Los in de configurator staat nog dit plaatje van het stuurwiel en dat is toch ook echt zonder wieltjes:
Alles over modeljaar 2016
-
Lampo
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19.06.2013 - 21:50
Dat is toch gek dan, want als ik in de Nederlandse configurator kijk van Volvo zie ik geen enkel stuurwiel met een scroll-wieltje, kan alleen niet kopiëren en plakken hier en een link werkt ook niet, omdat je dan naar het begin van de configurator wordt gestuurd.
Los in de configurator staat nog dit plaatje van het stuurwiel en dat is toch ook echt zonder wieltjes:

Los in de configurator staat nog dit plaatje van het stuurwiel en dat is toch ook echt zonder wieltjes:
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 14031
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Dank voor deze afbeeldingen, Ik heb zelf een aantal beschikbare sturen in interieurs van de genoemde auto's bekeken en geen een miste het scrollwieltje,
aan de computeranimaties van sturen die vormen en kleuren zichtbaar maken kun je de conclusie niet verbinden dat er geen scrollwieltjes in het modeljaar
2015 zouden zitten of dat deze weg zouden zijn voor my 2016.
Het kwam volgens mij allemaal omdat autoweek meende dat je de telefoon niet vanaf het stuur kan bedienen en ik noemde hen als testers dan "onbekwaam"
aan de computeranimaties van sturen die vormen en kleuren zichtbaar maken kun je de conclusie niet verbinden dat er geen scrollwieltjes in het modeljaar
2015 zouden zitten of dat deze weg zouden zijn voor my 2016.
Het kwam volgens mij allemaal omdat autoweek meende dat je de telefoon niet vanaf het stuur kan bedienen en ik noemde hen als testers dan "onbekwaam"
-
Lampo
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19.06.2013 - 21:50
Dat is toch gek, want in geen enkele configuratie krijg ik de scroll-wieltjes nog te zien. Maar goed, laten we niet aan elkaar twijfelen en tot het bittere einde een discussie voeren over zoiets triviaals als scroll-wieltjes op het stuur
. Ook rond de berichtgeving rond de nieuwe V40 D2 leid ik af dat sommige mensen de nieuwe D2 wel in de configurator vinden en sommige niet, kennelijk zijn ze hard aan het werken aan de configurator in Beesd 
Overigens ben ik het volledig met je eens dat de gemiddelde test van Autoweek niet een denderend niveau heeft, ook in de database van de Autoweek staan wat dat betreft veel fouten in de uitrusting van auto's.
Overigens ben ik het volledig met je eens dat de gemiddelde test van Autoweek niet een denderend niveau heeft, ook in de database van de Autoweek staan wat dat betreft veel fouten in de uitrusting van auto's.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24693
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
is het een idee om te stoppen met gokken en fantaseren en die aannames te bekritiseren? Als we even wachten tot Volvo met de officiële details komt, dan gaat het tenminste ergens over. Ik weet namelijk zeker dat ALLE motoren viercilinder VEA motoren zullen worden.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 14031
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
2 1500's, wat is de wereld toch klein he....Volvolof schreef: Gokje: die 1.5 liter automaat is nog gewoon een Ford motor.
In de Mondeo en Focus is de 1.6 ook vervangen door een 1.5 4-cilinder
maar.... de Ford 1.5 motor heeft een slag van 76,4 en een boring van 79, die heeft 150pk bij 6000 t/min
terwijl de Volvo 1.5 motor een slag heeft van 70,9 en een boring van 82, die heeft 152pk bij 5000t/min
Ford heeft nog steeds een Powershift waar Volvo een geartronic heeft
Ik zie dus meer verschillen dan jij...
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Toevallig bezig met de configuratie van een nieuwe V70. Uit 'de wandelgangen' zouden dit de NL uitvoeringen worden:
Classic = Nordic inclusief Winterline
Dynamic = Nordic+ met Dynamicline en Winterline
Inscription = Nordic+ met Luxuryline (of er dan ook nog een inscriptionline in zit weet ik niet, maar de naam doet het vermoeden)
E.e.a. zou nog net iets aantrekkelijker geprijst worden dan de huidige Nordic en Nordic+ met de genoemde lines.
Classic = Nordic inclusief Winterline
Dynamic = Nordic+ met Dynamicline en Winterline
Inscription = Nordic+ met Luxuryline (of er dan ook nog een inscriptionline in zit weet ik niet, maar de naam doet het vermoeden)
E.e.a. zou nog net iets aantrekkelijker geprijst worden dan de huidige Nordic en Nordic+ met de genoemde lines.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10891
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik kan geen Zweeds..... En dan is nog maar de vraag of die naar NL komen....Thom schreef: Je kan op de Zweedse site overigens al zien wat de line-up qua motoren wordt
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Hier staat b.v. de nieuwe 2L T4 (300 Nm, 190 PK)Hans oet Twent schreef:Ik kan geen Zweeds..... En dan is nog maar de vraag of die naar NL komen....Thom schreef: Je kan op de Zweedse site overigens al zien wat de line-up qua motoren wordt
http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... ifications
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10891
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
net ff een V70 uut Zweedn bekeken op de site van Volvo SE. Als dat allemaal naar NL komt.... PRIMA.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20913
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volledig mee eens. En er komen HOE DAN OOK GEEN Ford motoren meer in een nieuwe Volvo. Dat contract is afgelopen en voorgoed verleden tijd! En zodra het nieuwe platform voor de "kleine" Volvo er is, dan is ook het "Focus" onderstel verleden tijd.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4346
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Dat is inderdaad waar. In de praktijk walt er wel heel goed te leven met de D4. Mocht er een VEA D5 zijn, ik zou niet twijfelen. Inmiddels kan Rica de D4 wel gevoelig opkietelen, maar dat ga ik (voorlopig ?) toch nog niet doen, simpelweg omdat ik de D4 ruim snel genoeg vind. Op de Deutsche Autobahn : daar heb je helemaal gelijk, wat niet wegneemt dat je met de D4 prima lange stukken aan hoge snelheid kan rijden. Hij verbruikt dan wel meer dan het oude 5-cyl blok.tvc15 schreef: Jammer dat ze de D5 geschrapt hebben. De D4 is een fijne motor, maar de 215 pk D5 is nog net iets fijner. Wel iets luidruchtiger, maar net iets meer pit op de Duitse autobahn.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault















