Mijn S60 2.4 benzine 5bak. geeft regelmatig een " klonk geluid " . Dit is na in en uitparkeren waarna rechtuit gereden wordt icm drempels, bulten enz...
Geluid komt zowel lv als rv bij vering / ophanging vandaan. Alsof de schroefveren niet goed zitten of misschien wel een gebroken zijn... Soms denk ik aan de veerpootlagers, maar dan zou het ander geluid moeten zijn.
Stab.verb. zijn reeds vervangen. Draagarmrubbers zijn goed.
Iemand bekend hiermee ??
Greetz Peter
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Er kunnen diverse oorzaken zijn. Ik zou eerst eens de isolatoren checken: Tussen schroefveer en onderste veerschotel hoort een rubber pakking te zitten, ook zie je er vaak een soort tuinslangen op de onderste winding van de veer. Daarna zijn evt de bovenste (rubber) veerschotels doorgescheurd of de veerpootlagers stuk. Het kan ook dat de centrale naafbout (je ziet ze zitten als je de plastic kapjes uit de wielvelg wipt) losgelopen zijn.