Tijdsinterval vanaf laatste keer koplamp reinigen telt mee. (als je 4 x achter elkaar voorruit reinigt, dan gaan koplampen slechts 1x mee). Weet niet of kilometers ook nog meetellen. Toen ik veel km vrat (>400 per dag), ging elke rit minimaal 1x de koplamp mee per enkele reis. Ik sproei in de winter sowieso vaak ivm zout op de ruiten. Ga je naar Duitsland, dan is het vaak nog erger.
Ik verbruik ongeveer 1 hele tank ruitensproeier per 10.000 km bij de V40. Lijkt me vrij normaal. Bij de seat is dit ook ongeveer, maar die heeft geen koplamp sproeiers, maar ook een veel kleinere tank.
1 van de 2 keer sproeien wordt Xenon mee gewassen, weg vloeistof
-
- 1st Gear member
Lijkt niet echt een tijdsinterval op te zitten, hebben een keer buiten de auto gestaan om deze sproeiers eens te bewonderen (ziet er best wel futuristisch uit, beetje R2D2 achtig), maar binnen 10-20 seconden deed die het gewoon twee keer achterelkaar. Wellicht een sensor die iets meet ? Kan natuurlijk ook gewoon afhangen van de temperatuur.
Trouwens tank zonder koplamp sproeiers is iets van 3,5l met koplamp sproeiers iets van 5,5l.
Trouwens tank zonder koplamp sproeiers is iets van 3,5l met koplamp sproeiers iets van 5,5l.
Laatst gewijzigd door JustO op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.