volvo 960 rijbereik
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
De 960 3 liter 204 pk haal ik tussen de 500 en de 550 km.
De S90 3 liter 180 pk haalt mijn vader tussen de 650 en de 700 km.
Mijn oude 960 2.5 liter 170 pk kwam rond de 550 per tank.
De 1ste 960 van mij, ook 2.5 170 pk ging rond 600 per tank.
Dit is allemaal ''stadsrijden''.
Snelweg ( vakantie ) haal ik 850 km op 80 liter.
Dan heb je een idee....
De S90 3 liter 180 pk haalt mijn vader tussen de 650 en de 700 km.
Mijn oude 960 2.5 liter 170 pk kwam rond de 550 per tank.
De 1ste 960 van mij, ook 2.5 170 pk ging rond 600 per tank.
Dit is allemaal ''stadsrijden''.
Snelweg ( vakantie ) haal ik 850 km op 80 liter.
Dan heb je een idee....
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21384
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Inderdaad afhankelijk van je rechtervoet maar ook de staat van onderhoud.
Ik doe rond de 600 km en dan gaat er meestal 75 liter in.
Ik doe rond de 600 km en dan gaat er meestal 75 liter in.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21.07.2013 - 15:56
75ltr is niet slecht opzich voor zoon grote auto. Daarbij ga ik met de brommer na het werk dus tankmeestal ma een keer per maand. Was eerst aan t kijken voor een s80 ma mijn voorkeur gaat toch uit na een s90. Als er al 380k op de teller staat en onderhouds historie zit erbij moet dit gedn probleem zijn toch ?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik heb beide auto's gehad (960 3.0 en S80 2.9)
Eigenlijk hebben beide auto's dezelfde motor, maar de S80 is stukken zuiniger dan de 960.
De 960 is een waar scheurijzer en de S80 kan net zo snel en hard, maar is wat beschaafder in de omgang en voor je portemonnee liever. Bovendien zit in de gemiddelde S80 meer aan accessoires.
Wat ik ook fijn vond aan de S80 was de omklapbare achterbank, waardoor ik heel wat keertjes omvangrijke lading mee kon nemen; dat heb je niet in de 960.
Eigenlijk hebben beide auto's dezelfde motor, maar de S80 is stukken zuiniger dan de 960.
De 960 is een waar scheurijzer en de S80 kan net zo snel en hard, maar is wat beschaafder in de omgang en voor je portemonnee liever. Bovendien zit in de gemiddelde S80 meer aan accessoires.
Wat ik ook fijn vond aan de S80 was de omklapbare achterbank, waardoor ik heel wat keertjes omvangrijke lading mee kon nemen; dat heb je niet in de 960.
Laatst gewijzigd door Battlecruiser op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Zalige auto, wereld van verschil met een 850 haha. Het verbruik ligt altijd rond de 1 op 8. Of je nu 50, 80 of 140 rijdt heb ik gemerkt. Injectiesysteem is nog zeer primitief vergeleken met die van de 5 cilinder in de 8/v70 v70II serie of 6 cilinder in de s80. Onze v70 170pk 5cil kan ik 1 op 12 mee rijden als ik de kickdown niet gebruik.
Lukte me niet met de 960 haha. Maarja schijt aan met zo een bak. Vond m zalig, neem wel vol leder en elektrisch bedienbare stoelen en automaat. Zo een bak moet automaat zijn. Kon onze v70 iig niet tegen winnen. Die 960 heeft S stand, nou als je die gebruikt kan een gemiddelde auto nog een puntje aan zuigen. Je had niet eens door als je de 180 aan tikte en dan nog power over. Na familie in Duitsland 220 aangetikt, maar dan zakt t verbruik naar 1 op 6 ongeveer.
Lukte me niet met de 960 haha. Maarja schijt aan met zo een bak. Vond m zalig, neem wel vol leder en elektrisch bedienbare stoelen en automaat. Zo een bak moet automaat zijn. Kon onze v70 iig niet tegen winnen. Die 960 heeft S stand, nou als je die gebruikt kan een gemiddelde auto nog een puntje aan zuigen. Je had niet eens door als je de 180 aan tikte en dan nog power over. Na familie in Duitsland 220 aangetikt, maar dan zakt t verbruik naar 1 op 6 ongeveer.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Ik heb ze van 160.000 / 190.000 / en nu 315.000 km gehad en alle 3 geen verschil.
Afgelopen zomer zonder problemen naar Oostenrijk geweest met autoambulance en auto erop.
Trok als een gek de berg op.
Afgelopen zomer zonder problemen naar Oostenrijk geweest met autoambulance en auto erop.
Trok als een gek de berg op.
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Voor en nadelen.. vindt ik zelf lastig, aangezien ik bewust gekozen heb voor een 960/S90 heb ik de wegenbelasting prijs ervoor over.
Mijn 2de 960 weggedaan omdat ik erg weinig mee heb gereden, paar km per week maar.
Na een paar maanden was ik de luxe, en zachtheid aan het missen.
Heb daarom mijn 740 weggedaan en de huidige 960 gekocht.
Rekeningen kunnen hoog zijn, maar als je de juiste wagen koopt valt het reuze mee.
Zolang je er zelf een goed vertrouwen in hebt.
Mijn 2de 960 weggedaan omdat ik erg weinig mee heb gereden, paar km per week maar.
Na een paar maanden was ik de luxe, en zachtheid aan het missen.
Heb daarom mijn 740 weggedaan en de huidige 960 gekocht.
Rekeningen kunnen hoog zijn, maar als je de juiste wagen koopt valt het reuze mee.
Zolang je er zelf een goed vertrouwen in hebt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37
Ik haal 1 op 9 tot 9.5 met de 960 3.0 24V, dat vind ik keurig voor het automaatje. Veel snelweg. Tanken doe ik tsja, hoe ver wil ik de tank leegrijden. Meestal tank ik net voordat het lampje gaat branden, dus na circa 660 km.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
nope heb met plezier in eentje met 410.000 op de teller gereden. Check eventuele vloeistof verbruik en wanneer distruriem is gedaan. En hou oliepeil goed bij en let op het grasmaaier syndroom. Heeft dat type injectiesysteem midden jaren 90 nogal last van. Werd op de V70/S80 verbeterd.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 23.11.2014 - 14:22
grasmaaier syndroom: je auto staat in de weg in de garage als je de grasmaaier nodig hebt. Dan start je de auto en rijdt hem naar buiten en zet hem weer uit. Op die manier kom je aan je grasmaaier. Echter het inspuitsysteem van de 90 tiger jaren is nog zodanig "primitief" dat hij bij een koude motor en starten zoveel extra brandstof injecteert dat als je de motor hierna weer gelijk uitzet, hij verzuipt en niet meer aanslaat. De 960'tigers waren/zijn daar berucht om. Oplossing: geen grasmaaien
Gr. Joop

Gr. Joop
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 23.11.2014 - 14:22
Of on topic, ik gebruik 1 op 8 met mijn 2,5 liter uit 1995. Als ik "gek doe" op de duitse autobaan nog wel meer. Maar rijdt het zalig . . . . nog geen andere zo meegemaakt. Wil mijn modernere Mercedes er niet voor terug.
Gr. Joop
Gr. Joop