Ze hebben het toch weer voor elkaar, de V40 MY2016 met 82 gram CO2.
Spreekt mij als eco-freak wel erg aan, ook al ben ik geen leaserijder en zijn de exacte specificaties nog niet bekend.
http://www.carblogger.nl/volvo-v40-d2-w ... ling-2015/
De Volvo V40 D2 en D4 kwamen op dit moment niet meer in aanmerking voor 14% bijtelling, en daarom zal Volvo Nederland druk uitgeoefend hebben op de Zweedse fabriek om weer een extra zuinig model op de markt te zetten. En die is er nu, in de vorm van een nieuwe D2 dus.
In tegenstelling tot de vorige D2, die een 115 pk leverende 1.6 diesel van Ford/PSA onder de kap had, gaat het bij modeljaar 2016 om een nieuwe variant van het bekende tweeliter Drive-E dieselblok van Volvo zelf, die we ook kennen van de V40 D4, maar dan met een enkele turbo in plaats van twee.
120 pk
Het vermogen ligt op 120 pk en 280 Nm. Geen enorme hoeveelheid, maar prima voor de Nederlandse wegen. De uitstoot bedraagt slechts 82 gram zijn op de verbruikstest; precies genoeg om in de 14% categorie te vallen, mits je de in Gent geproduceerde Zweed voor 1 januari 2016 op kenteken zet. Met deze motor mag de V40 1300 kilo trekken. Prijs van dit alles: vanaf 25.995 euro voor de D2 Business Base.
Volvo V40 D2 aangepakt: 14% bijtelling in 2015
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
MODS break; daarover hebben we al een topic >> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=66680&page=1
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!