Ga de auto nu even gebruiken voor woon werk verkeer om te zie wat zijn verbruik is.
Rij 100 km per dag (op dit moment carpool ik voor 10 euro p/d).
Als het verbruik onder de 1 op 9 komt overweeg ik het inbouwen van gas en stop met carpoolen.
Het zijn de allemaal autobaan kilometers.
De auto heeft pas 136.000 op de teller dus nog een jonkie en gas inbouwen lijkt mij geen probleem.
In een vorige volvo (940) lag een G3 Vialle installatie en met die auto heb ik van 240.000 tot 380.000 zonder problemen mee gereden.
Mijn vraag is eigenlijk welke Gas installatie zouden jullie kiezen?
Volgens mij zijn ze ongeveer allemaal even duur, maar welke werkt het beste voor deze auto?
En kleppen smering? nodig? de auto hoeft geen 5 ton te halen.
hoor graag jullie reacties.
Welke G3 gas instalatie voor een 960 2.5 24v
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Mijn vorige auto (965 2,5 automaat) had 660.000 km gelopen op LPG. (en rijd nog steeds bij de nieuwe eigenaar)
Bij mij zat er een Vialle installatie in. Die beviel mij super.
Houd rekening dat je verbruik op LPG nog een stuk hoger is! Ik haalde ongeveer 1:7 maar mijn dagelijkse ritjes zijn veel binnendoor me veel rotondes dus dat zal bij jou mogelijk nog wat beter zijn.
Maar de grootste reden dat ik naar een diesel ben gegaan is de idioot kleine tank die er in past. Iig als je hem onder de vloer wil hebben.
Ik moest elke 300 km tanken. Dat was voor mij soms wel 3x per week!!
Heb je een sedan en geef je niet veel om de kofferbak ruimte kies dan voor een zo groot mogelijke tank.
Kleppensmering is niet nodig bij deze blokken. Ook als je er tonnen mee wil rijden. wel zorgen voor goede olie en deze ook optijd verversen.
Bij mij is er altijd 10W40 in gegaan van een goed merk en vervangen elke 15.000 km. om de aantal beurten een flush.
Bij mij zat er een Vialle installatie in. Die beviel mij super.
Houd rekening dat je verbruik op LPG nog een stuk hoger is! Ik haalde ongeveer 1:7 maar mijn dagelijkse ritjes zijn veel binnendoor me veel rotondes dus dat zal bij jou mogelijk nog wat beter zijn.
Maar de grootste reden dat ik naar een diesel ben gegaan is de idioot kleine tank die er in past. Iig als je hem onder de vloer wil hebben.
Ik moest elke 300 km tanken. Dat was voor mij soms wel 3x per week!!
Heb je een sedan en geef je niet veel om de kofferbak ruimte kies dan voor een zo groot mogelijke tank.
Kleppensmering is niet nodig bij deze blokken. Ook als je er tonnen mee wil rijden. wel zorgen voor goede olie en deze ook optijd verversen.
Bij mij is er altijd 10W40 in gegaan van een goed merk en vervangen elke 15.000 km. om de aantal beurten een flush.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- canvas
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08
Ik nu 2 aanbiedingen voor een gasinstallatie.
Een vgi en een voor LPi, De vgi is de goedkoopste van de 2 met 2000 euro de Vialle is 200 euro duurder.
Het blijft een moeilijke vraag (ervaring met de een of de ander) maar afgezien van de betrouwbaarheid van de pomp is het lood om oud ijzer of heeft vialle toch wel de voorkeur.
Volgens mij zijn de meeste (oudere) volvo uitgerust met een LPi systeem.
Een vgi en een voor LPi, De vgi is de goedkoopste van de 2 met 2000 euro de Vialle is 200 euro duurder.
Het blijft een moeilijke vraag (ervaring met de een of de ander) maar afgezien van de betrouwbaarheid van de pomp is het lood om oud ijzer of heeft vialle toch wel de voorkeur.
Volgens mij zijn de meeste (oudere) volvo uitgerust met een LPi systeem.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21381
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kies hoe dan ook voor een systeem zonder ringverdamper! Er zijn verhalen over backfire en uitgebrande Volvo's ... Lees eens op de site van de 700 vereniging: daar kun je volgens mij wel wat informatie vinden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- canvas
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08
Beide systemen zijn met injecteurs, heb wel gelezen dat er nog een backfire kan voorkomen met de vgi gasinstallatie die doet de brandstof verdampt inspuiten en viallen vloeibaar.
Of word er hier iets anders bedoelt met ringverdamper??
Of word er hier iets anders bedoelt met ringverdamper??
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21381
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ringverdamper komt tussen de luchtmassameter en de gasklep. Haal die zwarte bochtige slang maar los van de inlaat en je ziet een klep die gekoppeld is aan je gaspedaal.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- canvas
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08
De auto gisteren naar een inbouwstation in de buurt gebracht, LPi laatste generatie.
Het heeft toch allemaal zijn voor en tegen, wel leuk om te horen hoe de inbouwers denken over het systeem van de ander.
Vrijdag is de auto klaar.
Het heeft toch allemaal zijn voor en tegen, wel leuk om te horen hoe de inbouwers denken over het systeem van de ander.
Vrijdag is de auto klaar.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30
Gasinstallaties van Prins zijn heel goed.En een collega gasspecialist adviseerd flashlube klepsmering. Bovengenoemde Vialle is trouwens ook goed hoor, maar ik noem Pris even zodat je weet dat dit ook een kwaliteitsmerk is. Laat je informeren door een een erkende gasinstalteur met ervaring. Het belangrijkst is dat degene die het inbouwt eventuele storingen in de toekomst makkelijk kan oplossen omdat hij het systeem goed kent en diagnose aan kan stellen.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
- canvas
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08
Hallo Ben, klopt helemaal. Prins is ook heel goed maar komt ook dicht bij de prijs van een Vialle. Persoonlijk is het onderhoudsvrije en en het feit dat er geen verdamper bij zit wat mij over de streep heeft getrokken.
Bijkomstigheid is nog dat Vialle overschakelt na max 1 kilometer naar gas, met een verdamper is dit vaak later.
Bijkomstigheid is nog dat Vialle overschakelt na max 1 kilometer naar gas, met een verdamper is dit vaak later.