaal aan de nieuwe gewend bent rijdt het best lekker, erg strak. De meeste onderdelen heb ik bij IPD gekocht (de schokbrekers, veerschotels, draagarmen en stabilisatorstang-links alsook nieuwe bouten ed); de homokineten bij Skandix in Duitsland.
Het was voor mij de eerste keer dat de draagarmen, homokineten en schokbrekers heb vervangen en het viel me best mee. Haynes manual was nuttig alsook wat Youtube fillmpjes over oa de motorsteun. De tweede kant ging al een stuk sneller dan de eerste. Ik heb heel wat latex handschoenen versleten.
Binnenkort ook maar eens dezelfde klus bij de C70 doen; die rijdt nog steeds op de originele schokbrekers dus die zullen nu wel heel erg gaar zijn na 230.000 km ...
Wat heb je vandaag aan je S80 gedaan?
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Vandaag niets 
Correctie: zojuist twee nieuwe xenonlampen gemonteerd!
Correctie: zojuist twee nieuwe xenonlampen gemonteerd!
Laatst gewijzigd door Carfreak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Zonet een plastic vel met duct tape geplakt over het gat waar het rechtsvoor knipperlicht hoort te zitten. Het is eruit gewaaid! Het zat enigzins los doordat ik een paar maanden geleden met de voorbumper was blijven steken op een stoeprandje. Terwijl ik wacht op het postpakketje met een nieuw knipperlicht kunnen we met het plastic over het gat, waar het lampje overigens nog gewoon in zijn fitting hangt en prima functioneert, even overbruggen. Good old duct tape.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Nieuwe remblokken achter. Om weer lekker te kunnen remmen!
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- Marcel M
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 06.11.2012 - 08:38
- Locatie: Dordrecht (ZH)
Blijkbaar niet zo populair als op andere forums. Of we doen hier weinig zelf aan onze Volvo... Dat herken ik dan wel.
Vandaag ga ik parkeerlampje achter vervangen (dat ding vreet lampjes!). Bij m'n andere auto's zelden.
Komende week vervanging SRS module door exemplaar van de sloop met zelfde nummer. De huidige geeft de bekende SRS melding en bij uitlezen een interne fout in de module.
Vandaag ga ik parkeerlampje achter vervangen (dat ding vreet lampjes!). Bij m'n andere auto's zelden.
Komende week vervanging SRS module door exemplaar van de sloop met zelfde nummer. De huidige geeft de bekende SRS melding en bij uitlezen een interne fout in de module.
Volvo S80 2.4 170pk aut. Comfort Line (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Coupé Fiat 2.0 20V Turbo Plus (2000) / Ducati ST-4 Europe (1999). Ex: Porsche 924S (1986) / Fiat barchetta (1996)
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
het is gewoon niet zulk lekker weer om iets aan de auto te doen. 
Ik heb vorige week overigens nog de dynaudio woofer van het rechter voorportier vervangen, deze had het begeven
Ik heb vorige week overigens nog de dynaudio woofer van het rechter voorportier vervangen, deze had het begeven
Laatst gewijzigd door VolvoRulez op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28101
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Gisteren en vandaag aan de auto bezig geweest en vind het prima te doen 
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Marcel M
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 06.11.2012 - 08:38
- Locatie: Dordrecht (ZH)
Dan gaat het er in dit topic juist om wat je dan aan je S80 hebt gedaan... 
Volvo S80 2.4 170pk aut. Comfort Line (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Coupé Fiat 2.0 20V Turbo Plus (2000) / Ducati ST-4 Europe (1999). Ex: Porsche 924S (1986) / Fiat barchetta (1996)
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Niet vandaag maar heel recent: thermostaat vervangen met heel wat probleempjes als gevolg (op de T6 zit op het thermostaathuis een breekbare plastic nippel die steevast afbreekt bij een dergelijk klusje). Lang verhaal kort is het inmiddels rond en komt de motor weer keurig op temperatuur, zonder lekkages. Verder een hele trits aan onderhoudsonderdelen gekocht (bij FCP euro in de VS) en op de plank liggen(filters, bougies, waterpomp, ruitenwisserbladen) en binnenkort monteer ik de nieuwe mistlamp waarvan het glas gebroken is. Verder ligt er een nieuw blauw plastic raam geleiderblokje te wachten op montage voor het passagiers voorraam dat niet meer goed open wil, en heb ik vandaag een ODB II code lezer en re-setter besteld specifiek voor Volvo, in de UK voor £100 plus een tientje verzendkosten, ben benieuwd:
Dear Cornelis Klumper
Thank you for your order.
