lege accu

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pauli
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 27.10.2011 - 11:35
Locatie: heerlen

Twee maanden geleden een bosch s4 005, 60 ah gekocht en vandaag was er geen leven meer in.
Vraag : in de garage hebben ze de claxon aangesloten op de accu, trekt deze stroom weg ?
: zie geen ventilatiegaten krijg de klep er niet af, is de klep er van af te halen ivm ontluchten tijdens het laden ?
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Neem aan dat het hier om een onderhouds-vrije accu gaat, dan zijn of hoeft er niets los te worden gemaakt tijdens het laden.
Je kan met een multimeter controleren of er stroom (lekstroom) weg loopt. Je kan natuurlijk ook even terug gaan waar je de accu hebt gekocht en deze laten controleren, maar lijkt mij sterk dat deze al stuk is.
Je kan ook de multimeter tussen de + accupool houden en de pluskabel die je van de accupool hebt los gehaald en kijken of er een stroompje gaat lopen en hoe groot deze is.
Volgens mij mag dit ongeveer 0,05 Amp zijn.
Ben W
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30

Als een claxon stroom trekt hoor je dat meestal ;-)
Eerst laadsoanning controleren, daarna accu controleren en daarna lekstroom meten met een stroomtang. Indien er stroom lekt 1 voor 1 zekeringen demonteren (en weer terug steken natuurlijk) om na te gaan in welk circuit de clandestiene verbruiker zit.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21386
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

De enige keer dat ik met een lege accu stond was toen ik de radio aan de continue spanning had verbonden in plaats van over het contact. Daarnaast is het lampje in de kofferbak wel eens eigenwijs. Die kun je controleren via het skiluik vanaf de achterbank.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”