Wie heeft ervaring met het volgende.
Ik rijd in een volvo V70 T5 2001. Ik heb onlangs mijn gasklephuis laten vervangen (door een gebruikte). De cruise control werkt inmiddels weer. Kan niet zeggen of het volgende ook in het verleden zo functioneerde. (import duitsland)
Bij een ingeschakelde cruise control merk je duidelijk een nerveus werkende snelheidscalibratie. Het accellereren danwel inhouden van de auto / motor verloopt nerveus. Is licht waarneembaar maar wel irritant.
Reinoud
nerveus rijgedrag bij werkende cruise control
- Oceanracer
- Geartronic member
Nieuw gebruikt gasklephuis? Hoe kom je op het idee? Die dingen raken na verloop van tijd allemaal defect. Ik zeg niet direct dat het daaraan ligt, maar ik had sowieso gekozen voor een nieuwe. Waar het overigens verder aan zou kunnen liggen weet ik dan weer niet... Toch de ETM?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Zelf vervangen?
gebruikte of je eigen die gereviseerd is?
Ik vermoed (gebruikte) dat je een software download of (hopelijk) update nodig hebt.
Tussen beide zit nogal een prijs verschil.
gebruikte of je eigen die gereviseerd is?
Ik vermoed (gebruikte) dat je een software download of (hopelijk) update nodig hebt.
Tussen beide zit nogal een prijs verschil.
- Blackstone
- 2nd Gear member
Ik kwam op het idee aangezien een vriend en etevens volvo monteur er nog één had liggen om uit te proberen. De mijne was defect, aangegeven door een foutmelding. Week ervoor is de volledige software ge-updatedOceanracer schreef:Nieuw gebruikt gasklephuis? Hoe kom je op het idee? Die dingen raken na verloop van tijd allemaal defect. Ik zeg niet direct dat het daaraan ligt, maar ik had sowieso gekozen voor een nieuwe. Waar het overigens verder aan zou kunnen liggen weet ik dan weer niet... Toch de ETM?
- Oceanracer
- Geartronic member
Dan ga ik er vanuit dat alleen de update je geld heeft gekost en de ETM nog niets. Dan is het een ander verhaal natuurlijk 
Mijn ETM was ook defect, maar gaf geen foutmelding. Kennelijk nog niet kapot genoeg, zeg maar. Toch deed ie niet waar ie voor gemaakt is, vandaar dat ik hem heb laten vervangen.

Mijn ETM was ook defect, maar gaf geen foutmelding. Kennelijk nog niet kapot genoeg, zeg maar. Toch deed ie niet waar ie voor gemaakt is, vandaar dat ik hem heb laten vervangen.
- Blackstone
- 2nd Gear member
Misschien dat mijn ETM niet voldoende defect is voor een foutmelding. Ik weet ook niet wat de afkomst is van de ETM. Maar ik begrijp van jullie dat dit nerveuze gevoel niet herkenbaar is. Betekent dat de werking van de cruise control bij jullie heel soepel verloopt in het rijgedrag?
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij het gebruik van de cruisecontrol is absoluut niets te merken van enig nerveus gedrag. De snelheid wordt perfect vast gehouden, berg op, berg af, zonder enige wijziging in snelheid. Het enige wat voelbaar is, is het inschakelen van de aircopomp. Dit is echter een bekend probleem van de Volvo's. Is ook niets aan te doen. Ik ga er van uit dat je met nerveus gedrag niet dit schokken bedoelt.
- Blackstone
- 2nd Gear member
ik zal erop letten, maar ik denk het niet.