Hallo forumleden
Ik heb al veel onderwerpen geraadpleegd over de emissie problemen van de S60.
Heb zelf een S60 2.4 170 pk van 2001. Bij 130000 km lpg in laten bouwen en die zit er nu 3 jaar in. Heb nu 225000 km op de teller staan.
Na een jaar op G3 te rijden kreeg ik emissie waarde storingen. Lamdasonde vervangen en onder garantie de injectoren vervangen.
Nu heb ik al enige tijd problemen. Continue de motormanagement storing inzet scherm.
De volgende storing wordt uitlezen.
Dit zijn de 2 storingscodes
ECM 130A- onjuiste stroming
ECM 250A- Adaptieve lambdaregeling bovengrens
Ik kan nu wel op de gok de Luchttemperatuur Massa Meter vervangen en wederom de lambasonde. Lees over het reviseren van de carterontluchting. En de Volvo dealer weet het ook niet waar ze het zoeken moeten. Proberen wordt aangegeven.
Ik doe zelf steeds meer aan de auto, mede vanwege het feit dat uit een ' simpele' rooktest deze week bij de Volvo je 115 euro moet aftikken zonder dat er ook maar iets inhoudelijks medegedeeld wordt over de problemen. Een rooktest op advies van de Volvo. Geen resultaat.
Wie herkent de stroringen en kan me advies geven.
Ik weet dat er al veel onderwerpen over gaan maar de storingen die ik nu specifiek heb laten uitlezen kan ik niet in die combi vinden.
Vr gr Rene
Zuidlaarderveen
Storingensmeldingen S60 2001 (emissie waarde probleem, kom er niet uit)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Welkom hier. Misschien wil je je nog voorstellen in het betreffende board? En ik heb het tweede bericht weggehaald, men leest het toch wel.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er is niet te achterhalen wélke lambdasonde de storing veroorzaakt? Het ligt namelijk voor de hand om nu de andere (weet niet welke destijds al is vervangen) te vervangen. En daar komt bij: Wie zegt dat die "nieuwe" lambdasonde niet alweer defect is? Wellicht is hij destijds wel vervangen door een gebruikte. Niet heel ongebruikelijk binnen de automotive.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Misschien eerst eens de klepspeling meten. kans is groot dat bij een dergelijke km stand en lpg daar een probleem ligt.
Je zou ook een compressietest kunnen doen, dat is wat eenvoudiger uit te voeren (kost paar tientjes), maar je weet wel dat de kleppen en de speling in orde is.
Je zou ook een compressietest kunnen doen, dat is wat eenvoudiger uit te voeren (kost paar tientjes), maar je weet wel dat de kleppen en de speling in orde is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18.10.2011 - 14:26
Hoi Oceanracer. Kan je bij het uitlezen zien welke lambdasonde de oorzaak?
En Edraket, ik zal eens gaan uitzoeken waar ik een relatief goedkope compressietest kan laten doen. Denk je dat de oorzaak en de storingen daarvan zou kunnen komen?
Gr Rene
En Edraket, ik zal eens gaan uitzoeken waar ik een relatief goedkope compressietest kan laten doen. Denk je dat de oorzaak en de storingen daarvan zou kunnen komen?
Gr Rene
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Met een standaard Boschmeting meestal niet, wel met VIDA.
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18.10.2011 - 14:26
Vandaag de auto laten uitlezen bij de lpg specialist in Assen mbov een AEG uitleesapparaat (zag ik uit mijn ooghoek)
Storingen:
P0171 ARM MENGSEL
P0101 MASS AIR ....ENZ.
Volgens mij duidt deze duidelijk op een storing van de LMM.
Iemand andere mening?
Storingen:
P0171 ARM MENGSEL
P0101 MASS AIR ....ENZ.
Volgens mij duidt deze duidelijk op een storing van de LMM.
Iemand andere mening?
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Ik heb dezelfde auto gehad met LPi, en ook wel eens de emissie storing gehad, let op dat er twee lambdasondes in het uitlaatsysteem zitten die deze storing kunnen veroorzaken. De LMM kun je zelf een keer reinigen met speciale LMM reiniger om te zien of het verschil maakt, let alleen op dat je het draadje niet met je vingers aanraakt want dan kun je een nieuwe kopen. Als dit niet helpt verder kijken naar de lambdas. Het kan zoals eerder geschreven ook de klepspeling zijn die voor problemen zorgt. Start de auto goed? Krijg je de storing meteen met starten op benzine of bij het rijden op LPG? Als je een rustige rijder bent (zoals ik) dan kan het ook zijn dat het systeem vervuild is. Bij heeft ook een keer geholpen om een systeem reiniger toe te voegen aan een halve tank benzine en dan op benzine een 30KM flink te trappen op de snelweg zodat alles wordt schoongeblazen.
