Over 2 weken moet de machtige, menige stoplichtsprint winnende Zweedse geweldenaar weer voor z'n jaarlijkse APK en beurtje.
Al een aantal jaar doe ik alleen APK en olie. Vorig jaar ook de remolie laten verversen, maar verder heb ik jaren geleden al besloten alleen iets te vervangen o.b.v. klachten cq. mankementen. Oké, oké, behalve de AT olie dan...
Nu zit ik echter met de voorste, onderste motorsteun. Ik heb (denk ik) geen merkbare klachten maar kan me voorstellen dat ie gaar is. De bovenste steun heb ik 2 jaar geleden zelf vervangen omdat ie rondom helemaal los was.
Kan me dan ook indenken dat de onderste na 14,5 jaar en 188.000 km ook niet fris meer is.
Wat zijn eventuele symptomen van een gare steun? Met de bovenste had ik ook geen klachten en merkte ook geen verschil na vervanging.
Mijn vraag is nu, is die onderste motorsteun net zo snel of sneller danwel langzamer aan de beurt als de bovenste motorsteun.
Ik kan natuurlijk mijn garage de steun laten controleren en eventueel vervangen, maar ik heb op diverse filmpjes op youtube gezien dag het een makkelijk karweitje is. Afdekplaat eronder weg, 4 bouten los en klaar.
Ik kan en wil dit ook wel zelf doen maar weet niet of de auto dan persé horizontaal moet staan of dat ie ook schuin mag staan, met de voorwielen op van die oprijdbokken? M.a.w. kan de steun ook in een hellende positie vervangen worden of staat er dan op de één of andere manier spanning op?
En dan is er nog de steun aan de zijkant. Zelfde vragen al weet ik al wel dat die moeilijker te vervangen is.
Gr. Edwin.
Voorste, onderste motorsteun.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je kunt de steun prima op bokken vervangen, alleen moet de motor ietsje opgekrikt worden om de steun vrij te krijgen. De bovenste moet daarvoor ook los. Op zich kan de steun van boven worden vervangen, dus alleen de afdekplaat eraf, steun lossen, bovenste steun los enz.
Er zit ook nog een steun onder achteraan, een baksteun en een teun aan de rechterkant. De kans dat de rechter steun en de baksteun gaar is is veel groter. Zeker de baksteun gaat snel stuk. Deze zit aan bak en subframe vast.
Er zit ook nog een steun onder achteraan, een baksteun en een teun aan de rechterkant. De kans dat de rechter steun en de baksteun gaar is is veel groter. Zeker de baksteun gaat snel stuk. Deze zit aan bak en subframe vast.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
of je zet hem bij iemand op de brug. Er zijn vast forumers in de buurt waar dat kan. Hier ben je welkom maar weet niet of je omgeving Zwolle te ver vind
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Bedankt voor je aanbod. Zwolle is maar 25 min. voor mij.arjan_de_jong schreef: of je zet hem bij iemand op de brug. Er zijn vast forumers in de buurt waar dat kan. Hier ben je welkom maar weet niet of je omgeving Zwolle te ver vind
Kom er misschien bij je op terug!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ed, de versnellingsbaksteun wordt ook wel torsiestang genoemd. Ik denk dat Edwin deze bedoelt. En deze steun is heel makkelijk te vervangen.
Zeker als de bovenste motorsteun helemaal los was, kun je er vanuit gaan dat de torsiestang ook gaar is.
Zeker als de bovenste motorsteun helemaal los was, kun je er vanuit gaan dat de torsiestang ook gaar is.
Laatst gewijzigd door elianmars op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Marcel, klinkt inderdaad logisch, kan alleen uit het berichtje niet afleiden welke hij precies bedoelt, maar de omschrijving duidt inderdaad op de baksteun.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
@ Ed en Marcel: ik bedoel die "lange" steun, die midden vooraan de motor zit. DEZE. Volgens de omschrijving heet ie motorsteun torsiestang.