Your order details are as follows:
Order Number: 111710
1 x Volvo iCarsoft i906 Multi System Diagnostic Tool - SRS, ABS, Engine etc... at
£90.00 (ex VAT)
Dear Cornelis Klumper
Thank you for your order.
Your order details are as follows:
Order Number: 111710
1 x Volvo iCarsoft i906 Multi System Diagnostic Tool - SRS, ABS, Engine etc... at
£90.00 (ex VAT)
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Waarschijnlijk omdat we de aanpassingen voornamelijk in onze eigen topics delen 
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28101
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Iets met spijkers en koppenlint schreef: Waarschijnlijk niets gedaan aan een S80 omdat hij een S60 heeft.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Vandaag:
- getankt en gewassen
- met polish de lak gedaan, voor het eerst sinds de aankoop in 2010
- nieuwe ruitenwissers, eveneens voor het eerst sinds 2010 (was inderdaad wel tijd ook)
- bovenste motorsteun vervangen
- een slangetje met zo'n 'krimpklemmetje' vast gezet
- linker mistlamp vervangen (het glas was gebarsten) met een aftermarket exemplaar uit de VS
- geprobeerd het lampje onderin de buitenspiegel aan de passagierskant weer aan de praat te krijgen, maar het lijkt een draadbreuk; het lampje was nog goed
- het kofferdeksel iets hoger gesteld aan de bestuurderskant
- een binnenspatbord wat beter bevestigd; een van de plastic 'rivets' was kaduuk
- oliepeil, koelvloeistofpeil en bandenspanning gecontroleerd
- getankt en gewassen
- met polish de lak gedaan, voor het eerst sinds de aankoop in 2010
- nieuwe ruitenwissers, eveneens voor het eerst sinds 2010 (was inderdaad wel tijd ook)
- bovenste motorsteun vervangen
- een slangetje met zo'n 'krimpklemmetje' vast gezet
- linker mistlamp vervangen (het glas was gebarsten) met een aftermarket exemplaar uit de VS
- geprobeerd het lampje onderin de buitenspiegel aan de passagierskant weer aan de praat te krijgen, maar het lijkt een draadbreuk; het lampje was nog goed
- het kofferdeksel iets hoger gesteld aan de bestuurderskant
- een binnenspatbord wat beter bevestigd; een van de plastic 'rivets' was kaduuk
- oliepeil, koelvloeistofpeil en bandenspanning gecontroleerd
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
En dat met dit weer, hij zal wel lekker opknappen als je al sinds 2010 niks meer met een polish hebt gedaan.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
In de garage was het lekker 11 graden celcius. En ja hij glimt van genoegen!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Na 2 weken weer eens gewassen. Was echt nodig na alle sneeuw en strooizout op de wegen. Hij leek eerder grijs dan zwart.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Gisteren de nieuwe code scanner/re-setter uitgeprobeerd die donderdag was gearriveerd. Het is een iCarsoft i906 scanner, specifiek voor Volvo (alle Volvo's met OBD systeem als ik het goed begrijp; in elk geval geschikt voor mijn S80 en C70). Leest codes van zo te zien alle systemen (van uiteraard het motormanagement via ABS, transmissie tot en met de telefoon, audio, airbags, alarmsysteem en meer, in totaal ik geloof 21 losse systemen) en kan evtcodes ook wissen. Verder live data streaming, waarmee je dus de meetwaarden zoals die bij de systemen binnenkomen kunt 'meelezen' terwijl je rijdt. Ongelofelijk hoeveel, en wat voor, waarden dat allemaal zijn !? Zoals bijv snelheid van elk wiel (natuurlijk nodig voor anti-slip, ABS etc, maar toch), de temperatuur van elke remschijf (hoe weet-ie dat?? Ik geloofde het eerst niet, maar toen ik als proef even sterk remde reageerde de lezer meteen) en ook interessante zaken als turbodruk, percentage werking van de turbo control valve, exacte temperatuur van de koelvloeistof etc. ook interessant was dat de gemeten autosnelheid flink afweek van de teller, maar wel weer exact overeenkwam met mijn GPS?? Er zit ook een 'library' van codes verklaringen in.