Laatst gewijzigd door RoyvW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18.10.2011 - 14:26
Hoi Roy
Gisteren bleek dat de LMM aan de luchtfilter kant helemaal vuil was. Had al foto's gezien op het forum. Deze gereinigd.
De storing staat continu in het scherm. Hij zal eerst gereset moeten worden denk ik.
De systeemreiniger kan ik wel een keer naar kijken. Welk merk en type heb jij gebruikt?
Mbt de lambdasondes, de achterste is vervangen (anderhalf jaar geleden) maar de voorste nog niet. Een volvo monteur zei me dat vervuilen van het gasklephuis ook de oorzaak kan zijn. Deze gisteren schoongemaakt. Nu ff afwachten
Ik laat het weten, het kunnen dus nogal wat oorzaken zijn. Lamdasondes, klepspeling, gasklephuis, LMM.
Thnx voor de reactie.
gr Rene
Gisteren bleek dat de LMM aan de luchtfilter kant helemaal vuil was. Had al foto's gezien op het forum. Deze gereinigd.
De storing staat continu in het scherm. Hij zal eerst gereset moeten worden denk ik.
De systeemreiniger kan ik wel een keer naar kijken. Welk merk en type heb jij gebruikt?
Mbt de lambdasondes, de achterste is vervangen (anderhalf jaar geleden) maar de voorste nog niet. Een volvo monteur zei me dat vervuilen van het gasklephuis ook de oorzaak kan zijn. Deze gisteren schoongemaakt. Nu ff afwachten
Ik laat het weten, het kunnen dus nogal wat oorzaken zijn. Lamdasondes, klepspeling, gasklephuis, LMM.
Thnx voor de reactie.
gr Rene
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18.10.2011 - 14:26
Gisteren bij de Volvo auto laten uitlezen. Storing stond er op dat moment niet in. Wel het lampje van de motorstoring. Alles gereset en daarna ging het een half uur rijden goed, tot dat ik de auto bij de winkel parkeerde en na 20 min weer instapte en startte. Gelijk weer emissiestoring erin.
Hoe kan het dat na stilstand de storing erin komt. Wordt er gek van. De Volvo maakt zich er zelf niet zo druk om. De auto loopt goed en het kan geen schade veroorzaken aldus hun. De waarden zijn goed als de motor loopt, ook op gas.
Probleem dus niet opgelost.
Hoe kan het dat na stilstand de storing erin komt. Wordt er gek van. De Volvo maakt zich er zelf niet zo druk om. De auto loopt goed en het kan geen schade veroorzaken aldus hun. De waarden zijn goed als de motor loopt, ook op gas.
Probleem dus niet opgelost.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Maar wat kwam er uit die melding dan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Mij klinkt het in de oren als een kapotte lambdasonde, na het starten meteen een melding en voor de rest goed lopen, dat heb ik ook meegemaakt.bonootje schreef: Gisteren bij de Volvo auto laten uitlezen. Storing stond er op dat moment niet in. Wel het lampje van de motorstoring. Alles gereset en daarna ging het een half uur rijden goed, tot dat ik de auto bij de winkel parkeerde en na 20 min weer instapte en startte. Gelijk weer emissiestoring erin.
Hoe kan het dat na stilstand de storing erin komt. Wordt er gek van. De Volvo maakt zich er zelf niet zo druk om. De auto loopt goed en het kan geen schade veroorzaken aldus hun. De waarden zijn goed als de motor loopt, ook op gas.
Probleem dus niet opgelost.
Het vervuilde gasklephuis komt vaak voor en is zeker goed om schoon te maken, maar zal niet zo snel een emissiestoring geven, eerder een niet mooie loop stationair. De systeem reiniger kun je gewoon bij een automaterialenzaak gaan halen van Wynns of een ander merk is ook prima.
Spul erin, flink stuk gassen op benzine, klemmen van de accu en kijken of het lampje uitblijft. Zoniet dan blijf ik tocj erna neigen dat er een lambdasonde kapot is.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Ik had bij een vorige V70 classic (zelfde motor) ook een lampje dat maar aan bleef. Was de voorste Lambdasonde die iets te langzaam opstartte (op temperatuur kwam). Kortom de sensor deed het nog prima, de auto reed goed, alleen werd er direct bij starten een storing gedetecteerd.
Ik vond het niet de moeite waard om daarvoor direct de sensor te vervangen, dat kan immers altijd nog.
(Reset storing leverde soms op dat je 1 of 2 starts zonder lampje reed. Reset bij draaiende motor: lampje ging uit en bleef uit. Ergo, geen zaak om je druk over te maken
)
Ik vond het niet de moeite waard om daarvoor direct de sensor te vervangen, dat kan immers altijd nog.
(Reset storing leverde soms op dat je 1 of 2 starts zonder lampje reed. Reset bij draaiende motor: lampje ging uit en bleef uit. Ergo, geen zaak om je druk over te maken
