V40 1.8i 17-FH-SK

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Hallo allemaal,

Ik ben zelf een V70rijder, maar nu heeft mijn zus een V40 op het oog, die er op het eerste gezicht erg netjes uitziet. Een phase 1, redelijk luxe. Er staat 208.000 km op de teller. Voor mijn 5-pitter niets schokkends, maar hoe zit dat gemiddeld voor een 1.8?

Hij staat op usedcarpoint.nl voor degenen die er een blik op willen werpen. Ik hoop snel wat info te krijgen.

Alvast bedankt!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Collega van mij heeft zo'n ding gehad. Had veel meer dan 3 ton gelopen, hoeveel is niet bekend want de teller telde al een paar jaar niet meer bij, ding liep hoofdzakelijk "rondjes om de kerk" en is uiteindelijk vanwege de APK (roestduivel) naar de sloop gegaan. Zij, inderdaad, ZIJ, heeft er eigenlijk nooit gedoe mee gehad en deed werkelijk helemaal niks aan onderhoud behalve als hij wat minder goed begon te lopen. Ergo: die dingen zijn best wel goed.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Op welke delen slaat de roestduivel doorgaans toe?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Spatbordranden, onderkant deuren en dorpels. En dat laatste nekte hem nu juist en de collega had geen zin meer om er aan te gaan lassen. En dus: sloop en voor 500 euro een Honda-hok er voor in de plaats.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Oké, deze heeft die mooie T4 wielkastranden. Is die roest dan lastiger te controleren?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Gij zult voelen en vooral kijken. Een gebruikte auto is: je koopt wat je ziet. En dus goed kijken. Maar als ik kijk op de foto's zie ik een nette auto, spatbordranden hard en, gelet op de KM-stand: particulier bereden. Motor kan nog zat aan, kost nog geen 2 mille....ik zeg: DOEN!

Je rijdt er niet mee voor *jeweetwel* en de uitrusting is ruim te noemen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Fijn dat je even hebt gekeken Ger. Ik had het net zo goed in het V70board kunnen vragen... ;P

Ik zal mijn zus een positieve uitslag van de ballotagecommissie meegeven! Bedankt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 786
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Ik ben 2 jaar geleden ook bij Used Carpoint wezen kijken voor een V40. Correcte zaak die ingeruilde auto's van de Volvo dealer aan de overkant verkoopt. Vandaar dat er altijd vrij veel Volvo's te koop worden aangeboden.
Ik reed daar in een prima V40 maar er waren wat gebreken die ik opgelost wilde hebben (ruitenwisser koplamp was weg, kleine dingetjes). Ook had ik geen inruil. In plaats van dat er een bedrag van de prijs afging, moest ik meer gaan betalen dan de vraagprijs. Onder andere omdat er dingen hersteld moesten worden….

Tja, toen ben ik maar even verder gaan kijken.

Ik zou dus als advies mee willen geven om goed te kijken wat er uiteindelijk onder aan de streep voor een bedrag komt te staan.
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
RogerO
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 25.08.2008 - 21:39

Het zijn vooral de achterste spatbordranden die roestgevoelig zijn. Er zit (in mijn MY98 model) geen kunststof binnenspatbord in. Voorzichtig (er zitten een paar scherpe puntjes aan) met de vingers langs de binnenrand voelen om na te gaan of er roestvorming is opgetreden. Bij het wassen van de auto spoel ik de wielkuipen en speciaal de randen altijd goed uit. Verder ook een paar keer per jaar de achteras in de wielkuip afspoelen. Er verzameld zich daar namelijk modder op. Deze kan er op termijn voor zorgen dat je remleidingen gaan doorroesten. De remleidingen liggen namelijk bovenop de achteras op dat punt (en in de altijd vochtige modder en vuil dus.)

Verder zijn het probleemloze auto's. Motor is vrijwel identiek aan de V70, maar dan met 4 cilinders. Als je tenminste niet voor een 1.8 direct ingespoten versie van Mitsubitie gaat, want die is ook een tijd leverbaar geweest.
Weggedrag is wel anders dan een V70. Het is nadrukkelijker een voorwielaandrijver met grotere reacties in het stuur en voor de meeste versies stugger geveerd. Ook is de auto rumoeriger van binnen tijdens het rijden, waar mij vooral het bandengeluid opvalt.

De auto op de foto lijkt er goed uit te zien. Moet je in het echt natuurlijk altijd even controleren, want dan kan het net iets anders uitzien. Voor de vraagprijs zou ik hem wel durven te kopen, als hij inderdaad ook al zijn onderhoud heeft gehad (distributieriem, waterpomp).
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

niet alle wagens hebben last daar van roest.
hoofdzakelijk de wagens met zo'n mooie extra brede (plasticen) rand hebben dat soort problemen, zowel voor als achter.
dat komt om dat er graag vocht achter wil blijven zitten.

keuze die je kunt maken... die dingen er af trekken.
althans.. ik heb een heel wagenpark aan die modellen staan en versleten
1x s40 1996 (gesloopt)
1x s40 1997 (vol opties gepropt en hersteld)
1x s40 1996 (carbagerun, later plat gereden op crosbaan)
1x v40 1997 (gesloopt, had te veel wagens)
1x v40 1999 (staat er nog, verkoop)
1X V40 2000 (m'n racehok, getuned)

Geen van allen hebben/hadden last van roest, en allen zijn de 2 ton al dik voor bij (1 met 3 ton en 1 met 4 ton)

verder zijn idd de 1.8 en 2.0 modellen de meest simpelste wagens om in te rijden en te onderhouden.
turbo modellen zijn een stuk gulziger in je portemonnee.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”