Intake air temperature

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Bas1982
3rd Gear member

Ik heb al een tijd het gevoel dat ik wat vermogen mis, maar de oorzaak niet kunnen vinden en een aantal sensoren al vervangen. Nu heb ik afgelopen week een OBDII bluetooth module gekocht en de Torque app. geinstalleerd en tijdens rijden wat gegevens in de gaten gehouden. Al snel viel mijn oog op de intake temp. die is met dit weer bij een koude start al 54 graden :o dat is dus niet goed. Om uit te sluiten dat het een fout van de app of module was realtime data op een delphi uitlees app. bekeken en het zelfde resultaat 56 graden. Omdat er wel waardes gemeten worden die in het bereik ligt wordt er geen foutcode gegeven, maar de ontsteking en dus vermogen wel terug gedraaid. Deze sensor wil ik dus gaan vervangen, maar wordt dat gemeten door de boost pressure sensor die in de intercooler geschroefd zit? Lijkt mij de meest logische plek om aan de koude kant van de IC de temp te meten maar weet het niet zeker kan op internet het ook niet zo vinden. Weet iemand dit?

Hier de waardes gemeten met de app:

Afbeelding

Ik denk deze sensor:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bas1982 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Ben W
2nd Gear member

Het zou kunnen dat de inlaatluchtsensor inderdaad ook in deze sensor zit. (Dit is namelijk een MAP sensor) Wat wel eens voorkomt is dat olie-sludge in die sensor komt en dan niet de juiste waarde geeft. Demonteren en schoonmaken en dan is het probleem misschien opgelost. Deze sensoren gaan namelijk niet snel kapot.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Bas1982
3rd Gear member

Sensor is defect, alleen helaas niet binnen gekomen, wordt morgen. Zul je altijd zien dat het storingslampje nu na mijn werk ineens aanbleef en na uitlezen deze fout:

Afbeelding

Als deze nou eerder was aan gegaan had ik het wat sneller gevonden, was wel heel toevallig dat nu het lampje aan bleef.

Vervangen gaat wel makkelijk kan er goed bij die de mistlamp, dat scheelt dan weer.

Afbeelding
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”