Volvo V50 T5 valt af en toe uit, motor management lampje brand

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
marcelrood
1st Gear member

Hallo Volvo Forum Lezers,

Als nieuw lid van dit forum heb ik ook een paar vragen over mijn volvo v50. Wellicht zijn er mensen die mij kunnen helpen.
Enige tijd reden we al met het wel bekende motor lampje. Had op diverse forums al gelezen dat dit iets met het uitlaatgas kon zijn. Mogelijk iets met de lambdasonde. Ik kon niet geloven dat het iets met de lambdasonde zou zijn omdat het verbruik normaal was.

Na enige tijd met het lampje gereden te hebben, was er op een dag een moment dat de auto niet wilde starten. Na enige malen proberen sloeg de auto aan en liep als normaal.

Vervolgens naar de dealer geweest voor apk en een beurt en laten uitlezen. De brandstof druksensor was mogelijk defect volgens de computer. Tevens gaf de computer ook aan dat er iets met de nokkenas sensoren was. Ik heb alleen de brandstofsensor bij de dealer laten vervangen omdat ik dat van de nokkenas sensor een vreemd verhaal vond. Mogelijk zou de distributiesnaar een tand verschoven zijn was het verhaal. Ja ja.

Weet iemand wat mogelijk de oorzaak van de foutmelding van de nokkenas kan zijn?
Ik denk zelf door dat de motor te kort brandstof kreeg en slecht liep.
Een gevolg storing van de brandstof sensor.
Graag jullie reactie.
tricky
2nd Gear member

Het doorrijden met een brandend lampje omdat je denkt dat je weet wat het is? En dan bij de dealer uit laten lezen, maar daar niets van geloven?

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar wellicht bij een andere dealer nogmaals laten uitlezen? Ik zou er echter niet te lang mee doorrijden.

Slecht starten icm met het lampje als gevolg komt trouwens ook voor als je de auto heel kort start en meteen weer uit zet. Dat wil daarna nog wel eens resulteren in slecht starten met een foutmelding...
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”