V40 D4 verlagingsverenset
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 25.06.2014 - 11:49
Ik heb vorige week een mail gestuurd:
De daaropvolgende reactie:Ik heb de volgende vraag. Ik zou in feite de V40 willen laten verlagen met een Heico/Eibach verlagingsset (alleen de veren dus) of de verlaging van Volvo zelf (de fabrieksoptie sportchassis).
Ik heb reeds met twee andere Volvo dealers contact gehad en zij beweren dat de garantie op het chassis per direct vervalt op het moment dat de veren vervangen worden (dit zegt Volvo Nederland). Ik begrijp dat veren van een niet-OEM partij niet geaccepteerd worden, maar de eigen fabrieksoptie zou ook niet kunnen? Het gaat hier tenslotte om andere schokdempers, veren en een sterkere veerpootbrug. Lijkt me niet dat deze onderdelen niet te krijgen zijn, haha.
Wellicht dat ik hier hetzelfde antwoord krijg, maar ik dacht laat ik het toch even proberen. Misschien weten jullie/jij nog iets. De kosten zou ik uiteindelijk gewoon bij de leasemaatschappij kunnen neerleggen, dus dit moet geen probleem vormen.
Is het anders mogelijk dat jullie als dealer de garantie overnemen?
Ik hoor graag van je!
Het verhaal klopt helaas. De garantie zal dan vervallen!
Fijne Carnaval!
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Achteraf laten vervangen is iets anders dan af-fabriek monteren, daar zit het verschil. Maar ik vind het niet zo'n duidelijk antwoord van ze, je kan het op meerdere manieren interpreteren namelijk...
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Volvo kan inderdaad niet iets "af fabriek" monteren dat je als optie kunt aanschaffen en dan vervolgens zeggen dat de garantie vervalt. No way dat ze daarmee wegkomen. Achteraf kan ik mij nog voorstellen, maar vanaf Gent niet echt. Anders zou ik als Volvo die verlaging vanuit de fabriek bijna zonder kosten aanbieden want als de garantie vervalt, zit je snor als fabrikant!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 25.06.2014 - 11:49
Dat is ook niet de vraag. Stel ik zou nu, na een half jaar zeggen dat ik het sportchassis wil, dan kan dat niet meer. Het zal wel ermee te maken hebben dat de importeur niet garant wil staan voor wat dealer x monteert. Ik vind dat even goed apart, want het gaat om schokdempers en veren, onderdelen die bij normaal onderhoud ook via de garage vervangen worden.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. De vraag is niet goed begrepen en daardoor niet compleet beantwoord. Op het moment dat de veren etc vervangen worden door een niet door Volvo erkende leverancier, kan de garantie ontzegt worden. Als je een af-fabriek sportiever onderstel besteld, is dat uiteraard niet zo. Dat laatste stukje vergeten men erbij te antwoorden
Edit; tegelijkertijd kwam deze reactie:
Edit; tegelijkertijd kwam deze reactie:
Ik heb geen idee wat er allemaal anders is aan het onderstel maar kan me voorstellen dat als dat meer is dan alleen veren en dempers, er na vervangen van veren en dempers van andere specificatie wellicht krachten loskomen op onderdelen die daar niet op berekend zijn. Het is even hard op denken met mijn boeren verstandFab1Man schreef:Dat is ook niet de vraag. Stel ik zou nu, na een half jaar zeggen dat ik het sportchassis wil, dan kan dat niet meer. Het zal wel ermee te maken hebben dat de importeur niet garant wil staan voor wat dealer x monteert. Ik vind dat even goed apart, want het gaat om schokdempers en veren, onderdelen die bij normaal onderhoud ook via de garage vervangen worden.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Ik denk dat als je met boerenverstand na gaat denken, dat er geen enkel probleem moet zijn. Het is immers goedkoper om alle auto's te voorzien van een ophanging die de extra belasting van een evt verlaging, die af fabriek besteld kan worden, kan hebben, dan het op voorraad houden van 2 verschillende ophangingen. Het gaat immers maar om 1cm verlaging af fabriek. Bovendien worden ophangingen niet berekend op 100% belasting, maar op 500% ofzo (in ieder geval veel meer dan wat in de praktijk gehaald kan worden bij lomp rijden). Dat is ook bij bruggen zo, als er een bordje 45 ton bij staat, dan zakt de brug echt niet bij 46 ton in elkaar.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.