Ik heb een V70 2.4D(163pk 2005 MY'06), uitgerust met een roetfilter die destijds achteraf door de dealer is gemonteerd als actie waarbij de auto dan ook bij RDW als zijnde auto met roetfilter is aangemeld.
Nu krijg ik af en toe de melding dat mijn roetfilter vol is. Voornamelijk bij continu hoge snelheden (160km/u+).
Maar ik begon te denken over vervanging of reiniging van de roetfilter. Echte vraag ik me af hoe de auto meet dat de roetfilter vol is.
Ik weet dat de meeste moderne auto's meten door middel van het drukverschil van een aansluiting voor en na de roetfilter, maar deze heeft mijn auto niet.
Destijds werden de roetfilters simpelweg vervangen door de normale downpipes en werd er software ingeladen, wat betekent dat een auto die fabrieks-af zonder roetfilter dus toch kan meten dat de roetfilter vol is. Maar hoe? Dat is mijn vraag.
Wie weet hoe dit werkt?
Hoe meet een 2.4D MY'06 V70 wanneer de roetfilter vol is?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Jouw auto heeft weldegelijk druksensoren om te meten of het filter vol is (een voor en een achter het filter).
De motor regenereert onder andere adhv de volgende omstandigheden:
- gebruikte brandstof. Na ongeveer 80 liter brandstof verbruikt te hebben zal de regeneratie gestart worden
- drukverschil over het filter. Een schoon filter heeft een drukverschik van 5-20 hPa, voor regeneratie is het drukverschil opgelopen tot 100hPa
Als je de melding krijgt dat het filter vol is zou je handmatig kunnen proberen het filter te laten regenereren, kan best zijn dat er een injector defect is waardoor er teveel roetvorming is. even goed (laten) diagnostiseren.
De motor regenereert onder andere adhv de volgende omstandigheden:
- gebruikte brandstof. Na ongeveer 80 liter brandstof verbruikt te hebben zal de regeneratie gestart worden
- drukverschil over het filter. Een schoon filter heeft een drukverschik van 5-20 hPa, voor regeneratie is het drukverschil opgelopen tot 100hPa
Als je de melding krijgt dat het filter vol is zou je handmatig kunnen proberen het filter te laten regenereren, kan best zijn dat er een injector defect is waardoor er teveel roetvorming is. even goed (laten) diagnostiseren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Nog nooit van gehoord bij een retrofit roetfilter, vooral ook omdat die, bij mijn weten, geheel los van het motormanagement functioneren. Regeneratie start daarbij spontaan na bereiken van de juiste temperatuur (ca. 250 graden), die bij 'continu 160+' zoals de AxelVR aangeeft wel bereikt wordt, zo lijkt me. Maar goed ik kan het mis hebben.
Laat de auto eens uitlezen, lijkt me nl een vreemde melding, eentje die eigenlijk niet voor kan komen als er geen affabriek roetfilter op zit.
En verifieer dan meteen of er niet toch een affabriek filter op zit (vanaf het najaar van 2005, in het lopende MY06 dus, werd deze nl wel geplaatst), van welke datum is de auto?
Wellicht een bug in de software die een bij hoge snelheid een te groot druk verschil meet voor en na de katalysator/het retrofit filter, met de melding tot gevolg?
Maar ook bij een affabriek filter is het m.i. een rare melding, dan is er m.i. en zoals edraket al aangeeft iets niet in orde. Eerste ingevingen, er wordt een een te groot druk verschil gemeten, kan een bug zijn maar natuurlijk ook dat er inderdaad te veel roet wordt geproduceerd, bv "meer dan er geregenereerd kan worden". (Als dat al kan...)
Laat de auto eens uitlezen, lijkt me nl een vreemde melding, eentje die eigenlijk niet voor kan komen als er geen affabriek roetfilter op zit.
En verifieer dan meteen of er niet toch een affabriek filter op zit (vanaf het najaar van 2005, in het lopende MY06 dus, werd deze nl wel geplaatst), van welke datum is de auto?
Wellicht een bug in de software die een bij hoge snelheid een te groot druk verschil meet voor en na de katalysator/het retrofit filter, met de melding tot gevolg?
