mijn volvo S80

Plaats reactie
klaasbakker
Starter

Hallo,

Ik heb twee weken een Volvo S80 2.4 170PK AUTOMAAT. Uit 2002 met 254.000 op de teller,een hele mooie. Ik heb na aanschaf er een gas installatie in laten zetten, dit werkt prima. Nu zijn er toch een aantal zaken die ik na wil laten kijken.

1. Bij insturen een raar geluid, heb de stuurbekrachtiging vloeistof al bij gevuld.
2. Veel geluidjes bij niet asfalt wegen.
3. Bij indrukken rem hoor ik een tik als die van een relais maar dan harder.
4. Uitroep signaal is soms aan en dan weer uit.
5. Hij stuurt door en de band komt tegen de wiel kas.

Ik zoek iemand die mijn S80 helemaal wil na kijken, betaald natuurlijk, maar niet de garage prijzen.

Ik woon in oud beijerland en ben te bereiken onder 06-2436 1770.

Hartelijke groet,
Klaas Bakker
cees klumper
4th Gear member

1 - Het rare geluid kan de buitenste homokineet zijn. Nieuwe bij Skandix €100 per kant, even een klusje maar dan kan-ie weer een heel eind mee.
2 - geluidjes op niet-gladde wegen waarschijnlijk de voorste stabilisatorstangen/ schokbrekerlagers/ veerschotels/ draagarmen
3 - wilde gok: zijn je remblokken helemaal op (metaal op metaal)? Anders misschien 'iets' met de ABS
4 - wat is een uitroepsignaal?
5 - draagarmen versleten, stuur uitslag begrenzers versleten / afwezig

Ik heb dit allemaal laatst zelf vervangen en heb beperkte technische kennis. Dus voor een beetje doe-het-zelver is dit goed te doen. Iemand die dit vaker doet moet het in een paar uur kunnen doen denk ik.
Heb je onderhoudshistorie? Het klinkt alsof er een tijd lang niets aan is gedaan, of tenminste uitgesteld. Ik zou ook naar de schokbrekers kijken, dat zou ook wel eens nodig kunnen zijn. Voor onderdelen zit je dan nog incl standaard Sachs schokbrekers onder de duizend euro schat ik.
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
klaasbakker
Starter

Dankjewel voor de antwoorden, ik ga er iets mee doen.

Groet,
Klaas
Plaats reactie

Terug naar “S80”