Beste forumleden,
Allereerst zal ik mezelf even voorstellen , ik ben Leon en sinds 3 weken gelukkige eigenaar van een s60 uit 2001 , 2.4.
Ik moest een grotere auto hebben vanwege de komst van mijn kleintje , en die kon helaas niet vervoerd worden in mijn 2009 nissan 350Z . De Z heb ik nog gehouden , maar moet zeggen dat ik liever in de S60 rij.
Het enige wat ik mis aan de S60 is vermogen , ik heb een 140pk gekocht doordat deze verder voldeed aan al mijn eisen.
Nu is mijn vraag: heeft iemand een goed adres om de S60 te chippen , kosten vs resultaat en wat zijn jullie ervaringen hierover?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten Léon
S60 2.4 chiptunen
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24621
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Hallo Léon,
Welkom hier. Allereerst heb ik je bericht even verplaatst naar het juiste gedeelte.
Nu over het tunen van de 2.4. Die is er in twee versies, de 140pk en de 170 pk. Koppel verschilt 10Nm dus dat is verwaarloosbaar. Je kunt met chiptuning naar 170 of 180 pk gaan. Ik vraag me alleen af of je het echt merkt. Rijd zelf met een 140pk automaat en heb ook in heel wat 170 pk versies gereden, zowel S60, V70 als S80. In het dagelijkse verkeer kan ik het verschil niet echt merken dus dan kun je je afvragen of het de investering wel waard is... Uiteraard kun je verder tunen... Uitlaat, inlaat, etc. Wegen die kosten op tegen de vermogenswinst?
Welkom hier. Allereerst heb ik je bericht even verplaatst naar het juiste gedeelte.
Nu over het tunen van de 2.4. Die is er in twee versies, de 140pk en de 170 pk. Koppel verschilt 10Nm dus dat is verwaarloosbaar. Je kunt met chiptuning naar 170 of 180 pk gaan. Ik vraag me alleen af of je het echt merkt. Rijd zelf met een 140pk automaat en heb ook in heel wat 170 pk versies gereden, zowel S60, V70 als S80. In het dagelijkse verkeer kan ik het verschil niet echt merken dus dan kun je je afvragen of het de investering wel waard is... Uiteraard kun je verder tunen... Uitlaat, inlaat, etc. Wegen die kosten op tegen de vermogenswinst?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
In mijn V50 vind ik het wel degelijk een groot verschil. Uiteraard wel enkel boven de 3500 toeren, maar het verschil is daar wel zeer goed werkbaar.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Verschil zit m zoals hierboven gezegd in het feit dat de 140pk versie boven de 3000-3500 toeren wordt afgeknepen en de 170pk versie niet. Dit zie je duidelijk in de vermogenscurve.
Een originele 170pk is geleverd met een andere versnellingsbak dus ook na tuning is er een verschil tussen beide auto's.
Ik heb twee keer deze motor gehad en twee keer getwijfeld maar uiteindelijk nooit gedaan omdat ik met mijn auto's vrijwel nooit boven de 3500 toeren kwam.
Ik zou na twee weken alweer gewend zijn en jij hebt sowieso nog een speelauto ernaast.
Een originele 170pk is geleverd met een andere versnellingsbak dus ook na tuning is er een verschil tussen beide auto's.
Ik heb twee keer deze motor gehad en twee keer getwijfeld maar uiteindelijk nooit gedaan omdat ik met mijn auto's vrijwel nooit boven de 3500 toeren kwam.
Ik zou na twee weken alweer gewend zijn en jij hebt sowieso nog een speelauto ernaast.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik vindt het de investering (344 eu bij BSR) echt waard, je merkt het heel goed vooral handig met inhalen.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel