Zal nog een keer mijn probleem hier neerzetten.
Het gaat hier om een volvo 440 uit 1990
auto start wel maar slaat gelijk weer af
--------------------------------------
effe heel het verhaal
Een hele tijd terug begon mijn auto te stotteren, mee langs de garage geweest maar die kon zo snel niks vinden maar hij dacht vuile carburateur. Om kosten te besparen heb ik zelf de carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt, pakking vervangen door vloeibare pakking.
Een paar weken terug kon ik alleen nog maar vol gas geven of de auto sloeg af. Ik carburateur er weer af gehaald. Wat bleek alles onder de vloeibare pakking.
carburateur weer schoongemaakt en een andere pakking van een carburateur van de sloop er tussen gestopt.
De auto heeft nu 2 weken goed gereden maar hield er gister mee op.Hij start wel maar slaat gelijk weer af.
-----------------------------------------------
al gedaan
Heb pas de verdeelkap,rotor, bougiekabels, bougies, een stel vacuum slangen vervangen, er zit voldoende benzine in, accu is goed, carburateur is schoon en er zit een benzine filter tussen, luchtfilter ziet er goed uit, co waarde is goed, liep goed op alle 4 de cilinders
Donderdag ga ik controleren of de ontsteking goed is met zo'n stroboscoop.
Zit zelf te denken dat er ergens valse lucht bij komt, verder weet ik het zo ook niet meer
iemand een idee
carburateur
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Gaat de labda sonde ook branden?? Foutcodes? Brandstofverstuiver?
VOLVO 440 1.8i '96
-
- 4th Gear member
Als ik me niet vergis heeft een carburateurmotor geen Lambdasonde, geen computer met foutcodes en ook geen brandstofverstuiver (tenminste ik lees dat in je post als injector, maar het kan zijn dat je iets anders bedoeld...)Johan Braziltraveller schreef:Gaat de labda sonde ook branden?? Foutcodes? Brandstofverstuiver?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
heb je ook die holle koperen/messing schroefjes eruit gehad en doorgeblazen met hoge druk? Valse lucht is inderdaad een goede mogelijkheid.. probeer als je m wilt starten even iemand een van die ronde openingen op je carburateur dicht te laten houden (hand er op, dus degene waar het klepje open gaat als je vol gas geeft, toen ik problemen had met mn carb startte/liep ie zo wel goed.)
Meen ook gelezen te hebben dat je kat verstopt kan zitten
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 1st Gear member
YannickvanRooyen schreef:heb je ook die holle koperen/messing schroefjes eruit gehad en doorgeblazen met hoge druk? Valse lucht is inderdaad een goede mogelijkheid.. probeer als je m wilt starten even iemand een van die ronde openingen op je carburateur dicht te laten houden (hand er op, dus degene waar het klepje open gaat als je vol gas geeft, toen ik problemen had met mn carb startte/liep ie zo wel goed.)
zal straks eens kijken
en als de kat verstopt zit, hoe kan ik dit testen
uitlaat eraf??
volvo 440 1.7 uit 1990
en echte mannen drinken thee
-
- 5th Gear member
Hoi
Lekt je opvoerpomp voor de benzine niet intern? Zo kan deze geen druk opbouwen en heb je geen benzinetoevoer.
Deze zit aan de achterzijde tegen de nokkenas, maw, misschien heb je inderdaad wel genoeg benzine in de tank maar komt deze nooit in de carb!!
Je kan ook op de volgende manier proberen of je pomp werkt: haal slangetje aan carb los en druk er lichjes met je duim op. Iemand anders proberen te laten starten. als je je duim er licht op houd moet benzine eruit spuiten met pulsen. IS dit neit zo dan is je pomp dus defect. Pas op, geeft wel wat benzine rotzooi en stank uiteraard.
Probeer met een trechter met dunne aansluiting op het slangetje te drukken, 2e persoon nodig die trechter vasthoud en dan even vullen met benzine, Dan starten en even äan de gang houden". Als hij dan loopt kreeg hij onvoldoende benzine.
Nieuwe pomp van heuts halen kost 42 euro (met korting). als ik met nioe vergis zit deze ook op een renault 21.
PS met carb schoonmaken inderdaad de luchtschroeven eruit halen, schrijf het wel goed op want deze mag je onderling niet verwisselen. Mar nu komt het, onderin deze gate zitten de benzine sproeiers, deze moeten uiteraard ook open zijn. Dit zijn hele kleine schoeven die kwetsbaar zijn, dus voorzichting met verwijderen. Om te controleren of deze verstopt zijn kun je bv choken met rijden, als hij dan beter gaat rijden betekend dit dat je benzinesproeier dicht zit. Dit zou ook kunnen duiden oop het feit dat je bij volgas wel je motor aan de gang kunt houden, waarschijlijk is dit de tweede trap van je carburateur die dan wordt aangesproken, al is het wel zo dat de eerste trap niet mee doet dus mooi zal hij niet lopen.