Was al een filmpje op YT tegen gekomen van een Amerikaan die liet zien hoe je die vervangt bij een 850/V70 en dat zag er simpel uit. Je hoeft er zo te zien alleen maar bij te kunnen, maar vroeg me dus af of de auto dan ook schuin mag staan, of dat de steun dan onder spanning komt o.i.d.?
Gr. Edwin.
Was al een filmpje op YT tegen gekomen van een Amerikaan die liet zien hoe je die vervangt bij een 850/V70 en dat zag er simpel uit. Je hoeft er zo te zien alleen maar bij te kunnen, maar vroeg me dus af of de auto dan ook schuin mag staan, of dat de steun dan onder spanning komt o.i.d.?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Met schuin bedoel ik dat dan alleen de voorwielen van de grond af zijn, met de achterwielen op de grond en zodoende 'schuin'. En dan inderdaad op assteunen of van die oprij blokken.
Gr. Edwin.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Vandaag de auto probleemloos door de APK en z'n beurt gehad.
Tevens zijn alle motorsteunen en ophangingsrubbers op mijn verzoek nagekeken en er was er geen één gaar!?
De monteur heeft overal gekeken en geport maar kon niets aan kapotte/losse/versleten rubbers of steunen ontdekken.
Ik had toch echt wel verwacht dat die torsiesteun gaar zou zijn aangezien de bovenste dat een paar jaar geleden ook was, maar nee dus.
Dan kan het zijn dat ie al eens vervangen is voordat ik de auto kocht óf slijt ie minder hard bij een automaatbak omdat die nooit 'schokkend' schakelt en daardoor de steun minder belast?
Ook is het licht bonkende/kloppende geluid (lijkt op geluid van versleten stabilisatorstangetjes) nu weg?
Kan misschien komen van het gepor?
Gr. Edwin.
Tevens zijn alle motorsteunen en ophangingsrubbers op mijn verzoek nagekeken en er was er geen één gaar!?
De monteur heeft overal gekeken en geport maar kon niets aan kapotte/losse/versleten rubbers of steunen ontdekken.
Ik had toch echt wel verwacht dat die torsiesteun gaar zou zijn aangezien de bovenste dat een paar jaar geleden ook was, maar nee dus.
Dan kan het zijn dat ie al eens vervangen is voordat ik de auto kocht óf slijt ie minder hard bij een automaatbak omdat die nooit 'schokkend' schakelt en daardoor de steun minder belast?
Ook is het licht bonkende/kloppende geluid (lijkt op geluid van versleten stabilisatorstangetjes) nu weg?
Kan misschien komen van het gepor?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Kwartel
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
- Locatie: Bemmel
Lekkere topic-kick maar hoe klonk jouw T5 bij het stoplicht voordat ze naar die steunen hadden gekeken? Die van mij bromt behoorlijk (vooral als hij koud is) en samen met het geklop/bonk wat ik hoor zijn de onderste motorsteunen één van mijn hoofdverdachten. Misschien wil je even naar mijn topic kijken waar ik dit probleem probeer te tackelen?
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Versleten rubbers kan je niet even nakijken door met een stangetje er tussen te porren. De voorste en achterste zijn vacuum gestuurde steunen. Deze kan je controleren door het slangetje van het vacuum te volgen en deze bij de splitter even los te halen. vervolgens even flink vacuum zuigen met de mond en je tong over het gaatje van het slangetje plaatsen. Als je tong langere tijd vast gezogen blijft zijn de steunen niet aan vervanging toe. Is je tong direct weer los dan zuigen ze niet meer vacuum en moeten ze vervangen worden.
De steun onder de distributieriem is vaak na zo`n kilometerstand ingezakt en laat daardoor meer trillingen door. Het rubber kan er dan prima uit zien en hoeft niet los te zitten.
De torsie steun bij de bak zit ook geen speling op als de rubbers kapot zijn. Dit kan je alleen visueel controleren door hem los te halen.
De steun onder de distributieriem is vaak na zo`n kilometerstand ingezakt en laat daardoor meer trillingen door. Het rubber kan er dan prima uit zien en hoeft niet los te zitten.