Maar ook bij een affabriek filter is het m.i. een rare melding, dan is er m.i. en zoals edraket al aangeeft iets niet in orde. Eerste ingevingen, er wordt een een te groot druk verschil gemeten, kan een bug zijn maar natuurlijk ook dat er inderdaad te veel roet wordt geproduceerd, bv "meer dan er geregenereerd kan worden". (Als dat al kan...)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Daarom had ik ook aangegeven dat hij zeker wel een aktief roetfilter heeft. Zijn auto is MY 2006, en dan zit er altijd een roetfilter af fabriek op.`
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Dat 'altijd' klopt volgens mij niet perse, tenminste in de eerste (online) oude prijslijst van MY06, dd 01-08-05, staat op pag. 3 de opmerking dat de 163 en 185 pk diesels mèt GT pas vanaf het najaar zullen zijn voorzien van een roetfilter. (Prijslijst MY06 dd.15-11-05 is die opmerking vervallen.)
Dat zou kunnen betekenen dat er een mogelijkheid is dat AxelVR, indien hij een vroege MY06 met GT heeft, een exemplaar zonder affabriek roerfilter heeft.
Maar zoals ik al schrijf lijkt het mij een onwaarschijnlijke BC-melding indien er geen affabriek roetfilter op zit.
Dat zou kunnen betekenen dat er een mogelijkheid is dat AxelVR, indien hij een vroege MY06 met GT heeft, een exemplaar zonder affabriek roerfilter heeft.
Maar zoals ik al schrijf lijkt het mij een onwaarschijnlijke BC-melding indien er geen affabriek roetfilter op zit.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30
Bij de RDW staat vermeld dat de auto voorzien is van een Retrofit roetfilter, in andere woorden, achteraf ingebouwd dus!Jers3n schreef: Dat 'altijd' klopt volgens mij niet perse, tenminste in de eerste (online) oude prijslijst van MY06, dd 01-08-05, staat op pag. 3 de opmerking dat de 163 en 185 pk diesels mèt GT pas vanaf het najaar zullen zijn voorzien van een roetfilter. (Prijslijst MY06 dd.15-11-05 is die opmerking vervallen.)
Dat zou kunnen betekenen dat er een mogelijkheid is dat AxelVR, indien hij een vroege MY06 met GT heeft, een exemplaar zonder affabriek roerfilter heeft.
Maar zoals ik al schrijf lijkt het mij een onwaarschijnlijke BC-melding indien er geen affabriek roetfilter op zit.
Uiteraard heb ik de auto al uitgelezen en er komen geen foutmeldingen uit.
Nog steeds vraag ik mij dus af hoe de ECU weet dat de roetfilter vol zit bij een retrofit roetfilter?
Wat betreft de diagnose laten stellen; ik doe alles zelf aan mijn auto, maar geen enkele volvo-monteur of volvo specialist kan mij antwoord geven op deze vraag.
De auto rookt helemaal niet, dieselverbruik is netjes en alle injectoren geven dezelfde nette retourwaardes dus ik wil graag erachter komen waar deze melding dan dus toch vandaan kan komen.
Laatst gewijzigd door AxelVR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Van welke datum is de auto? (1e registratie)
Punt wat edraket en ik willen aangeven is dat bij een retrofit filter de ECU dat niet kàn weten/meten, en zou de melding in principe dus ook niet voor moeten kunnen komen. Vandaar het vermoeden dat er wellicht wel een affabriek filter op zit....
En elke beetje monteur zou, indien deze de auto/uitlaat fysiek bekijkt, moeten kunnen zeggen of er een affabriek of retrofit filter onder zit. Maar dat zou toch ook in VIDA te zien moeten zijn? Beschik je over VIDA? Zo niet dan loont het wellicht om de auto toch eens door een dealer/goede specialist te laten bekijken/uitlezen.
Punt wat edraket en ik willen aangeven is dat bij een retrofit filter de ECU dat niet kàn weten/meten, en zou de melding in principe dus ook niet voor moeten kunnen komen. Vandaar het vermoeden dat er wellicht wel een affabriek filter op zit....
En elke beetje monteur zou, indien deze de auto/uitlaat fysiek bekijkt, moeten kunnen zeggen of er een affabriek of retrofit filter onder zit. Maar dat zou toch ook in VIDA te zien moeten zijn? Beschik je over VIDA? Zo niet dan loont het wellicht om de auto toch eens door een dealer/goede specialist te laten bekijken/uitlezen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Klopt inderdaad helemaal. De auto kan niet weten dat er een aftermarket roetfilter op zit. Je kunt allerlei klachten krijgen, maar dan zeker geen melding op de BC.
Je hebt dus 100% zeker een roetfilter. Daarna: zie mijn eerste reactie.
Je hebt dus 100% zeker een roetfilter. Daarna: zie mijn eerste reactie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30
Ik werk bij Volvo als verkoopadviseur, ik heb de beschikking over VIDA en VolvoDirect.Jers3n schreef: Van welke datum is de auto? (1e registratie)
Punt wat edraket en ik willen aangeven is dat bij een retrofit filter de ECU dat niet kàn weten/meten, en zou de melding in principe dus ook niet voor moeten kunnen komen. Vandaar het vermoeden dat er wellicht wel een affabriek filter op zit....
En elke beetje monteur zou, indien deze de auto/uitlaat fysiek bekijkt, moeten kunnen zeggen of er een affabriek of retrofit filter onder zit. Maar dat zou toch ook in VIDA te zien moeten zijn? Beschik je over VIDA? Zo niet dan loont het wellicht om de auto toch eens door een dealer/goede specialist te laten bekijken/uitlezen.
De auto is de demo geweest van mijn verkoopadviseur, die ook aangegeven heeft dat de roetfilter achteraf is ingebouwd! Net zoals het ook in het RDW systeem staat! Dus graag geen discussie meer over het feit of de roetfilter achteraf is ingebouwd is of niet!
Ik begon mijn verhaal geloof ik al met deze woorden, graag een beetje respect voor mijn kennis en kunde, ik ken deze auto's van binnen en van buiten.
Mijn vraag blijft nog steeds simpel; Hoe zou de auto kunnen meten dat de roetfilter vol is als hij daar geen sensoren voor heeft, meet hij op een andere manier de tegendruk in het uitlaatsysteem? Zou hij door middel van de LMM een relatie kunnen trekken op de roetfilter?
De roetilter is door een volvo dealer gemonteerd achteraf en daarbij is ook nieuwe software geladen in de auto. Mijn vraag is eigenlijk; Wat is het verschil met deze software en de software waarmee mijn auto is geleverd.
Alvast bedankt,
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ho ho, ik heb alle respect voor jou en je kennis/kunde, maar ik kan uit de begin-post niet opmaken dat je zo dicht bij 'de bron' zit en het rdw-systeem is in mijn ogen niet feilloos. Jij stelt een vraag, ik geef een antwoord/suggestie. Vervolgens reageer je met de opmerking dat je alles zelf doet zonder verder info, vergezeld met de zelfde vraag, ik tracht daarop enkel mijn antwoord te verduidelijken. Vaak werkt het erg goed om in de begin post zo veel mogelijk info te geven om (dit soort) 'onduidelijkheden cq. miscommunicatie' te voorkomen. Ben trouwens nog steeds benieuwd naar de 1e registratie datum...
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen van andere software voor/bij installatie van een retrofit roetfilter, zie zo, gezien de werking van normale retrofit filters, ook niet in waarvoor dat nodig zou zijn. Dus dat, software (en wellicht ook welk merk/type roetfilter), lijkt mij iets waar je, aangezien je toch zo dicht op bron zit, om achteraan te gaan, en zou moeten kunnen achterhalen.
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen van andere software voor/bij installatie van een retrofit roetfilter, zie zo, gezien de werking van normale retrofit filters, ook niet in waarvoor dat nodig zou zijn. Dus dat, software (en wellicht ook welk merk/type roetfilter), lijkt mij iets waar je, aangezien je toch zo dicht op bron zit, om achteraan te gaan, en zou moeten kunnen achterhalen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Als je bij volvo werkt als verkoper, en je hebt de beschikking over VIDA, dan lijkt het mij het meest logische om ff naar de chefwerkplaats te lopen, en hij weet (nog) beter dan wij (die op afstand zitten, en de auto nooit gezien hebben) wat er aan het handje is. Ook volvo garages hebben achteraf een filter gemonteerd, misschien deze ook, aangezien de vorige eigenaar ook bij volvo gewerkt heeft.
Dan heb je de info uit de bron..........wij speculeren, aangezien we de auto niet kennen.
Dan heb je de info uit de bron..........wij speculeren, aangezien we de auto niet kennen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nouja, wat een verhaal Axel. Je vraagt ons info, en reageert geirriteerd omdat wij de info logisch beredeneren op gedeeltelijke informatie van jou! Geloof me, de meesten hier hebben heus wel respect van jouw kennis en kunde, en als je de auto van binnen en van buiten kent hoef je dit toch ook niet te vragen hier? Beetje botte reactie van je als je het mij vraagt.