Affijn, voor £100 incl verzendkosten naar Zwitserland uit Engeland laten komen. Ik had ook nagevraagd bij de fabrikant en die quote een prijs rechtstreeks bij hun vandaan voor $70 plus $30 verzendkosten - dus nog flink goedkoper. Ik heb hem op MP gezien bij een NL aanbieder voor €135 maar dat kan dus voor minder. Kan ook gekoppeld worden aan je pc voor software updates mocht je dat willen.
Warm aanbevolen, voor de DHZ shade-tree mechanic zoals ik lijkt het een perfect apparaat voor een heel redelijke prijs.
Affijn, voor £100 incl verzendkosten naar Zwitserland uit Engeland laten komen. Ik had ook nagevraagd bij de fabrikant en die quote een prijs rechtstreeks bij hun vandaan voor $70 plus $30 verzendkosten - dus nog flink goedkoper. Ik heb hem op MP gezien bij een NL aanbieder voor €135 maar dat kan dus voor minder. Kan ook gekoppeld worden aan je pc voor software updates mocht je dat willen.
Warm aanbevolen, voor de DHZ shade-tree mechanic zoals ik lijkt het een perfect apparaat voor een heel redelijke prijs.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Kon je niet beter een DiCE aanschaffen?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Heb vaak referenties aan dice en vida gezien, met name dat het duur is om aan te schaffen (heel duur?) en verder is me helemaal niet duidelijk wat het is en wat je eraan hebt. Ben zeg maar een niet-ingewijde, hoewel ik af en toe wel gezocht heb naar tekst en uitleg. Veel referenties aan piraterij tegengekomen en ingewikkelde verhalen over welke versies van windows het wel en niet werkt, handelingen op de pc om eea leesbaar te krijgen etc - allemaal zaken die ik graag vermijdt. Kon het ook op officiele Volvo sites nergens te koop aangeboden vinden, alleen schimmige Ebay listings. Deze oplossing voorziet in elk geval precies in mijn beperkte behoeften, de uitleg was heel duidelijk voordat ik hem aanschafte, dus voor mij was dit perfect. Maar als iemand kort en bondig kan uitleggen eat vida en dice nu precies zijn (heb je er ook een pc of laptop voor nodig, waarom zijn er eigenlijk twee 'dingen' iplv gewoon 1, wat kost het, waar kun je het kopen en wat kan je er nu precies mee) dan zou ik dat wel op prijs stellen.
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De DiCE is het officiële uitleesapparaatje van Volvo. Deze kan je inderdaad het beste van uit China halen. Vida is de software van Volvo. Deze kan je op verschillende site's inderdaad "illegaal" downloaden.
Je kan een abonnement bij Volvo afsluiten voor vida. Kost +- 450 euro voor een maand.
Aangezien dit allemaal "officieel" Volvo is kan je hier meer mee instellen. Met een abonnement kan je ook sofware downloaden en inladen in je auto. Zoals Cruise Control als je dat nog niet hebt etc..
Kwa Hardware heb je dan inderdaad een laptop en een DiCE nodig. Op de laptop zet je de software van Volvo (Vida).
Als je in China een DiCE besteld(+- €130) zit er vaak een kopie bij van een illegale versie van Vida. Werkt perfect, en is puur voor het uitlezen van de auto. Je kan ook verschillende dingen aanpassen zoals temperatuur van je stoelverwarming etc....
Voor de rest mogen we geen support geven via dit forum over ViDA.
Je kan een abonnement bij Volvo afsluiten voor vida. Kost +- 450 euro voor een maand.
Aangezien dit allemaal "officieel" Volvo is kan je hier meer mee instellen. Met een abonnement kan je ook sofware downloaden en inladen in je auto. Zoals Cruise Control als je dat nog niet hebt etc..
Kwa Hardware heb je dan inderdaad een laptop en een DiCE nodig. Op de laptop zet je de software van Volvo (Vida).
Als je in China een DiCE besteld(+- €130) zit er vaak een kopie bij van een illegale versie van Vida. Werkt perfect, en is puur voor het uitlezen van de auto. Je kan ook verschillende dingen aanpassen zoals temperatuur van je stoelverwarming etc....
Voor de rest mogen we geen support geven via dit forum over ViDA.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!