De torsie steun bij de bak zit ook geen speling op als de rubbers kapot zijn. Dit kan je alleen visueel controleren door hem los te halen.
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Turbodesk schreef: Versleten rubbers kan je niet even nakijken door met een stangetje er tussen te porren. De voorste en achterste zijn vacuum gestuurde steunen. Deze kan je controleren door het slangetje van het vacuum te volgen en deze bij de splitter even los te halen. vervolgens even flink vacuum zuigen met de mond en je tong over het gaatje van het slangetje plaatsen. Als je tong langere tijd vast gezogen blijft zijn de steunen niet aan vervanging toe. Is je tong direct weer los dan zuigen ze niet meer vacuum en moeten ze vervangen worden.
Die vacuum steunen zijn toch enkel beschikbaar bij de dieselvariant of niet? Ik heb mijn steunen grondig bekeken en zag nergens 1 waar slangetjes uitkwamen oid.
Mij is ook verteld dat de motorsteuenen van de Benzine motoren niet zo snel over de toonbank gaan als die van diesels.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dat brommen herken ik niet. Bij koude motor klinkt het wel wat rauwer maar dat is na een paar minuten weg.Kwartel schreef: Lekkere topic-kick maar hoe klonk jouw T5 bij het stoplicht voordat ze naar die steunen hadden gekeken? Die van mij bromt behoorlijk (vooral als hij koud is) en samen met het geklop/bonk wat ik hoor zijn de onderste motorsteunen één van mijn hoofdverdachten. Misschien wil je even naar mijn topic kijken waar ik dit probleem probeer te tackelen?
Verder merk ik eigenlijk niet iets wat me opvalt wat niet goed zou kunnen zijn, maar heb dan ook geen vergelijkings materiaal, behalve de auto van Gerald. En die reed alleen anders in de zin van dat die volgens mij verlaagd is, maar niet met meer of minder brommend geluid.
Ik ga nu jouw topic ook even kezen.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Laten we het wel netjes houden op dit forumEdwin schreef: Ik ga nu jouw topic ook even kezen.
Gr. Edwin.

V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Haha inderdaad.Gerald de Groot schreef:Laten we het wel netjes houden op dit forumEdwin schreef: Ik ga nu jouw topic ook even kezen.
Gr. Edwin.![]()
Typen op een iPad is niet mijn ding...
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
*Edwin gooit iPad door de ruit*?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Nee, daar is dat ding te duur voor,kevinwalter schreef: *Edwin gooit iPad door de ruit*?

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- HoekmanR
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 06.01.2015 - 14:56
Ik zie op internet dat de prijzen nog al variëren van de motorsteunen en subframe ''rubbers''. Soms vragen ze er het dubbele voor..
Waar bestellen jullie deze? (S60 2001 170 pk)
Mijn zoektocht is intussen dus ook begonnen. Bij het maken van een bocht naar links hoor en voel ik een duidelijke resonantie in het stuurwiel. Ditzelfde geldt voor rechtuit 50 km/h en 90 km/h. Dit wordt alleen maar erger als ik met meerdere personen in de auto zit. Wielen zijn onlangs voorzien van nieuwe banden en uiteraard uitgebalanceerd.
Bedankt!
Groet, Rik.

Mijn zoektocht is intussen dus ook begonnen. Bij het maken van een bocht naar links hoor en voel ik een duidelijke resonantie in het stuurwiel. Ditzelfde geldt voor rechtuit 50 km/h en 90 km/h. Dit wordt alleen maar erger als ik met meerdere personen in de auto zit. Wielen zijn onlangs voorzien van nieuwe banden en uiteraard uitgebalanceerd.
Bedankt!
Groet, Rik.
Volvo S60 2.4 170hp / Intro Edition / 280.000km
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik bestel zelf alles bij dealer waar ik leuke korting krijg waardoor het vaak niet eens duurder is dan aftermarket. balanceren wel goed gedaan ?
Draagarm rubbers kan, hoogteslag in banden kan ook al zijn ze nieuw
Draagarm rubbers kan, hoogteslag in banden kan ook al zijn ze nieuw
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue