Ik ben in het bezit van een V70 140 pk automaat LPI uit 2000.
De hoes van de rechterhomokineet is gescheurd en deze moet ik vervangen. (wielzijde).
Kan iemand mij vertellen of ik de olie uit de versnellingsbak moet laten als ik de aandrijfas aan de rechterzijde wil verwijderen?
Aandrijfas hoes vervangen
Als je de auto goed scheef zet (krik), komt er nagenoeg geen versnellingsbakolie uit.
Pas wel even op om aan de aandrijfas te trekken. Want dan vallen de kogels er uit.
Pas wel even op om aan de aandrijfas te trekken. Want dan vallen de kogels er uit.
-
- Starter
Bedankt AlexV70,
Ik heb de Haynes manual van de V70, maar er word daar niet in vermeld
of de olie eruit loopt als je de as er uit trekt.
Misschien kan ik de hoes ook vervangen zonder de as uit de bak te halen, maar het is makkelijker op de werkbank.
Maakt het nog iets uit dat het een automaat is: dunnere olie dan in een handbak?
Waarom word er altijd over Volvo olie voor versnellingsbakken gesproken: is er geen algemene specificatie. Normaal kun je in een automaat toch gewoon ATF olie doen?
Ik heb de Haynes manual van de V70, maar er word daar niet in vermeld
of de olie eruit loopt als je de as er uit trekt.
Misschien kan ik de hoes ook vervangen zonder de as uit de bak te halen, maar het is makkelijker op de werkbank.
Maakt het nog iets uit dat het een automaat is: dunnere olie dan in een handbak?
Waarom word er altijd over Volvo olie voor versnellingsbakken gesproken: is er geen algemene specificatie. Normaal kun je in een automaat toch gewoon ATF olie doen?