Ik kom net thuis en zie op mij garagedeur dat ik heb één zwakke koplamp heb die blauw opkleurt en het lijkt net of die een beetje beweegt . De andere kant is fel van kleur en geeft ook voldoende licht.
Is het nu een defect aan de lamp? of kan het iets anders zijn? Ik wil dit natuurlijk snel repareren maar weet niet of een nieuwe lamp de oplossing biedt.
Ik hoor graag van jullie.
Dag Diesel01
Ik had ook dat idee maar ben (was ) niet zeker. Ik heb er nog over gedacht de lampen om te zetten maar weet niet of dat kwaad kan. Dus vervangen is altijd 2?
Ga even kijken via het web.
Ja altijd 2 vervangen.
Je krijgt anders kleurverschil tussen oud en nieuw.
Oem bij Volvo is Osram maar Philips heeft ook nette aanbiedingen die goedkoper kunnen zijn, kwalitatief is er geen verschil.
Philips heeft vaak een iets hoger kelvin waardoor het licht iets blauwer op schijnt itt Osram.
Inmiddels de lampen gehaald en vervangen dat is wel even wennen wat een licht. In het begin best verbaasd dat er niemand knippert omdat mijn lampen te hoog staan of zo.
Ik heb de lampen gemonteerd zoals ik ze er uitgehaald heb toch heb ik het idee dat de bijrijderskant behoorlijk de berm verlicht en minder voor me.
Kan een lamp verkeerd geplaatst worden dus het stangetje wat over de lamp loopt (phillips ds2) naar beneden of naar boven moet zitten en daardoor dit beeld weergeeft?
Voorheen viel mij dit niet op maar ja nu met de nieuwe lampen echt wel. Of moet de koplamp iets bijgesteld worden middels de kunststof schroefjes?
Tips
Ik hoor het graag
Ik heb de adaptief versie waarbij ze maar op 1 manier geplaatst kunnen worden omdat anders de stroom voorziening niet geplaatst kan worden.
Ik moet zeggen dat mijn koplamp de berm en borden ook aanstraalt maar deze staan, volgens de dealer, precies binnen de tolerantie van de meet apparatuur.
Mijn dealer maakt zonder afspraak altijd even tijd voor controle van de koplampen, rijdt gewoon even langs voor controle.
Verse xenonlampen maakt idd een groot verschil
Ik heb dezelfde ervaring, na het laten plaatsen (tijdens beurt) van nieuwe xenon lampen niet alleen meer licht maar ook wordt de rechter berm aan zienlijk meer verlicht. Lampen staan prima afgesteld, zelf nog gecontroleerd bij (en door) mijn broer zijn werk.
Overigens kan ik voor zulk soort dingen ook altijd kosteloos en zonder afspraak even langs mijn dealer, nu is onze auto daar wel in onderhoud, dat scheelt wellicht. Maar een belletje vooraf is natuurlijk nooit verkeerd...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue