Ervaringen italiaanse C70 T5 2.0 (B5204T3)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Waggel
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.01.2015 - 10:40

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het forum en heb mij aangemeld omdat ik op zoek ben naar een C70 T5.

Nu is een goede C70 op mijn pad gekomen, maar het is een italiaans import met een T5 2.0 (motorcode B5204T3) met 225pk.

Het verschil met de 2.3 is dat deze een andere krukas heeft dan de welbekende 2.3 T5 en daardoor een kortere slag van de zuiger (77mm t.o.v. 90mm). Dit resulteerd in een lager koppel, welke deels gecompenseerd wordt door een iets hogere turbodruk bij lagere toerentallen. Dit zorgt dus voor iets meer belasting op de turbo. Verder zijn de componenten tussen de B5204T3 en de B5234T3 gelijk.

Nu dan mijn vragen:
  • Heeft er iemand ervaring met dit blok?
  • Hoe rijdt het in verhouding met de 2.3 T5?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben benieuwd naar jullie menigen.
Waggel
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.01.2015 - 10:40

Ik heb besloten te wachten tot ik een geschikte C70 2.3 T5 vind. Anders blijf ik spijt houden dat ik niet voor de krachtige versie ben gegaan ;)

De eisen zijn:
2.3 T5
Coupe
Zwart (half)leder interieur

Dikke Pré's:
Dobly geluid
Volleder
Elektrische stoelen
18" Triton velgen

Dus mochten jullie iets zien; stuur me een PM!
Gebruikersavatar
TheDutchTango
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 15.11.2014 - 16:44
Locatie: Emmen

Als je graag en turbo bak wilt, misschien zou je dat is moeten kijken naar die andere Italiaan, die met dat paardje voorop... haha, ik blijf in ieder geval af van de turbo blokken, ze zijn mij te onderhoudsgevoelig en hebben wat meer zwakke punten dan de standaard blokken. Kijk ook is naar de gewone blokken, ik rijd een 144PK 2.5 dat is al prima en rijdt formidabel.
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

TheDutchTango schreef: Als je graag en turbo bak wilt, misschien zou je dat is moeten kijken naar die andere Italiaan, die met dat paardje voorop... haha, ik blijf in ieder geval af van de turbo blokken, ze zijn mij te onderhoudsgevoelig en hebben wat meer zwakke punten dan de standaard blokken. Kijk ook is naar de gewone blokken, ik rijd een 144PK 2.5 dat is al prima en rijdt formidabel.

Wat een onzin! De Volvo turboblokken hebben inmiddels wel bewezen zeer degelijke blokken te zijn. En te onderhoudsgevoelig is ook overdreven. Als je een beetje normaal rijdt met een turboblok, heeft het net zo veel/weinig onderhoud nodig als een niet-turboblok en kun je er ook (veel) meer dan 3 ton mee rijden zonder al teveel problemen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Een ander argument is dat niet iedereen veel trekkracht op de voorwielen prettig vindt; de onderstellen van de Volvo's behoren in dit opzicht niet tot de besten. Soms is een rustiger motor wel zo in balans met het technisch ontwerp van de auto. Specifieke argumenten vóór veel vermogen kunnen zijn een zware aanhanger of vakantiereizen met veel passagiers en bagage. Rijd je altijd alleen zonder lading dan kan een basismotor heel goed voldoen zonder de tractieproblemen en aandrijfreacties in het stuur van sterkere motoren. Qua duurzaamheid hangt alles af van de vorige berijder en het gepleegde onderhoud, maar dat geldt voor alle auto's.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Heb een C70 T5 (een MY08 cabrio en denk dat jij op zoek bent naar een coupe), blokken zijn oer betrouwbaar en zowel zeer gezapig (laag in toeren) als vlot (hoger in toeren) te rijden. Die 2.0 T5 ken ik uit een V70 import en reed ook prima.
Gebruikersavatar
De_Duuc
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 17.08.2012 - 19:09

Hallo,

rij zelf in een C70 2.0T en bevalt me uitstekend.
wellicht niet de allersnelste die er is maar komt goed van zijn plek en met een verbruik van 1:10,5 redelijk zunig.

succes met je zoektocht.

Marino
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”