Lekt je opvoerpomp voor de benzine niet intern? Zo kan deze geen druk opbouwen en heb je geen benzinetoevoer.
Deze zit aan de achterzijde tegen de nokkenas, maw, misschien heb je inderdaad wel genoeg benzine in de tank maar komt deze nooit in de carb!!
Je kan ook op de volgende manier proberen of je pomp werkt: haal slangetje aan carb los en druk er lichjes met je duim op. Iemand anders proberen te laten starten. als je je duim er licht op houd moet benzine eruit spuiten met pulsen. IS dit neit zo dan is je pomp dus defect. Pas op, geeft wel wat benzine rotzooi en stank uiteraard.
Probeer met een trechter met dunne aansluiting op het slangetje te drukken, 2e persoon nodig die trechter vasthoud en dan even vullen met benzine, Dan starten en even äan de gang houden". Als hij dan loopt kreeg hij onvoldoende benzine.
Nieuwe pomp van heuts halen kost 42 euro (met korting). als ik met nioe vergis zit deze ook op een renault 21.
PS met carb schoonmaken inderdaad de luchtschroeven eruit halen, schrijf het wel goed op want deze mag je onderling niet verwisselen. Mar nu komt het, onderin deze gate zitten de benzine sproeiers, deze moeten uiteraard ook open zijn. Dit zijn hele kleine schoeven die kwetsbaar zijn, dus voorzichting met verwijderen. Om te controleren of deze verstopt zijn kun je bv choken met rijden, als hij dan beter gaat rijden betekend dit dat je benzinesproeier dicht zit. Dit zou ook kunnen duiden oop het feit dat je bij volgas wel je motor aan de gang kunt houden, waarschijlijk is dit de tweede trap van je carburateur die dan wordt aangesproken, al is het wel zo dat de eerste trap niet mee doet dus mooi zal hij niet lopen.
-
- 4th Gear member
Dit type heeft last van het kromtrekken van de carburateurvoet. Vlakken daarvan en een nieuwe pakking kan de oplossing van het probleem zijn.
Hij trekt dan via de carburateurvoet valse lucht, hij blijft dan alleen lopen vol op den choke en met veel gas.
Dit gebeurt vaker bij dze motoren.
mvg
Hij trekt dan via de carburateurvoet valse lucht, hij blijft dan alleen lopen vol op den choke en met veel gas.
mvg
-
- 1st Gear member
hier zat ik ook aan te denken440GL schreef:Dit type heeft last van het kromtrekken van de carburateurvoet. Vlakken daarvan en een nieuwe pakking kan de oplossing van het probleem zijn.
mvg
Hoe kan ik deze het beste vlakken, met een vijl??
of zijn deze nieuw nog te koop, voor een schappelijke prijs.
heb de ontsteking helemaal doorgemeten, deze was nog goed en stond op tijd.
als ik de slang naar de luchtfilter loshaal en deze dicht hou dan slaat de auto niet af, is dit normaal
de auto rijd al wel weer maar ik ben bang dat dit maar weer voor korte duur is, dus zal eerst de voet van de carburateur eens na kijken
volvo 440 1.7 uit 1990
-
- 4th Gear member
oh ja, en vloeibare pakking in de carburateur geeft inderdaad een enorme zooi, om een of andere reden (zelfs na 24 uur "uitharden" vliegt het er allemaal in/uit.. blij dat ik nu injectie heb 

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- volvo440dl
- 2nd Gear member
Gewoon voet vlakken en NIEUWE pakking monteren. Dit moet je heel erg rigoreus aanpakken, anders blijft ie nukken
.
Ik heb zelf veel ervaring met dit type, zijn verder prima en zuinig, alleen de carburateur is een beetje een zorgenkindje. Het wordt namelijk best warm daar (inlaat en uitlaat aan dezelfde zijde van de motor).
Succes!

Ik heb zelf veel ervaring met dit type, zijn verder prima en zuinig, alleen de carburateur is een beetje een zorgenkindje. Het wordt namelijk best warm daar (inlaat en uitlaat aan dezelfde zijde van de motor).
Succes!
-
- 1st Gear member
dit heb ik gedaan, gewoon met een vijl de voet vlak gemaakt en een nieuwe pakking er tussen.volvo440dl schreef:Gewoon voet vlakken en NIEUWE pakking monteren. Dit moet je heel erg rigoreus aanpakken, anders blijft ie nukken.
Succes!
Hij lijkt het nu goed te doen
volvo 440 1.7 uit 1990