Wel leuk zo'n Polestar
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja maar ik denk dat er nog wat pallets lagen met de "oude" t6, ach MY18 ofzo...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Infant
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06.11.2014 - 15:30
- Locatie: Crailo
Ongetwijfeld. Dat had echter ook een flinke slok gescheeld in de beleving. Een auto met >300pk in deze klasse met slechts een 4 cilinder motor is (naar mijn mening) minder interessant.Walter schreef: Het had een goede slok gescheeld als Polestar de vierpitter T6 als basis had genomen
.A2000 INC $D020
.A2003 JMP $2000
.A2003 JMP $2000
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Het rode dashboard thema vervangen door een blauw versie, dan kleurt het geheel tenminste.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
die vierpitter is als rijdend concept er ook met 450 pk. Wellicht versta je het niet, maar kijk maar naar zijn blik: Of hier, soundfile: http://jalopnik.com/volvos-450-hp-tripl ... 1665652433 En hier een nog uitgesprokener reactie: http://teknikensvarld.se/vi-kor-varlden ... rn-169182/ Geloof dat het met de beleving wel snor zitInfant schreef:Ongetwijfeld. Dat had echter ook een flinke slok gescheeld in de beleving. Een auto met >300pk in deze klasse met slechts een 4 cilinder motor is (naar mijn mening) minder interessant.Walter schreef: Het had een goede slok gescheeld als Polestar de vierpitter T6 als basis had genomen

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Ga weg met die 4 cylinder man.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
sorry voor je topicverschoning




Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Johann, waarom heb je niet voor de S60 gekozen? Persoonlijk vindt ik die een stuk sportiever uitstraling hebben, en past meer bij de sportieve auto beleving die jij altijd zoekt. Bovendien is hij lichter en wenbaarder.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Infant
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06.11.2014 - 15:30
- Locatie: Crailo
Dit.Johann schreef: Ga weg met die 4 cylinder man.
Heeft niets met "verstaan" te maken: 4 cilinder in dit segment kan niet naar mijn mening. Dan moet je de prijs (en kwaliteit interieur, etc) nog verder verlagen en op niveau Subaru Impreza gaan zitten. Dat vond ik heel leuk, 15 jaar geleden, maar nu niet meer.
Over duur gesproken, trouwens: een 300 pk Subaru WRX STI kost in de basis 79.995 EUR...
Laatst gewijzigd door Infant op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
.A2000 INC $D020
.A2003 JMP $2000
.A2003 JMP $2000
- Infant
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06.11.2014 - 15:30
- Locatie: Crailo
Deels eens, maar aan de andere kant: bij bijv. Audi is een S5 ook gewoon een A5 van binnen, alleen de stoelen hebben een ander logo. Goh, da's bij de Polestar ook al zo. Meer P zou fijn zijn maar de concurrentie houdt de auto's ook tamelijk 'normaal'.Johann schreef: Het prijs probleem zit 'm in de details. De Volvo loopt een paar jaar achter op de concurrentie in deze klasse en dan heeft ie ook het belasting klimaat tegen ja.
Vergeet niet dat een geladen V70R AWD in 2003-2004 ook al ver in de 90d te krijgen was. Ergens medio 2010 meende ik moest een Audi S5 ook tegen de ton kosten met vergelijkbare specs, prestaties en vermogen.
Er had gewoon iets meer P eigen in de auto moeten zitten voor dit geld.
Dingen als bijvoorbeeld het carbon in de console terug laten komen in de deuren waar nu weer het standaard zwarte plastic in zit welke ook in een D2 kinetic te vinden is.
Rij je rustig in de P dan is de impressie nagenoeg hetzelfde als in een 2014 T3 -R-Design met een paar opties. Het digitale dash had iets P eigens moeten hebben wat ook niet met een SW update in andere modellen te koop moet zijn.
Als oud eigenaar van zowel een S5 als een M3 kan ik niet zeggen dat ik de Polestar duurder/minder waar voor z'n geld vind leveren als een van de andere bolides. Ik denk dat dat genoeg zegt.
.A2000 INC $D020
.A2003 JMP $2000
.A2003 JMP $2000
- Alex V70R
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 09.09.2005 - 16:00
- Locatie: Zoetermeer
Ik denk inderdaad ook dat de zescilinder een deel van de beleving is.
Ik moet bekennen dat ik van mening was dat de Polestar zijn meerprijs t.o.v. een viercilinder T6 niet waard is.
Nadat ik een avond met je ben meegereden Johann moet ik echter bekennen dat de P een overweldigende indruk heeft achtergelaten.
Mede door het geluid, de remmen, de AWD en het onderstel is het een heerlijke (redelijk) sportieve GT geworden.
Een avond is uiteraard te kort om een echt oordeel te vellen, maar het maakt wel hebberig.
Echt een superdik ding.
(Wel jammer van dat schuifdak
)
Ik moet bekennen dat ik van mening was dat de Polestar zijn meerprijs t.o.v. een viercilinder T6 niet waard is.
Nadat ik een avond met je ben meegereden Johann moet ik echter bekennen dat de P een overweldigende indruk heeft achtergelaten.
Mede door het geluid, de remmen, de AWD en het onderstel is het een heerlijke (redelijk) sportieve GT geworden.
Een avond is uiteraard te kort om een echt oordeel te vellen, maar het maakt wel hebberig.

Echt een superdik ding.
(Wel jammer van dat schuifdak

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
2003 Volvo XC90 T6 AWD
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 20:16
Mee eensch hoor, maar voor n bedrag van meer dan ton voor de Polestar ten opzichte van mijn gechipte V60 PIH voor 85k vind ik het verschil van auto erg klein en t verschil in prijs erg groot.Infant schreef:Deels eens, maar aan de andere kant: bij bijv. Audi is een S5 ook gewoon een A5 van binnen, alleen de stoelen hebben een ander logo. Goh, da's bij de Polestar ook al zo. Meer P zou fijn zijn maar de concurrentie houdt de auto's ook tamelijk 'normaal'.Johann schreef: Het prijs probleem zit 'm in de details. De Volvo loopt een paar jaar achter op de concurrentie in deze klasse en dan heeft ie ook het belasting klimaat tegen ja.
Vergeet niet dat een geladen V70R AWD in 2003-2004 ook al ver in de 90d te krijgen was. Ergens medio 2010 meende ik moest een Audi S5 ook tegen de ton kosten met vergelijkbare specs, prestaties en vermogen.
Er had gewoon iets meer P eigen in de auto moeten zitten voor dit geld.
Dingen als bijvoorbeeld het carbon in de console terug laten komen in de deuren waar nu weer het standaard zwarte plastic in zit welke ook in een D2 kinetic te vinden is.
Rij je rustig in de P dan is de impressie nagenoeg hetzelfde als in een 2014 T3 -R-Design met een paar opties. Het digitale dash had iets P eigens moeten hebben wat ook niet met een SW update in andere modellen te koop moet zijn.
Als oud eigenaar van zowel een S5 als een M3 kan ik niet zeggen dat ik de Polestar duurder/minder waar voor z'n geld vind leveren als een van de andere bolides. Ik denk dat dat genoeg zegt.
Daarnaast koop ik persoonlijk voor een ton een jong gebruikte RS6 (die ook op program staat maar dat terzijde)
V60 PIH HEICO ice white solid RICA stg 2
Audi RS4
Seat Leon Cupra
Audi RS4
Seat Leon Cupra
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Zit geen BPM op je PIH he.
En ik wil geen Audi rijden..
En ik wil geen Audi rijden..
- Infant
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06.11.2014 - 15:30
- Locatie: Crailo
Het verschil met een gechipte PIH is helemaal niet klein; ik heb mijn Polestar PIH met Heico onderstel ingeruild op de Polestar V60 en het is een totaal andere beleving. Een gechipte A4 diesel is toch ook niet bijna hetzelfde als een RS4?Marc R schreef:
Mee eensch hoor, maar voor n bedrag van meer dan ton voor de Polestar ten opzichte van mijn gechipte V60 PIH voor 85k vind ik het verschil van auto erg klein en t verschil in prijs erg groot.
Daarnaast koop ik persoonlijk voor een ton een jong gebruikte RS6 (die ook op program staat maar dat terzijde)
Overigens heb ik in zowel een RS4 als een RS6 gereden tijdens mijn zoektocht: klasse bakken, geweldige auto's. Mijn S5 en A7 hebben mij echter in laten zien dat (een aantal) Audi dealers schofterig zijn en dat ook PON niet erg behulpzaam is als het misgaat. A7 vier weken weg door fout in versnellingsbak (DSG) en dan een Polo mee willen geven alvorens een rekening van >5k € te presenteren. Auto was 3 jr. oud. Nee, ik ben genezen

Laatst gewijzigd door Infant op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
.A2000 INC $D020
.A2003 JMP $2000
.A2003 JMP $2000
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28.11.2011 - 22:11
Als ik het geld had ging ik meteen voor de Polestar, en niet de zoveelste AMG, M3, RS4 of iets dergelijks. Heeft inderdaad met beleving te maken. Zijn stuk voor stuk geweldige wagens, maar het gevoel dat deze oproepen is bij iedereen anders. Een RS4 vind ik leuk om te zien/horen, maar een Polestar zou mijn mond doen openvallen als ik er eens eentje tegenkwam.
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wel jaloers hoor, je hebt weer een schitterende auto! Binnenkort eens kijken of ik in de buurt ben 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 20:16
Niet iedereen heeft een slechte ervaring...Infant schreef:Het verschil met een gechipte PIH is helemaal niet klein; ik heb mijn Polestar PIH met Heico onderstel ingeruild op de Polestar V60 en het is een totaal andere beleving. Een gechipte A4 diesel is toch ook niet bijna hetzelfde als een RS4?Marc R schreef:
Mee eensch hoor, maar voor n bedrag van meer dan ton voor de Polestar ten opzichte van mijn gechipte V60 PIH voor 85k vind ik het verschil van auto erg klein en t verschil in prijs erg groot.
Daarnaast koop ik persoonlijk voor een ton een jong gebruikte RS6 (die ook op program staat maar dat terzijde)
Overigens heb ik in zowel een RS4 als een RS6 gereden tijdens mijn zoektocht: klasse bakken, geweldige auto's. Mijn S5 en A7 hebben mij echter in laten zien dat (een aantal) Audi dealers schofterig zijn en dat ook PON niet erg behulpzaam is als het misgaat. A7 vier weken weg door fout in versnellingsbak (DSG) en dan een Polo mee willen geven alvorens een rekening van >5k € te presenteren. Auto was 3 jr. oud. Nee, ik ben genezen![]()
Ik heb vrijwel alle S en RS-en tot 2005 gereden en ook in bezit gehad (behalve de RS6 V10 en S5 ).... Audi als merk vind ik super , PON is inderdaad een bedrijf dat slecht meewerkt.
Maar daar ga ik het merk Audi niet om afvallen,geen van mijn audi's heeft mij ooit laten staan.
Ik wil hier niet wijsneuzerig over komen hoor want ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening en zo zwaar til ik nou ook weer niet aan een auto.
Laatst gewijzigd door Marc R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH HEICO ice white solid RICA stg 2
Audi RS4
Seat Leon Cupra
Audi RS4
Seat Leon Cupra