Had paar weken terug onaangename encounter op de snelweg...
Met name schade aan de deur, bestuurderszijde.
Ik ga de deur vervangen, het gaat om een S40 van 2002 (fase 2).
Oude deur heeft electr. raambediening en verwarmbare spiegel.
Zijn er zaken waar ik speciaal op moet letten bij monteren andere deur?
Het lijkt niet heel moeilijk, maar ik weet inmiddels ook dat dit soort spontane klussen kunnen tegenvallen.
Dus als je advies voor me hebt, dan heel graag!
Dank alvast.
Vervangen deur
-
- 2nd Gear member
Dank je. Dat ga ik indd doen, vandaag twee nette deuren opgehaald (voor en achter) in goede kleur.
Raammechanisme en slot moet omgezet. Goed te doen?
Raammechanisme en slot moet omgezet. Goed te doen?
-
- 2nd Gear member
hoop t, gelukkig handige klusser die me helpt. stap voor stap maar, komt vast goed 

-
- 2nd Gear member
Nog even kort de afloop: kvond t pittige klus, maar gaandeweg ontdekt wat te doen.
Ik had een 'Engelse' linkerdeur gevonden op sloop, een passagiersdeur die omgebouwd moest worden voor bestuurderskant.
Wat moest gebeuren:
- electr. raammechanisme omzetten (zet raam eerst in goede 'demontage''-stand voordat je 'm van stroom haalt en deur losmaakt! Kwam ik te laat achter....
)
- kabelboom vervangen (de passagiersdeur mist bepaalde aansluitingen)
- deurgreep met slot ombouwen (passagiersdeur heeft geen cilinderslot aan buitenkant)
- goed afhangen
Mocht je tips willen, mail me maar.
Ik had een 'Engelse' linkerdeur gevonden op sloop, een passagiersdeur die omgebouwd moest worden voor bestuurderskant.
Wat moest gebeuren:
- electr. raammechanisme omzetten (zet raam eerst in goede 'demontage''-stand voordat je 'm van stroom haalt en deur losmaakt! Kwam ik te laat achter....

- kabelboom vervangen (de passagiersdeur mist bepaalde aansluitingen)
- deurgreep met slot ombouwen (passagiersdeur heeft geen cilinderslot aan buitenkant)
- goed afhangen
Mocht je tips willen, mail me maar.