Hallo Allemaal,
Wie leest zijn Volvo 960 2.5 of 3.0 (zal niet uitmaken) van 1996 uit via de OBD2 poort naast de handrem?
En misschien wel de belangrijkste vraag waarmee?
Ik heb op e-bay een Mini ELM327 Bluetooth OBD2 OBD II bleutooth gekocht maar dat gaat hem niet worden kan wel verbinding maken maar geeft als melding
kan niet met ECU verbinden (erkent het protocol niet)
Hoor graag jullie ervaringen.
Gr Paul.
Uitlezen OBD2 poort volvo 960
- canvas
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08
De app (Torque) had ik al op de telefoon gezet maar heeft zich automatisch geupdate via de store dus zou de laatste versie moeten zijn.
Nog hier en daar meer info gevonden maar het lijkt erop dat deze auto toch net te oud is.
Erg jamer.
Nog hier en daar meer info gevonden maar het lijkt erop dat deze auto toch net te oud is.
Erg jamer.
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Volvo heeft in die jaren wel een fysieke OBD2-poort gemonteerd, maar het protocol voor gegevensuitwisseling voldoet niet aan de OBD2-standaard. Alle standaard adaptertjes die je kunt kopen werken om deze reden niet.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Als je bij je 960 een OBD poort naast de handrem hebt dan zou je een Motronic 4.4 ECU moeten hebben en die is uitleesbaar.
Met mijn V90 gebruik ik ook Torque met een mini-bluetooth OBD module en dat werkt prima voor het uitlezen van live-data.
Voor het uitlezen van storingscodes zijn dit soort algemene apps minder geschikt omdat Volvo in de beginjaren nogal wat specifieke storingscodes gebruikte.
Daarvoor kun je het beste de specifieke Volvo programma's Vol-FCR of Brickdiag op een Windows Laptop gebruiken.
In de 940 werd in de laatste jaren ook een OBD stekker gemonteerd maar dat was inderdaad geen OBD protocol
Piet
Met mijn V90 gebruik ik ook Torque met een mini-bluetooth OBD module en dat werkt prima voor het uitlezen van live-data.
Voor het uitlezen van storingscodes zijn dit soort algemene apps minder geschikt omdat Volvo in de beginjaren nogal wat specifieke storingscodes gebruikte.
Daarvoor kun je het beste de specifieke Volvo programma's Vol-FCR of Brickdiag op een Windows Laptop gebruiken.
In de 940 werd in de laatste jaren ook een OBD stekker gemonteerd maar dat was inderdaad geen OBD protocol
Piet
Laatst gewijzigd door piet22 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- canvas
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08
Ik zal nog een keer proberen met de Bluetooth module, heb wel alvast een usb-OBDII versie gekocht die moet werken met de Vol-FCR software.
Rest me nu nog om op zoek te gaan naar een Vol-FCR versie maar dan niet de free download.
Paul.
Rest me nu nog om op zoek te gaan naar een Vol-FCR versie maar dan niet de free download.
Paul.
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Als je een iphone gebruikt werkt het niet omdat Apple niet het hele bluetooth protocol ondersteunt.
Je kunt met een iphone wel de wireless versie gebruiken.
Die gebruik ik ook icm met met (ex-) 960 en nu met mijn Octavia
Je kunt met een iphone wel de wireless versie gebruiken.
Die gebruik ik ook icm met met (ex-) 960 en nu met mijn Octavia
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
- canvas
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08
Gisteren heb ik de middenconsole moeten loshalen omdat het lampje van de handrem niet werkte.
Schakelaar bleef onderaan steken, weer gangbaar gemaakt en lampje brand weer.
Nu ik toch alles los heb ben ik gaan kijken wat de garage met de bekabeling heeft gedaan onder het dashboard.
Kachel radiator was n.l. zo lek als een mandje toen ik hem kocht, natuurlijk bij de koop uithouden dat hij deze nog zou vernieuwen.
Dat heeft hij ook netjes gedaan,nou ja netjes nogal wat grof losgehaald allemaal, hier en daar beschadigd ( met name de bevestiging punten)
Maar 4 connectors terug gestoken die dus echt wel aangesloten moeten zijn, resultaat is dat ik nu dus wel verbinding krijg met de ECU.
Ik gebruik een Andriod tel. met de laatste versie van Torque.
Inderdaad in live mode laat hij al van alles zien.
Gaf geen fout codes terug wel de melding "geen foutcode opgeslagen"
Nu nog gaan zoeken naar Vol-Fcr software (niet de free versie)
Schakelaar bleef onderaan steken, weer gangbaar gemaakt en lampje brand weer.
Nu ik toch alles los heb ben ik gaan kijken wat de garage met de bekabeling heeft gedaan onder het dashboard.
Kachel radiator was n.l. zo lek als een mandje toen ik hem kocht, natuurlijk bij de koop uithouden dat hij deze nog zou vernieuwen.
Dat heeft hij ook netjes gedaan,nou ja netjes nogal wat grof losgehaald allemaal, hier en daar beschadigd ( met name de bevestiging punten)
Maar 4 connectors terug gestoken die dus echt wel aangesloten moeten zijn, resultaat is dat ik nu dus wel verbinding krijg met de ECU.
Ik gebruik een Andriod tel. met de laatste versie van Torque.
Inderdaad in live mode laat hij al van alles zien.
Gaf geen fout codes terug wel de melding "geen foutcode opgeslagen"

Nu nog gaan zoeken naar Vol-Fcr software (niet de free versie)