De sigaretten aansteker voorin gloeit wanneer ingedrukt en weer uitgeklikt maar als ik er een navigatiesysteem of een oplader voor telefoon of tablet op aansluit doet hij het niet. Achter wel. Wat kan daarvan de oorzaak zijn??
Het gaat om een V70 2.4T uit 2001
V70 2.4T 2001 sigaretten aansteker werkt wel maar navigatie etc niet
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
het is mij ook wel een opgevallen dat veel 12V stekkers niet lekker passen. Misschien is dat het euvel...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Maak hem van binnen maar eens schoon met een klein staalborsteltje of schroevendraaier o.i.d. dan werkt alles waarschijnlijk weer. Door de viezigheid wordt er gewoon slecht contact gemaakt.
Laatst gewijzigd door RoyvW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Tip van flip: voordat je er met stalen voorwerpen in gaat om de contacten schoon te maken trek eerst de zekering er even uit. anders kost het je een zekering... 

Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik dan een beetje 'rommel' aan de stekker, dan gaat het lampje van de adapter ineens branden. Ik kan niet reproduceren wat de perfecte stand is voor de adapter, maar hij doet het af en toe wél, en af en toe niet. Vuil lijkt mij een waarschijnlijke oorzaak.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n vorige Volvo. Het contactpunt in ght center-onderin is dan vies en maakt geen/slecht contact.
De oplossing is/was simpel; gewoon een houten stokje (potlood bv.) en daarop aan de achterzijde een stukje schuurpapier plakken (ze zoals er ooit een gummetje zit). Schuurpapiertje mooi rondknippen (rond het potloot afknippen), het geheel in de sigarettenaansteker steken en een paar keer ronddraaien zodat je het centrale contactpunt schoon schuurt/opruwt. Door het houten stokje kun je geen contact maken met de zijkanten dus zekering verwijderen hoeft niet eens.
Het probleem zit 'm in het feit dat toch ooit de sigaretten aansteker is gebruikt waarvoor ie is bedoelt, het aansteken van sigaretten. Dat laat een aanslag/vuil achter op de gloeispiraal en dus ook op het centrale contactpunt. Gevolg is geen goed contact met een stekker.
Mijn vorige Volvo was me verkocht (dealer!) als een niet rokers auto. Echter, toen ik na twee jaar een keer de middenconcole uit elkaar haalde voor het monteren van een nieuwe pookhoes en pookknop, kwam ik de sigaretten-as tegen. Ook zaten er twee brandgaatjes in de vloerbekleding nét voor de stoel. Bij aankoop niks gezien (verliefd op de auto). In de auto echter was van rook of gele verkleuring helemaal ook niets te zien, het enige wat dus meteen (na een week) aan het licht kwam was het vuile contactpunt onder in de aansteker maar dat was dus snel en simpel opgelost.
De oplossing is/was simpel; gewoon een houten stokje (potlood bv.) en daarop aan de achterzijde een stukje schuurpapier plakken (ze zoals er ooit een gummetje zit). Schuurpapiertje mooi rondknippen (rond het potloot afknippen), het geheel in de sigarettenaansteker steken en een paar keer ronddraaien zodat je het centrale contactpunt schoon schuurt/opruwt. Door het houten stokje kun je geen contact maken met de zijkanten dus zekering verwijderen hoeft niet eens.
Het probleem zit 'm in het feit dat toch ooit de sigaretten aansteker is gebruikt waarvoor ie is bedoelt, het aansteken van sigaretten. Dat laat een aanslag/vuil achter op de gloeispiraal en dus ook op het centrale contactpunt. Gevolg is geen goed contact met een stekker.
Mijn vorige Volvo was me verkocht (dealer!) als een niet rokers auto. Echter, toen ik na twee jaar een keer de middenconcole uit elkaar haalde voor het monteren van een nieuwe pookhoes en pookknop, kwam ik de sigaretten-as tegen. Ook zaten er twee brandgaatjes in de vloerbekleding nét voor de stoel. Bij aankoop niks gezien (verliefd op de auto). In de auto echter was van rook of gele verkleuring helemaal ook niets te zien, het enige wat dus meteen (na een week) aan het licht kwam was het vuile contactpunt onder in de aansteker maar dat was dus snel en simpel opgelost.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed