Sinds korte tijd begint mijn volvo v50 1,6drive bij lage toeren te schokkken bij constante snelheid.
Dit voornamelijk rond de 2000 toeren en bij 50km per uur. Als ik dan iets harder op mijn gas duw gaat dit over maar zodra hij terug op constante snelheid rijdt komt dit terug naar voren? Heeft iemand hier ervaring mee? Oorzaak?
Schokkende v50
- Jupileerke
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.12.2013 - 22:08
- Locatie: Breda
Ik ga dit topic even volgen. Ik heb hetzelfde issue maar dan met mijn 2.0D. Zo rond de 50 km/h begint de auto licht te schokken. Bij gas los of gas bij stopt het.
V50 2.0D Summum - MY2007
V70 2.5T AWD - MY2003
V70 2.5T AWD - MY2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30.01.2012 - 22:07
Ik denk dat het wenselijk is om de auto eens uit te laten lezen en dan gericht te gaan zoeken. Ik kan me echter niet aan de indruk ontrekken dat het te maken heeft met of de EGR - klep of de een roetfilter die (deels) verstopt zit.... Aangezien dit volgens mij de twee belangrijkste stoorzenders zijn voor een prettig rijdende V50 diesel.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20.10.2013 - 22:19
Ik had dit fenomeen ook gedurende jaren. Er viel wel mee te leven. Op een bepaald ogenblik werd het erger. Dacht ook dat het de egr klep was. Door de stekker van de egr klep uit te trekken ging het iets beter maar kwam de auto soms in noodloop. In de garage hebben ze toen de wagen uitgelezen en gezien dat de turbo wastegate kapot was. Vervangen en nooit meer problemen gehad. Geen garantie dat het hier hetzelfde probleem betreft, maar mij deed het een belletje rinkelen.
Volvo S60 2012 D5 GT
ex: S40 2005 D2.0
ex: S40 2005 D2.0
- Elho
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
- Locatie: Limburg (B)
Had een tijd geleden hetzelfde, ook 2.0D uit 2008, 130.000 km, roetfilter niet vervangen omdat die op 120.000 nog niet vol zat.
Ik ben bij de autohandelaar een busje gaan kopen om je dieselsysteem te reinigen. Toeval of niet, probleem is toen verdwenen.
Ik ben bij de autohandelaar een busje gaan kopen om je dieselsysteem te reinigen. Toeval of niet, probleem is toen verdwenen.
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
- Jupileerke
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.12.2013 - 22:08
- Locatie: Breda
Bedankt voor de reacties. Toch maar even langs de dealer om hem uit te laten lezen dan. Eventueel verhelpen zal wel niet onder BOVAG garantie vallen, maar dat zien we dan wel weer.
V50 2.0D Summum - MY2007
V70 2.5T AWD - MY2003
V70 2.5T AWD - MY2003
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 09.11.2009 - 10:46
- Locatie: Enschede
Schijnt een kwaaltje van de 2.0D te zijn: af en toe licht schokken/inhouden bij 50 km/h in de derde versnelling. De mijne doet het soms ook; maar het lukt me bijna niet om het 'fenomeen' opzettelijk te reproduceren. Tis zo gering dat ik er mee heb leren leven 

Nu: S80 2.0D MY2009
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.01.2010 - 15:58
- Locatie: Midden Nederland
Ik heb zoiets ooit gehad op mijn V40 T4 (2001) een paar jaar geleden. Bij mij had het te maken met een terugslagklep in de vacuumslangen. Maar of dit voor een diesel ook zo is weet ik niet. In ieder geval: nadat ik de vacuumslangen vervangen had en de terugslagkleppen vervangen had voor sterkere, was het probleem verholpen. Het zou dus geen kwaad kunnen om in ieder geval die slangen eens na te lopen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40
Klopt heeft mijn V70 2.0d ook soms bij 50km/h en in de derde versnelling. Is volgens de dealer (vd Brand Boxtel) een bekend issue waar helaas geen oplossing voor. is. Komt gelukkig niet vaak voor en als je beetje gas bij geeft of koppeling indrukt is het weg.Niels S60 schreef: Schijnt een kwaaltje van de 2.0D te zijn: af en toe licht schokken/inhouden bij 50 km/h in de derde versnelling. De mijne doet het soms ook; maar het lukt me bijna niet om het 'fenomeen' opzettelijk te reproduceren. Tis zo gering dat ik er mee heb leren leven![]()
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Ook ik bekend met dit fenomeen, mijn V50 2.0D heeft dit ook gedaan. Eerst periode geen aandacht aan besteed totdat het gebeurde tussen de 80 km/h en 120 km/h. Op een gegeven moment viel het vermogen ook soms heeeeeel even weg. Uitlezen bij dealer, geen storing. Dieselspecialist...aansturing tubo defect, nieuwe turbo waste-gate...probleem niet verholpen.
Volvo specialist in omgeving Den Haag, Luchtmassameter defect, deze vervangen en nooit geen probleem meer mee gehad.
Tip: eerst een keer reinigen kan helpen.
Volvo specialist in omgeving Den Haag, Luchtmassameter defect, deze vervangen en nooit geen probleem meer mee gehad.
Tip: eerst een keer reinigen kan helpen.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- foxtrot
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 24.11.2010 - 11:23
Bij mij lag het aan de verstuivers. Daar zijn nu alle brandplaatjes en retourleidingen van vervangen. sindsdien heb ik er geen last meer van. de verstuivers zelf waren geen problemen mee gelukkig.
MY08 Volvo V50 2.5t T5 summun
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.