Ik blijf bij mijn verhaal: Bij montage van een aftermarket roetfilter wordt er verder niets anders aangepast als alleen het tussen plaatsen van het filter. Geen electronica. De auto kan in zo'n geval dus niet weten dat het roetfilter verstopt zit. Als je dus een melding in de BC krijgt zit er dus een actief roetfilter onder.
Ik blijf bij mijn verhaal: Bij montage van een aftermarket roetfilter wordt er verder niets anders aangepast als alleen het tussen plaatsen van het filter. Geen electronica. De auto kan in zo'n geval dus niet weten dat het roetfilter verstopt zit. Als je dus een melding in de BC krijgt zit er dus een actief roetfilter onder.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13766
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Dan heeft hij ook een 5 bak, heb je een 185pk heb je een roetfilter af fabriek maar ook een 6 bak, de handgeschakelde 6 bak (met 185pk) was er een half jaar eerder dan de automatische 6 bak, de D5 automaat was dus nog een half jaar een 163pk met een 5 trapsautomaat zonder rpfJers3n schreef: Dat 'altijd' klopt volgens mij niet perse, tenminste in de eerste (online) oude prijslijst van MY06, dd 01-08-05, staat op pag. 3 de opmerking dat de 163 en 185 pk diesels mèt GT pas vanaf het najaar zullen zijn voorzien van een roetfilter. (Prijslijst MY06 dd.15-11-05 is die opmerking vervallen.)
Dat zou kunnen betekenen dat er een mogelijkheid is dat AxelVR, indien hij een vroege MY06 met GT heeft, een exemplaar zonder affabriek roerfilter heeft.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30
Dat heb ik uiteraard al reeds gedaan, echter konden zij mij geen info geven over a) of de auto het meet en b)hoe deze het dan zou metenwim de jong schreef: Als je bij volvo werkt als verkoper, en je hebt de beschikking over VIDA, dan lijkt het mij het meest logische om ff naar de chefwerkplaats te lopen, en hij weet (nog) beter dan wij (die op afstand zitten, en de auto nooit gezien hebben) wat er aan het handje is. Ook volvo garages hebben achteraf een filter gemonteerd, misschien deze ook, aangezien de vorige eigenaar ook bij volvo gewerkt heeft.
Dan heb je de info uit de bron..........wij speculeren, aangezien we de auto niet kennen.
Zullen we voor nu even accepteren dat het een retrofit, niet actief roetfilter is(zoals ik al vanaf het begin vermeld heb, en waar ik inderdaad een beetje geirriteerd van raak elke keer weer te moeten herhalenedraket schreef: Nouja, wat een verhaal Axel. Je vraagt ons info, en reageert geirriteerd omdat wij de info logisch beredeneren op gedeeltelijke informatie van jou! Geloof me, de meesten hier hebben heus wel respect van jouw kennis en kunde, en als je de auto van binnen en van buiten kent hoef je dit toch ook niet te vragen hier? Beetje botte reactie van je als je het mij vraagt.
Ik blijf bij mijn verhaal: Bij montage van een aftermarket roetfilter wordt er verder niets anders aangepast als alleen het tussen plaatsen van het filter. Geen electronica. De auto kan in zo'n geval dus niet weten dat het roetfilter verstopt zit. Als je dus een melding in de BC krijgt zit er dus een actief roetfilter onder.


Ik probeer nog steeds te analyseren waar deze melding vandaan komt, zou het een fout in de ECU kunnen zijn? Verkeerde software? OF zou de auto toch op een of andere (niet actieve) manier dus kunnen meten dat hij te veel weerstand op het uitlaattraject heeft?
Laatst gewijzigd door AxelVR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het enige wat ik kan bedenken is dat er al de sensoren onder zitten van een nieuw model, maar dan zonder filter. Verder heb ik er geen verklaring voor
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
misschien is bij het plaatsen van de retrofit ook de software geladen voor een originele AF-Fabriek filter en "denkt" de auto nu dat die vol zit
dus het is sowieso een software probleem
dus het is sowieso een software probleem
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 14.11.2014 - 20:11
Meestal werk dat via een roet verschil druk sensor als de druk te hoog wordt = te veel roet dan gaat hij regenereren
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Afscheid nemen van dat filter. Vervangen is te duur en reinigen helpt onvoldoende.
Lost heel veel andere problemen ook op trouwens.
Lost heel veel andere problemen ook op trouwens.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250