Startprobleem

Plaats reactie
MartijnVeltkamp
Starter

Ik heb een V70 2.5T van 2009. Deze heeft inmiddels 4 maand stil gestaan in de garage. Daar is die rijdend in gezet. In de tussentijd is er wat schadeherstel uitgevoerd (auto heeft aanrijding gehad, en daarom heb ik o.a. subframe en koelerpakket vervangen)
Ik heb de accu volgeladen, en gisteren was dan het moment dat hij weer gestart kon worden. Alles leek ok, echter na het indrukken van start-stop knop start hij niet.
Het lijkt erop dat de startblokkering alles tegenhoudt. Ik krijg bv. ook geen benzinedruk.
De startmotor doet het overigens wel als deze doorverbonden wordt, dat is dus niet de oorzaak.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
lint
Geartronic member

Waarschijnlijk is door te lage boordspanning de startblokkering ingeschakeld, hoe die weer moet worden uitgeschakeld weet ik helaas niet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MartijnVeltkamp
Starter

Daar had de dealer het ook van.
Ik heb inmiddels de accu een dag losgekoppeld gehad, de accu nog eens helemaal doorgeladen. Maar het probleem blijft.
Ws. zal de startblokkering gereset moeten worden?
Natuurlijk geen idee hoe dat moet, ben dan ook bang dat ik op de ambulance naar de dealer moet.
René D
2nd Gear member

Ik heb het met mijn Saab gehad dat deze wel startte maar niet aansloeg.
ik rook wel benzine en had een vonk.
Accu lader er op, geen resultaat.
Startkabels er op, geen resultaat.
Dealer kon me niet verder van info voorzien.
Auto afgesleept naar garage.
Daar hebben ze er een andere accu in gezet, half uur contact aan, starten en lopen.

Er zou een beveiliging in de elektronica zitten welke een x tijd een minimum spanning wil zien voor alles vrij gegeven werd.
Een Volvo is geen Saab maar misschien herkend iemand dit.
V70 MY2011 2.0t Summum Als het maar zwart is.
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V

DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”